VW Passat b6 1.9 tdi - núdzový stav

sekcia na poukázanie problémov s dízlovými autami. čerpadlá, vstreky, dvojhmoty atd..návody a vysvetlenia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

richiet
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 20.03.2022 22:20
Zdieľať na Facebook

VW Passat b6 1.9 tdi - núdzový stav

Príspevok od používateľa richiet »

Zdravičko, predovšetkým sa chcem ospravedlniť za neodborné vyjadrovanie ale nie som mechanik. Začal by som tým mám VW Passat B6 1.9TDi 77kw BLS ( s DPF ale aj už bez 😀👌), auto mám asi pól roka tak sa ešte len zoznamujeme, pred asi tromi mesiacmi začalo dávať núdzový režim, hlavne vo väčšom zábere v kopci, potom sa to stupňovalo a začalo to pri 2500ot potom už pri 2000, keď sa ale zhaslo a znovu naštartovalo bolo to ok. Prvá vec čo nás napadlo tak že turbo vzhľadom k tomu že keď sa pozrelo od spodu bolo vidieť že tečie. Tak sa pred dvomi týždňami vymenilo za repasované( doporučená dlhoročná skúsenosť s firmou), tak spokojný ide sa vyskúšať a pekne krásne išlo až kým sa neprekročila hranica 3000ot a vyplo ho, odvtedy to robí pravidelne naštartuje sa ide asi 1km a to je koniec. Skúšali sme či fungujú elektromagnetické ventily a všetky fungujú, vymenila sa N75 tak isto funguje, podtlakové hadičky dobré, podtlakový ventil dobrý, vákuová pumpa tiež dobrá, egr vyčistené, váha vzduchu tiež dobrá . Diagnostika nič nehlási, cez VCDS ukazuje že plniaci tlak je vyšší, keď sa odpojí prívod z podtlakoveho ventilu tak auto ide dá sa povedať skoro tak dobre ako s turbom. Začínam byt už zúfalý. Podľa všetkého rj je prekodovaná kvôli dpf pretože nič nehlási. Niekto daku radu čo ďalej ? Servis nič konkrétne neradi stále len že skúšať vymieňať veci až sa zistí problém a uz má to nebaví. Ďakujem chlapi sa odpovede
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Núdzový stav

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ok,majiteľ to nevie,ale servis by vedieť nutne mal.Malo by ho zaujímať čo konkrétne turbína robí,prečo vlastne padá do núdzového režimu a čo konkrétne sa vlastne udeje.Všetko čo sa kontroluje samostatne,sa dá kontrolovať aj spolu a samozrejme nutne to musí byť za jazdného režimu v akom sa do núdzového režimu padne.Núdzový režim nie je nič iné,než že sa niektorá hodnota príliš vzdiali od požadovanej.Takže sa všetko pekne nahrá (naloguje) za jazdy,vyvolá pád do núdze,z toho nahratý súbor dát (csv) sa transformuje na graf pre ľahšie vyhodnotenie.Nie je to nutné,ale pôvodné csv je klbko dat a chce frajera diagnostika aby sa v tom orientoval.Ale v grafe to je prehladné.Trocha nepríjemné je robiť logovanie v dnešnej premávke pretože je nutné dodržať presný režim ktorý končí pomerne vysokou rýchlostou,tj vhodný úsek cesty a cca aspoň 2 km volného úseku pred sebou bez nutnosti za nejakým autom dať dole nohu z max plynu.A rýchlosť atakuje 150-ku pokiaľ ovšem je nutné a auto už skôr nepadne do núdzaku čím sa log ukončuje.U DPF off je tento spôsob vyslovene nutný pretože BLS má svoje "móresy" ako je iné časovanie vstrekovania takže treba overiť aj kvalitu samotného off.BLS má inú vačku,tj inak pracuje zo vstrekovačmi a otázka je či vačku ponechali a odstránili iba v softe dostreky alebo sa celý menežment prerobil de fakto na BXE (BKC) aj z výmenou vačky. Len urobiť vrtákom pár dier skrze filter nestačí.Ušetrí sa síce vyše peňazí ale je otázne či to vo výsledku nebude sto krát oľutované. jedna vec sú EK,tj už veky vekov uplácať,druhá je že filter samotný hravo v dobrom stave potiahne cez 350 tis km,z jedným čistením cez pol miliona bez problémov.Z podobného ako sa rieši teraz automaticky kričí zásadná otázka,koľko bolo km ak bolo také radikálne riešenie nutné a nešlo sa do klasickej opravy.Len výnimočne ak nabehne problém z DPF sa samotný problém týka filtra,99% je problém motora ktorý produkuje pre závadu veľa sadzí.Prvotný problém sa neodstráni,a idiot monterkový problém iba oddialil.Žiaľ prakticky vždy na tlak majiteľa.Ten sa potom po krk brodí v problémoch až auto predá a trápi sa nový majiteľ. Vyriešenie problému správnou cestou by bolo značne lacnejšie,ale to treba urobiť hneď na počiatku prvého problému.Tu sa silne tlačí aj otázka reálnosti udávaných km.
Napadá má jeden nedávny "príbeh" opravy kde off bolo viac než divne urobené,systém stále kontroloval teplotné čidlá aj lambdu,filter prázdny,vstreky si robili diskotéku a toto ak príde,tak si držať gate lebo to bude sakra niečo
richiet
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 20.03.2022 22:20
Zdieľať na Facebook

Re: Núdzový stav

Príspevok od používateľa richiet »

Prečo bolo off sa netuší, zistilo sa to až pri výmene turba. Ale pravdepodobne kvôli tomu sa menil aj motor, lenže to sa tiež zistilo až pri výmene turba. Trysky ukazujú normalne hodnoty až na jednu tá je trochu zvýšená. Ono nie je problém si priplatiť, s tým problém nemám ale problém mám s tým že platím a stále je to rovnaké ani % k lepšiemu
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Re: Núdzový stav

Príspevok od používateľa lorak777 »

podla mna, tak toto nebude zadarmo.... dohodni si, ak bude mat vobec zaujem s mhlavatym, aby ti to nalogoval aktivne...mas tam tolko vymen, asi nie su sparovane spravne, budu problemy s dokodovanim a neverim, ze toto bude na dosiahnutie plneho vykonu za hubicku....rataj aj s moznostou navratu k dpf...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Núdzový stav

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Návrat späť k filtru je mimoriadne zriedkavá vec.Nešlo by ani tak o ten výdaj možno,ale zväčša sa na stav príde tak ako tu,pri nejakej príležitosti alebo probléme.Často už v štádiu kedy výdajov bolo požehnane,a stav nemenný.Vtedy už ísť do ďalších výdajov je prijateľné ťažko.Navyše vrátiť stav späť vyžaduje brilantnú znalosť systému a tu by som si nenahováral nič aké sú šance.Dať sa dá,ale tu je stav zrejme taký že sa hladá už iba ako von z najhoršieho.
richiet
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 20.03.2022 22:20
Zdieľať na Facebook

Re: Núdzový stav

Príspevok od používateľa richiet »

Už by som sa ani naspäť k dpf nevracial, premárnený čas. Skôr by som to chcel dať už nejako dokopy, aby to bolo funkčné, mechanici v mojom okolí (tn kraj) si nevedia s tým radi alebo nie sú si istý či to je tou rj. Bol by som nesmierne rád ak by si náhodou pán mhlavaty našiel trošku času a pozrel sa na to či je to mechanická chyba alebo už na 100% rj
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Núdzový stav

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Popri zlej správe že je to off treba povedať že motor je schopný aj v takom prípade absolvovať EK v tom stave.Samozrejme musí byť po technickej stránke vo výbornom stave. Ja sa na to v dohladnej dobe nechytám,je +- po Covide takže sa doháňajú zmeškané prípady stálej klientely a najbližší možný volný čas je hodne ďaleko.Navyše neistý pretože predpokladané časy sa bežne natiahnu,a niekedy aj zásadným spôsobom.Čo si majiteľ myslí je často hodne vzdialené realite a tak odhad času je ozaj asi úplne najproblematickejšia vec celého.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat b6 1.9 tdi - núdzový stav

Príspevok od používateľa avelmak »

Preco si myslia ze je to rj motora?Menil,opravil som par rj vag autach,ale kvoli oxidacie,vody,atd.Da sa vyskysat aj rj nie je problem,ale chyba bude uplne inde.Diagnostika neukazuje nic--ale ukazuje,len treba vediet citat medzi zivymi udajmi.Ja by som spravil tak,ze vratim oe soft,a skontroloval vsetko,lebo nie je to iste ze chyba nebola aj hned po dpf off.Ak chces mozes mi napisat ss.
richiet
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 20.03.2022 22:20
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat b6 1.9 tdi - núdzový stav

Príspevok od používateľa richiet »

Písal som ti Ss avelmak, len neviem či ti to prišlo :/
richiet
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 20.03.2022 22:20
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat b6 1.9 tdi - núdzový stav

Príspevok od používateľa richiet »

Chlapi, ďakujem za reakcie. Problém vyriešený. Všetko to spočívalo v tom že mechanici zamenili podtlakové hadičky z N75. Zistilo sa to až podľa schémy. Teraz zostava otázkou či to bola nehoda alebo naschval .
Napísať odpoveď

Návrat na "Bežné poruchy dieselových áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní