METABOND

diskusia o aditívach, aký olej pre moje vozidlo ...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

fzubaty
Príspevky: 1674
Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45
Zdieľať na Facebook

Re: METABOND

Príspevok od používateľa fzubaty »

A prečo otváraš 7 rokov starú tému?
tatkotom
Príspevky: 761
Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
Bydlisko: Prievidza
Zdieľať na Facebook

Re: METABOND

Príspevok od používateľa tatkotom »

S čím je problém? Denne tu pribúdajú pravdepodobne umelé, možno od AI - aj príspevky v niektorých vláknach. Táto je aspoň reálna.
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
Používateľov profilový obrázok
cicmanec843
Príspevky: 40
Dátum registrácie: 17.03.2024 20:02
Zdieľať na Facebook

Re: METABOND

Príspevok od používateľa cicmanec843 »

fzubaty napísal: 15.02.2024 13:42 A prečo otváraš 7 rokov starú tému?
Lebo u neho je to teraz aktuálne, pred 7. rokmi tu ešte nebol registrovaný.
tatkotom
Príspevky: 761
Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
Bydlisko: Prievidza
Zdieľať na Facebook

Re: METABOND

Príspevok od používateľa tatkotom »

Presne tak - registroval sm sa počas marodky 02.09.2023
Metabond je u mňa aktuálny zhruba od roku 1992/1993
Nehcel som zakladať tému so zhodným názvom, keď už je. Snáď to nevadí.
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
fzubaty
Príspevky: 1674
Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45
Zdieľať na Facebook

Re: METABOND

Príspevok od používateľa fzubaty »

Teraz mi dal kamarat METABOND ECO, ze mu zostal.

Tu citam ze do aut az po 100 000 km. To fakt?


Popis tovaru
Vhodné do všetkých motorov benzínových, dieselových aj plynových.

Aplikácia: Zohriať nádobu s Metabondom na izbovú teplotu, naliať do motora a jazdiť min 5minút.

Prísada nieje vhodná do nových motorov. Odporúčame do motorov ktoré majú minimálne:

motocykel/skúter: 10 000km

ATV:100moto-hodín

automobil:100 000km

Metabond ECO je vývojom novej generácie. Je najmodernejším zušľachťovačom kovu bez popola pre osobné a malé úžitkové motorové vozidlá, s významným účinkom, ktorý znižuje trenie a vylepšuje mazaciu schopnosť. Odporúča sa do nových aj do použitých benzínových, dieselových ako aj plynových motorov, miešaný s predpísaným kvalitným olejom.

V prípade väčšiny motorových vozidiel sa 25% energie vytvorenej pohonnou hmotou spotrebuje na prekonanie trenia. Túto stratu znižuje Metabond ECO o 60%.

Popis:

Prvotným vplyvom Metabondu je zušľachťovanie kovových povrchov, ktorého výsledkom je zabezpečenie ideálnych podmienok pre olejový film, tým pádom sa zníži opotrebovanie motora a náklady na údržbu. V dôsledku pridania momentálne najmodernejšieho zušľachťovača kovov bez popola a polykeramiky nano veľkosti k najmodernejším zložkám, ktoré vylepšia mazaciu schopnosť, Metabond Eco výrazne zvyšuje jazdný výkon motorov.

Novogeneračný Metabond dopĺňa mazacie vlastnosti motorového oleja o najmodernejšie komponenty bez popola. Okrem toho, pomocou motorového oleja sa nano-keramické častice dostanú na tie miesta, kde môže vzniknúť trenie. Tieto nanočastice sa dostanú do povrchových nerovností trenia kovových povrchov (ako napr. valcov, piestov, ložísk, piestnych krúžkov, ozubených kolies, atď.) a tam sa priľnú. Priľnuté nanočastice okrem zníženia trenia vylepšia aj problémy tesnenia. Tak sa v emisných plynoch výrazne zníži množstvo jedovatých plynov, pritom sa v značnej miere znižuje možná spotreba oleja. Polykeramika má v modernej mazacej technike veľký význam. Drsnosť kovových trecích povrchov u motorov je veľmi nízka, často len 1 mikrón, tak sa väčšie častice neprichytia (neprilepia) na kovový povrch. Filtračné prvky olejových filtrov majú vo väčšine prípadov filtračnú štruktúru a jemnosť vo veľkosti 15-25 mikrónov (superjemné filtre majú jemnosť 1-3 mikrónov) a tak tieto nie sú schopné vyfiltrovať polykeramické nanočastice produktu Metabond ECO. Teda Metabond ECO je použiteľný aj v prípade filtrácii hlavného a vedľajšieho prúdu super jemného filtra.

Metabond ECO sa pod tlakom dostáva do chemickej reakcie s kovmi a zušľachťuje tak povrch kovov. Takto vzniknutý mimoriadne tvrdý a hladký povrch odoláva porušeniam a poškodeniam vyplývajúcich z trenia, a to i v prípade extrémnych záťaží zabezpečí ideálne podmienky pre mazacie oleje. Toto uľahčuje vnútorné fungovanie motora, ako aj pohyb súčiastok, čo je spojené so zvyšovaním výkonu motora alebo znižovaním spotreby pohonných hmôt. V dôsledku zníženého trenia sa miera hlučnosti zariadenia ihneď zbadateľne zníži. Pri pravidelnom používaní u nových zariadení sa garantuje trikrát dlhšia životnosť. Používanie Metabond ECO odstraňuje problémy pri studenom štarte, a istý čas ochraňuje zariadenie pred problémami spôsobenými čiastočným nedostatkom oleja, ba aj v prípade straty celkového tlaku oleja. Môže sa zmiešať s akýmkoľvek olejom syntetickej, polosyntetickej a minerálnej bázy. Mazacie látky tých zariadení, ktoré boli ošetrené Metabondom, strácajú svoju mazaciu schopnosť až neskôr, kvôli ideálnejšiemu mazaciemu prostrediu. Svoje mazacie schopnosti dlhší čas uchovajú, takže sa predlžuje interval výmeny oleja, čím sa znižuje zaťažovanie životného prostredia.

Oblasti používania:

Výlučne iba pre osobné a malé úžitkové vozidlá, do nových aj použitých benzínových, dieselových a plynových motoroch.

Použitie:

Nevyžaduje odbornú znalosť ani nástroje, jednoducho obsah flakónu ohrejeme na radiátore alebo postavíme do teplej vody, aby bol v tekutom stave, potom dobre pretrepeme a 1 flakón (250ml) vlejeme do motora (4-8 l oleja) a prilejeme k čerstvému oleju. Ošetrenie opakujeme pri každej výmene oleja. Pri dodatočnom ošetrení stačí pridať len polovicu flakónu, ak cieľom je len zušľachtenie povrchov. Keď trvalo chceme užívať vylepšovacie schopnosti mazania, vtedy odporúčame použiť pri dodatočnom ošetrení znova celý flakón (250 ml). Používanie predpokladá použitie predpísaného kvalitného oleja!
tatkotom
Príspevky: 761
Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
Bydlisko: Prievidza
Zdieľať na Facebook

Re: METABOND

Príspevok od používateľa tatkotom »

minibikemania?
Neviem, kde k tomu kilometrovému obmedzeniu prišli (ale tuším no nemennujem...).
Časť tých nezmyslov vídavam aj na niektorých iných stránkach no tie kilometre si autor vytiahol palcom z... Dôvod neznámy. Pri Metabonde PRO podobné nezmysly napísané nemajú.

Máme staršie autá no niektorí kamaráti a známi zánovné. Niektorí používajú príslušné Metabondy hneď od prvej výmeny oleja.


Tu citácia od zdroja, nie z nejakej stránky - žiadne kilometre netreba (...Old Spezial do opotrebovaných motorov hádam nikto kto vie čítať nedá do nového):

Metabond ECO je vývojom novej generácie. Je najmodernejším zušľachťovačom kovových povrchov pre motory osobných áut a malých úžitkových vozidiel s významným účinkom, ktorý znižuje trenie a vylepšuje mazaciu schopnosť. Odporúča sa do nových aj do použitých benzínových, dieselových a plynových motorov, miešaný s olejom predpísanou kvalitou. Je prispôsobený aj pre použitie vo vozidlách s katalyzátorom a filtrom pevných častíc.
Prvotným účinkom METABOND je chemické zušľachťovanie kovových povrchov, vďaka ktorému výrobok poskytuje ideálne podmienky pre olejový film, tým pádom sa opotrebovanie v motore zníži, ako aj náklady na údržbu. Vďaka pridaniu polykeramiky (nano rozmerov) do najmodernejšieho bezpopolového zušľachťovača kovu a špeciálnej zložky zlepšujúcej mazanie, Metabond ECO zvyšuje životnosť motorov a znižuje trecie straty o 60%.

Zušľachťovanie kovových povrchov a polykeramika vylepšuje aj problémy netesnosti, tým pádom výrazne znižuje emisie výfukových plynov, ako aj prípadnú spotrebu oleja. Metabond ECO pomocou nanotechnológie je použiteľný aj v prípade super jemného olejového filtra.

Metabond ECO aj v prípade extrémnych záťaží zabezpečí ideálne podmienky pre motorový olej. Toto uľahčuje vnútorné fungovanie motora, ako aj pohyb súčiastok, čo je spojené so zvyšovaním výkonu motora a/alebo znižovaním spotreby pohonných hmôt.

Jeho použitím sa hladina hluku ihneď badateľne zníži. Pri pravidelnom používaní u nových zariadení sa garantuje trikrát dlhšia životnosť. Používanie Metabondu odstraňuje problémy pri studenom štarte a istý čas ochraňuje zariadenie pred problémami spôsobenými čiastočným nedostatkom oleja, ba aj v prípade straty celkového tlaku oleja.

Oleje v zariadeniach, ktoré boli ošetrené Metabondom si vďaka ideálnejším podmienkam pre chod motora zachovávajú svoje mazacie vlastnosti dlhšie, tým pádom sa predlžuje interval výmeny oleja, čo je priaznivé aj pre životné prostredie.

Je miešateľný so všetkými syntetickými aj minerálnymi motorovými olejmi pre osobné vozidlá.

Oblasť použitia:

Výlučne do benzínových, dieselových a plynových motorov osobných a malých úžitkových vozidiel, lebo obsahuje špecifické olejové zloženie pre motory osobných vozidiel.

Použitie:

Obsah flakónu ohrejeme na radiátore alebo postavíme do teplej vody, aby bol v tekutom stave, potom dobre pretrepeme a 1 flakón (250 ml) vlejeme do motora (4-8 litrová olejová náplň). Prilejeme k čerstvému už prevádzkovo teplému oleju a necháme pár (4-5) minút bežať motor. Toto ošetrovanie opakujeme pri každej výmene oleja. Používanie Metabondu predpokladá použitie oleja s predpísanou kvalitou!

Trvanlivosť:

Bez otvorenia neobmedzená trvanlivosť, po otvorení spotrebovať do 2 rokov.

Pôvod: EU

Balenie: 250 ml, 5 liter
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
tatkotom
Príspevky: 761
Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
Bydlisko: Prievidza
Zdieľať na Facebook

Re: METABOND

Príspevok od používateľa tatkotom »

Šla Ti súkromná správa - nie všetko chcem napísať sem.
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
fzubaty
Príspevky: 1674
Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45
Zdieľať na Facebook

Re: METABOND

Príspevok od používateľa fzubaty »

Ok dik.

Cize METABOND ECO dam zene do auta. Tam budem menit olej.

Inak cena 38 eur je celkom dost.
tatkotom
Príspevky: 761
Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
Bydlisko: Prievidza
Zdieľať na Facebook

Re: METABOND

Príspevok od používateľa tatkotom »

ECO do bežných motorov k olejom typu. PRO je na vysoké záťaže (ten máme my v našich autách.) Do motorov s olejmi typu 0W20, štart-stop systémami je Spirit.
Češi to majú celkom dobre rozpísané v tabuľke čo kam ide - snáď sa nik nenahnevá ak to sem dám:
https://www.metabondcz.com/aditiva-do-oleje

Neviem odkiaľ si - prípadne napíš SS, kto vie minúť v prvom roku naríklad 5 balení a v ďaľších po dve, poradím mu o 20% lacnejší, zaručene spoľahlivý spôsob, zdroj.

Dopisujem mobilom - mne to vychadza ze dam do Megaselu do nafty napr. 20 eur a nez ho miniem, usetrim na nafte zhruba 100.
Obe auta nam zeru o dost menej, nez maju podla udajov vyrobcov aj voci priemeru zhodnych na Spritmonitor. Kto si po nieco bol a previezol som ho, toho zaujal aj zatah a tichsi chod.
Kto sa sem zatula a ozve, nebranim sa tomu len nedam verejne o sebe pokial mozno takmer nic.
Internet je aky je.
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
fzubaty
Príspevky: 1674
Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45
Zdieľať na Facebook

Re: METABOND

Príspevok od používateľa fzubaty »

Ja miniem teraz tento. 5 do roka tazko. Uvidim. Vyskusam…
tatkotom
Príspevky: 761
Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
Bydlisko: Prievidza
Zdieľať na Facebook

Re: METABOND

Príspevok od používateľa tatkotom »

Neotvoreny ma neobmedzenu zivotnost.
Dodrz postup - dobre ohriat, este lepsie rozhrkat aby neostala nanokeramika na dne, prvy krat-davnejsie som u tohoto noveho vyskrabaval do oleja grilovacou spajdlou...
Ma sa priliat k uz zohriatemu oleju.
A pojazdit nech sa premiesa, doporucujem zatazit teda prehnat motor.
Aktivuje sa teplotou a tlakom.
Ja nenechavam olej dlhsie, menim do tych 14-15 tisic aj ked mam Metabobd. Lebo olej starne.
Iste - 38,60 je hodne (pre seba mám 29,70). No je to veľký rozdiel voči dobe, keď by som bol mal kúpiť z 5500 korunového platu prídavok do oleja za 1200/1400 korún.
Vtedy som používal len do benzínu aj to nie stále. Teraz dávam všade, kam smie. Najlepšie v priamej úspore mi vychádza Megasel do nafty (24,90/19,20) pretože ho mám na zhruba 600 litrov nafty a ušetrím jej za viac, než stojí a ešte mi ušetrí aj na PRO do oleja. Mne to vychádzalo na oboch autách zhruba na rok pri 12-15 tisíc odjazdených km ročne. Mne už nebude - moja bude toľko jazdiť no ja menej.
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
karcis
Príspevky: 31
Dátum registrácie: 22.10.2008 16:05
Zdieľať na Facebook

Re: METABOND

Príspevok od používateľa karcis »

Ahojte.
Ja som kupil M.eco nedavno do mojho RRS 3.0 V6 bi-turbo z dovodu pridretia a nasledneho zlomenia kluky vacsinou pri cca 180tis km. Samozrejme nie kazdy motor. Vsetko zalezi od pouzivania a servisu. Hlavne ked ten motor ma olej.napln len 6L :203: a servis.interval 28tis km. Prevodovka 8kv. a samozrejme podtaca motor a tym padom slaby tlak oleja (jazdim preto aspon na S)
Ja mam aktualne 70tis km.
Olej meneny kazdych 7-8tis. Davam 5w40 motul x-clean a teraz som dal M.eco. Zmenu som nepostrehol ziadnu pretoze motor je aktualne v super kondicii. Od ranneho startu je hned potichu ziadne 3-5s cvakanie kym olej dotlaci. Poznam neduhy tychto aut..ale kto skusil RRS vie o com hovorim.
Uvidime dufam ze ss nieco nezhorsi pri pouzivani toho Metab.
Ak by bola moznost kupit ho lacnejsie..kludne kupim 5ks.
Vdaka.
tatkotom
Príspevky: 761
Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
Bydlisko: Prievidza
Zdieľať na Facebook

Re: METABOND

Príspevok od používateľa tatkotom »

Nezhorší a kľudne zváž nabudúce M.PRO. Lepšie chráni pri častých studených štartoch a výraznejšom pridávaní (ako jazdím ja).
Mrkni si na českých stránkach v záložke Aditivace oleje - je tam dobre rozpísané, ktorý patrí k akému oleju.
Na 5 kusov na prvý krát a zo 2 ďaľšie roky Ti vybavím oficiálne lacnejší nákup všetkého od nich - hneď na nich ušetríš 44,50 eur. Teda za jeden nemusíš zaplatiť 38,60 ak ho môžeš kúpiť po 29,70.
Napíš mi súkromnú správu (nechcem dávať do netu mail, tel,číslo - nerobím si reklamu) - poviem ako na to, pomôžem. Ak by si bol z PD alebo blízka, vieš prísť a spravíme osobne. Ak z ďalej, telefonicky.
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)

Návrat na "Oleje, mazivá, palivá, aditíva"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: LOCHNESS a 17 neregistrovaných