Strana 2 z 2

Re: Skoda Octavia II - STK brzdy nesumernost

Napísané: 15.03.2022 18:30
od používateľa hjundai
tu na východe pýtajú 120-130E... hen na našom vetránovi vyhodilo kontrolku ABS, podľa diagnostiky by trebalo vymeniť "kocku" po zhodnotení pre-proti - hrdzavé prahy, zašlé svetlomety.... sa šlo cestou menšieho odporu, predpoklad je to posledná STK potom šrotovisko.

Re: Skoda Octavia II - STK brzdy nesumernost

Napísané: 15.03.2022 18:32
od používateľa oco13
Na juhozápade je to trocha drahšie - :40bd: 200 eur.

Re: Skoda Octavia II - STK brzdy nesumernost

Napísané: 17.03.2022 01:27
od používateľa seven549
herin napísal: 15.03.2022 09:12 seven neblázni s frézovaním kotúčov..to sa vôbec ale že vôbec neoplatí..teraz som pozeral zadný kotúč FEBI na zadávateľove auto a cena 15 eur..čo ja viem tak za frézovanie pýtajú cca 30-40 eur za nápravu..a vôbec sa nemusí báť o kotúče FEBI ja som ich hodil na Audinu A6tku a nemám s nimi žiaden problém..auto brzdí ako s originálmi čo tam boli predtým...
ja som siel cestou takou ze experiment a ideme na to za svoje peniaze nech sa naucim.jazdim dost casto nemecku dialnicu.z 220km/h s ana 500km useku stane ze treab aj 15x brzdit na 100km/h behom sekundy.

auto bolo ford mondeo mk3 2.2 tdci.po kupe tam boli originaly.ja som uz daval ate starline brembo trw champion bosch textar a este dalsie znacky funguju tak ze brzdis zo 140km/h na 50 km/h a po 5krat auto nebrzdi a z kolies ide cierny dym.je to fuk ci kus napr ATE ako som raz sa pytal v com je rozdiel u jedneho predajcu stoji 40 alebo 80 euro nic to nerobi.hadzal som ich pod stol a potom odniesol do kovosrotu.krivilo tie kotuce uz pred munchenom.ani 1000km nevydrzali.

dal som potom originaly.tie skrivilo po 5000km.kupil som odchylkomer za 80 euro a videl som ze nabojky su krive.tak sli nove loziska nabojky alebo unasace kazdy nech si to nazve ako chce-nove aj kotuce platnicky.nepomohlo po 18000km kotuce krive.tak som si povedal asi krive nabojky lebo febi.nedal som origo lebo 306 euro kus.dal som od febi 50 euro kus.tak znova nove nabojky od meyle 55 euro kus.cize zase nove origo loziska nove origo kotuce a dosky.strmene voditka sli ako pusinka.18000km kotuce krive.

siel som na frezu.obe kotuce rovnako po 8000km krive.tak znova freza a po 10000km krive.tak 3 krat freza 35000km kotuce stale rovne cize dodnes.


ford ma origo dosky a kotuce neviem od koho ale pise na tom motorcraft.mozem skakat na pedal brzdit aj na nurburgringu tym brzdam nic niejej a kusu do kotucov vzdy rovnako za akejkolvek teploty.a len za 105 euro.kotuce a dosky original motorcraft.

na 30 rocneho veterana som si tiez povedal ze dame origo ved aj ten sa unaha po taliansku no a tam bol sok ale dal som to.kotuc 80 euro kus.cize 160 euro.ale dosky predne 200 ecok :..:
za ---4--- platnicky na kotuc o velkosti ---278mm---.

3 dni som bol z toho nehovoriaci blazon.

ale radost na dialnici :3dcline:

inac taku frezu si chcem kupit,nova stoji dost.co som hladal 3500 - 4500euro jedna raz bola na bazosi jazdena bohvie kolko rokov za 650 euro opravila by sa no do 2 dni zmizla.

cize taku vec sem tam sledujem a malo kto to ma na predaj.

Re: Skoda Octavia II - STK brzdy nesumernost

Napísané: 17.03.2022 07:49
od používateľa mhlavaty
To sa v predaji v ponuke vyskytne raz za roky.Za tie roky čo mám som ďalší predaj ešte nevidel.Aj ja som mal šťastie že v predaji bol pre poruchu v RJ a risklo sa,chyba sa našla a opravila a odvtedy šlape.Je to vyslovene záchrana tam kde hádže napr jeden náboj lebo gazda oprel obrubník a vyžaduje vymeniť náboj,ak náboj musí ložisko,poloos z niektorých dostať von je šialenosť a tak kým sa to dá do poriadku gazda dlho robí zadara lebo peňazí vyplieska statočne.Potom aj tých 30-40 e.- vyzerá ako ružový sen.

Re: Skoda Octavia II - STK brzdy nesumernost

Napísané: 17.03.2022 12:40
od používateľa dreeevo
Ja som riešil dávno niečo podobné ako seven. Nekonečné brzdové kolečko.
Seat toledo II 1.9 tdi 81kw, vpredu tie sprosté FSIII maličké brzdy 280x22mm. Auto od kúpy jemne triaslo volantom pri brzdení, potom sa to len zhoršovalo
Prišla prvá výmena kotúčov a dosiek (BREMBO), vydržali asi 3000 km, potom druhá (ATE), pri nej sa zmeral náboj, bol mimo toleranciu takže výmena náboja + ložiska (FAG) a znova 3000km a auto triaslo ale hádzavosť náboja bola OK. Kúpili sa origo kotúče a znova po 5000km to isté.
Nasral som sa, preskladal celú nápravu z lemforder a meyle HD dielov. Znova to isté tak som kúpil otoče so strmeňmi z golfa 1.8T - FNIII 288x25mm. Tie sa zrepasovali, nahodili sa dosky a kotúče textar a odvtedy je s brzdami pokoj.
Posledný krok bol ešte spomínané sústruženie na aute, ale vtedy nebola nablízku žiadna dielňa, ktorá by to robila.
Len tak pomimo, v rodine bolo viacero áut s týmto motorom a všetky na 280-kach brzdách triasli. Proste ťažký naftový motor a poddimenzované brzdy.
Takže niekedy treba hľadať príčinu v zlej montáži ale niekedy je to konštrukčná vada - veľký priemer kotúča v pomere k jeho hrúbke, zlá voľba materiálu atď.....

Re: Skoda Octavia II - STK brzdy nesumernost

Napísané: 17.03.2022 13:20
od používateľa cicmanec2
Že by tých 8 mm na priemere urobilo taký rozdiel? :41c2:

Re: Skoda Octavia II - STK brzdy nesumernost

Napísané: 17.03.2022 14:09
od používateľa dreeevo
8mm na priemere ale podstatné 3mm na hrúbke sú už veľký rozdiel a hlavne keď sa človek pozrie na FSIII a FNIII strmene tak je to neporovnateľné.

https://www.autohificlub.cz/forumimages ... 514142.jpg

Re: Skoda Octavia II - STK brzdy nesumernost

Napísané: 17.03.2022 19:29
od používateľa seven549
to krivenie kotucov ma velmi vela ludi no nikto to neriesi.aj ti co mi stale vraveli ze to treba zabehnut a bla bla.

ked som siel dlhu cestu na cudzom aute tych majitelov ze oni to nemaju,stacilo to rozgulat na dialnici a bolo to tam.co ford ci vw honda bmw superb octavia kazdemu to uz vibrovalo.a polovica jazdi europu na huciacich loziskach.

dalsi problem co som riesil u kazdeho auta bol taky ze ked malo auto napr uz okolo 250 000km stacilo auto rozpalit na 200km/h a ist tak 5km usek v kuse.kolesa sa rozklepali a cele auto predok vibroval od 120-150km/h.a ja cestujem jednym usekom ktory ma 109km v kuse skoro len rovinu a neobmedzena.trebalo vzdy vyvazovat kolesa.

a toto bola katastrofa s ktorou si nevedel nikto prdnut nikto nevedel co s tym je.

tak som siel v nemecku do servisu ved ked tam maju ten autobahn tak take vecie musia riesit castejsie pretoze u nas sa tak nejazdi tak s tym nema nikto skusenosti.

siel som s tym v nemecku zakazdym do ineho servisu a ked to vyvazovali a kontrolovali napravy, kazdy mi povedal riadenie ma vole.nesmie tam nic klopkat.volantova tyc a hreben.a mali pravdu.podaval som repasovat riadenia,aj po 5000km reklamacia bola u jedneho lebo sa tam nieco povolilo ale skoncilo to.musi byt pevne riadenie,staci ze v nom nieco klopne napr prejazdom cez kolajnice a uz je to zle rozvibruje to kolesa.

jeden mi to ukazoval nejakym merakom valcek sa tocil po pneu a ukazoval mi ze kolesa predne mi akoby osmickovali a drali sa vzdy predne gumy vzdy vonkajsia a vnutorna strana a este tie odrate miesta neboli rovne ale mali vlnovky.

Re: Skoda Octavia II - STK brzdy nesumernost

Napísané: 18.03.2022 15:12
od používateľa tdii
- Vyčistené a premazane vodítka bŕzd.
- Odvzdusnene
- Nové predné platničky

Nesumernost vyriešená.