Strana 1 z 4

Ako je to s filtrami DPF

Napísané: 17.01.2014 07:44
od používateľa mhlavaty
Vždy ide o peniaze.Prvý dôvod pre ktorý sa každý majiteľ dostane pred základnú otázku ako svoj problém vyriešiť.Doporučujem si veľmi pozorne prečítať článok bez zmeny prevzatý z diagnostického fóra WWW.FCD.EU nakoľko osvetľuje mnoho neznámych skutočností dokonca aj pre opravárov a je viac než isté,že môže zabrániť zbytočnému ventilovaniu peňaženky.
.....

Kde je tedy pravda?
Popravdě řečeno, část vozidel nepotřebuje samotný filtr ani vyčistit ani vyměnit. Pokud není z většiny svého objemu zanesen nespalitelným materiálem nebo popraskaný. Pokud je vozidlo v pořádku, umí si spalitelné saze vypálit vždycky samo. Potřebuje k tomu jen vysokou teplotu ve výfuku, asi tak 700°C. Tuhle teplotu dosáhne jedině s funkčním oxidačním katalyzátorem. Ten při styku s nespálenou naftou začne oxidovat tyto nespálené uhlovodíky a zvýší teplotu od 200-300°C výše, a tuhle teplotu ve filtru a za ním nepřežije žádná saze, ale jenom popílek.

Jak je to s chemickými roztoky slibujícími "čisté filtry"?
Chemické roztoky fungují zcela jinak, než propagují jejich prodejci. "Vodičky" by se měly použít jen pro uvolnění zcela sazemi ucpaného filtru, aby se snížil objem sazí na úroveň, která dovolí "regeneraci". Pak je potřeba jen dohlédnout, aby regenerace bylá účinná a motor a jeho systém řízení aby byly také v pořádku. Kámen úrazu je, že "vodičky" mnoho uživatelů "uspěchá" a s mokrým filtrem provede jízdu. Není divu, že tito zákazníci mohou být po tomto úkonu spokojení, ale mnozí z nich již účinný filtr právě tímto úkonem ztratili. Pokud totiž není zcela vyschlý, většinou jeho těleso popuká a puklinami pronikají saze a nezůstávají ve filtru. Pozná se to na sazemi "začernalém" výfuku a na řádově 5x až 10x vyšší kouřivosti (ca k = 0,3 - 0,7m-1) než je homologační hodnota (ca k = 0,01 m-1). Dalším problémem jsou stočené kilometry u koupených ojetých automobilů. Zákazník se nestačí divit, že ho zlobí filtr částic, vysoká spotřeba nebo dokonce přibývající hladina oleje v motoru. Většinou je to tím, že jeho oxidační katalyzátor má už tolik najeto, že ztratil svou oxidační účinnost a ve výfuku nekonvertuje uhlovodíky a tím samozřejmě ani nevyrábí teplo, které je tak důležité pro správnou funkci filtru částic.

Jak je to s levnými filtry částic?
Je pravdou, že se jejich cena mnoho neliší od vráceného opotřebeného katalyzátoru, ono popravdě řečeno na takto ultralevných filtrech s integrovaným oxidačním katalyzátorem není platiny víc než na tom opotřebeném vráceném šrotu a to je právě kámen úrazu. Takový ultralevný katalyticky povrstvený filtr částic bude fungovat chvíli a to "možná". Potom jeho teploty začnou klesat a jsme tam kde jsme byli, protože nastanou opakovaně problémy s jeho zanášením.

Jak je to s čištěním filtrů?
Zda filtr funguje po vyčištění jak má, si lze snadno zkontrolovat. Při první servisní regenraci musí teplota za oxidačním katalyzátorem vystoupat o ca 200°C výše než je teplota před ním. Výfuk musí být za provozu zcela prostý sazí. Odpor ve výfuku nesmí vytvářet při volnoběhu vyšší tlak než ca 0 - 7 hPa (mbar), jinak je ve výfuku ještě mnoho zbytků materiálu, který se z filtru nedostal. Za funkčnost oxidační vrstvy ten, kdo filry čistí, neručí. Je tedy doporučeníhodné fuknčnost oxidačního katalyzátoru zkontrolovat před odesláním filtru na čištění, pokud je toto možné.



Co to znamená, profesionálně odstraněný filtr? Už jsme se s tím mnohokrát setkali. Vozidlo jede v nouzovém režimu, přijede do servisu a v paměti závad najdete "ŽÁDNÁ CHYBA V PAMĚTI". To je tedy profi zásah, když flashování řídící jednotky napáchá takové "deaktivace" chybových hlášení, že se nelze dopátrat hodnot, které by byly k opravě vozidla, které vlastně vůbec nepatří na silnici, potřeba.

Napísané: 17.01.2014 11:52
od používateľa braga
pekny clanok a hlavne pre tych , ktory sa tuchvastali prednedavnom ake maju auta v 100% stave s DPF filtrom a pritom zanesene koncovky vyfuku

autobazar.eu/koncovka-vyfuku-je-ociernena-aj-ked-ma-auto-dpf

Napísané: 17.01.2014 14:19
od používateľa herin
ano velmi dobrý článok..
braga tu tému som zakladal ja a ako píšeš mnohí tam písali, že maju auto v pohode a koncovka výfuku čierna..takže tam maju niečo dodrbkané,alebo su to vyjazdené katastrofy..Na mojom vlastnom aute, ktoré má 180 000 km a je naozaj bezchybné je koncovka ako z predajne, tak si ani neviem predstaviť kolko musia mať najazdené hentie dovezené 5 ročne premiovky s čiernymi koncovkami..

Napísané: 17.01.2014 14:29
od používateľa Lubos01
A je podobný článok aj na FAP filtre ktoré obsahujú aditívum ?

Napísané: 17.01.2014 15:04
od používateľa braga
herin napísal:ano velmi dobrý článok..
braga tu tému som zakladal ja a ako píšeš mnohí tam písali, že maju auto v pohode a koncovka výfuku čierna..takže tam maju niečo dodrbkané,alebo su to vyjazdené katastrofy..Na mojom vlastnom aute, ktoré má 180 000 km a je naozaj bezchybné je koncovka ako z predajne, tak si ani neviem predstaviť kolko musia mať najazdené hentie dovezené 5 ročne premiovky s čiernymi koncovkami..
Mame v rodine dve auta z DPF Hondu CRV 2008 naj. 160tis. a mazdu6 2008 naj. 140 tis. oby dve koncovky uplne ciste mozne utriet bielym papierom , dakze samozrejme tvrdenia ze ma DPF v pohode a koncovka cierna neobstoja - v tom clanku je to dost dobre vysvetlene

Napísané: 17.01.2014 15:08
od používateľa herin
presne tak ako píšeš braga..moje je 5/2008 a je na tom tak isto ako su tie vaše autá..aj najesť by sa z tých dvoch koncoviek čo mám dalo.. :d :D

Napísané: 17.01.2014 16:19
od používateľa Acon
podľa mňa, teraz už budú mať čisté koncovky aj tí, čo ich "u susedov" mali čierne :-)

Napísané: 17.01.2014 16:24
od používateľa Tigervzoo
Tak tak koncovka výfuku musí byť čistá. Filter je vtedy OK.

Ako zistím či mám DPF

Napísané: 17.01.2014 17:16
od používateľa stefandano
Páni, moja prémiovka 280000 km a koncovka tak isto čistá. Filter origo, ešte to nebolo ani čistené vodičkou. Je pravda, že auto jazdí 95% dialnice. Do mesta benzínova fiesta :3906: Ale aj tak už pomaly čakám problémy tolko krát na fórach( nielen autobazar eu) spomínané.

Napísané: 17.01.2014 18:06
od používateľa oco13
Ten článok mi sice nezobrazilo, ale z toho čo Milan skopíroval som pochopil že čistenie tekutinami je len príprava na vypálenie.
Takže mám otázku : čo tak si zistiť teploty potrebné na vypálenie DPFka konkretneho vozu a potom ho vypáliť pekne po dedinsky autogenom.??
Mňa sa to zrejme týkať nikdy nebude , lebo ak bude u mňa na dvore niekedy ropák tak len starši ako 1990 a aj to nie v aute. lol

Napísané: 17.01.2014 18:32
od používateľa qwertzuiop
oco nieco podobne sa robi. po dedinsky. naliat do toho benzin a zapalit ho

Napísané: 17.01.2014 19:17
od používateľa juro1111
je to sprostost stym benzinom!!!!mam to vyskusane preto ta odpoved!

Napísané: 17.01.2014 19:45
od používateľa oco13
Nerobte si prdel , asi prečo som písal že zistiť teplotu??? Na horáku pekne tú teplotu viem nastaviť , tak čím by sa to vypálenie potom líšilo od bežnej regenerácie??

Napísané: 17.01.2014 20:10
od používateľa mhlavaty
Odpoveď je tu,stačí pozorne čítať.....
Pokud je vozidlo v pořádku, umí si spalitelné saze vypálit vždycky samo. Potřebuje k tomu jen vysokou teplotu ve výfuku, asi tak 700°C. Tuhle teplotu dosáhne jedině s funkčním oxidačním katalyzátorem. Ten při styku s nespálenou naftou začne oxidovat tyto nespálené uhlovodíky a zvýší teplotu od 200-300°C výše, a tuhle teplotu ve filtru a za ním nepřežije žádná saze, ale jenom popílek

Vstup začína oxidačným katalizátorom.Spaliny až potom vstupujú do druhej časti kde je kotolňa.Preto sa často spomína prechod prvou časťou ako predhrev.Takže kto si vlastnosručne zničí katalizátor...čo už na to povedať.

Stupeň zaplnenia je možné skontrolovať obyčajným multimetrom kedže je možné na základe napäťového výstupu (a podla grafu) z rozdielového tlakomeru takúto informáciu získať.Už volnou akceleráciou na mieste je možné celkom dobre z údajov odvodiť stav zaplnenia.

Napísané: 17.01.2014 20:45
od používateľa Marekskk
Milane vďaka za také články.. :2f93: