Strana 1 z 1

zakladať tachografovu kartu alebo nie

Napísané: 13.02.2020 07:23
od používateľa razor666
zdravim mam taku dilemu vlastnil som auto do 3.5 t ale predal som ho lebo kamarati v zelemon zacali vazit viac ako je zdrave ... predal som ho ideme kupit z bratom nakladne auto N2 do 6500 kg celkovej kedze staviam dom a on preraba . Chcem to dat na mna kedze iba ja mam C ide o to ze v praci jazdim aj z nakladmi autom ale max 1-2 x mesacne iba na zaskok ked potrebuje sofer volno inac som na hale . Mam tachografovu kartu KKV psycho lekarsku . Ide o to ze ci musim zakladat kartu aj do mojeho sukromneho auta alebo nie . V praci mi davaju papier o inej cinnosty cize kartu by som nemal zakladat lebo ma po.... Co robit ?

Napísané: 13.02.2020 14:28
od používateľa pajtyi
Ja som uz viackrat pocul ze ak nieje vozidlo pisane na firmu a ak prevazas vlastny tovar napriklad material na vlastnu stavbu taj netreba pouzivat tachograf.Napriklad ani v autobusoch sa nepouziva tachograf ak jazdi linku v okruhu 50km.

Napísané: 13.02.2020 15:29
od používateľa vsevetko
Toto nariadenie sa nevzťahuje na cestnú dopravu vykonávanú:

a)vozidlami používanými v pravidelnej osobnej doprave, pri ktorých trasa linky nepresahuje 50 kilometrov;

b)vozidlami s maximálnou povolenou rýchlosťou nepresahujúcou 40 kilometrov za hodinu;

c)vozidlami vlastnenými alebo prenajímanými bez vodiča ozbrojenými silami, civilnou ochranou, požiarnym zborom a silami, zodpovednými za zachovanie verejného poriadku, ak sa preprava realizuje v dôsledku úloh, ktorými sú tieto služby poverené, a je pod ich kontrolou;

d)vozidlami, používanými v núdzových situáciách alebo pri záchranných akciách vrátane vozidiel používaných pri nekomerčnej doprave humanitárnej pomoci;

e)špecializovanými vozidlami používanými na lekárske účely;

f)špecializovanými havarijnými vozidlami pracujúcimi v okruhu 100 kilometrov od svojej základne;

g)vozidlami, ktoré sa podrobujú cestným skúškam na účely technického rozvoja, opráv alebo údržby, a novými alebo prestavanými vozidlami, ktoré ešte neboli uvedené do prevádzky;

h)vozidlami alebo jazdnými súpravami s maximálnou prípustnou hmotnosťou nepresahujúcou 7,5 tony, používanými na nekomerčnú nákladnú dopravu;

i)úžitkovými vozidlami, ktoré majú status historických vozidiel podľa právnych predpisov členského štátu, v ktorom sa prevádzkujú, a ktoré sa používajú na nekomerčnú nákladnú alebo osobnú dopravu.

Napísané: 13.02.2020 19:12
od používateľa pepo64
Nechápem, kartu máš, v práci ju zakladáš 1-2x mesačne, a čo Ti bráni založiť si ju aj do svojho auta keď potrebuješ, ak neprešvihneš jazdy, pauzy , denné výkony tak v tom žiadny problém nemôže byť.

Napísané: 13.02.2020 22:47
od používateľa trucker694
Pajtyi, autobus do 50 km podľa zákona SR, neplatí AETR,ale kartu alebo krúžok do tachografov musí byť.
Vzhľadom na to, že ako vodič autobusu vykonávate dopravu do 50 km, vzťahujú sa na vás aj osobitné ustanovenia o pravidelnej osobnej doprave. Podľa § 26 ods. 1 zákona č. 462/2007 Z.z. čas vodiča pravidelnej osobnej dopravy nesmie presiahnuť 10 hodín za 24 po sebe nasledujúcich hodín.
pepo64, na karte je evidované každé auto kde bola karta založená, takže súkromné auto nie je v evidencii zamestnávateľa, môže byť pri kontrole vo firme problém s vedením cudzieho vozidla, bez zmluvy.
Najjednoduchšia cesta je prepnuť tacho do pozície OUT. Toto je menší problém, ako jazda bez karty. OUT sa používa za určitých podmienok úplne legálne. Vysvetlí to výklad o používaní tachografov.

Napísané: 14.02.2020 08:19
od používateľa pajtyi
Trucker694 cize vodic autobusu moze denne robit maximalne 10hodin ak tomu dobre chapem.A je jedno ci 10hodin odsoferuje alebo 10hodin ma prestoje.Takto si to myslel?

.

Napísané: 14.02.2020 09:16
od používateľa trucker694
Pajtyi,nie som ani som nebol vodič autobusu do 50km vnútroštátnej prepravy,iba môj svat pracoval na takej linke, a pracoval obdeň,podľa spomínaného zákona, desať hodín jazdy,ráno 4.30 štart, 23.00 stop.

Napísané: 14.02.2020 10:55
od používateľa oco13
h)vozidlami alebo jazdnými súpravami s maximálnou prípustnou hmotnosťou nepresahujúcou 7,5 tony, používanými na nekomerčnú nákladnú dopravu;
Z tohto mi vychádza , že si ako súkromná osoba nemôžem kúpiť auto ťažšie ako 7,5 tony a legálne s ním jazdiť?? Bez nákladu - niečo ako ťahač Faun alebo ruský Kraz? pripadne traktor Kirovetz?

Napísané: 14.02.2020 13:36
od používateľa trucker694
Ťahač kolotočov, cirkusové atrakcie tiež neviem ako, výklad zákona je .....o hxxvne. Včelarske kočovné vozy..?

Napísané: 14.02.2020 18:24
od používateľa dotynka
Ako súkromná osoba nepotrebuješ používať tachograf. (inak len pre poriadok, na území EU neplatí AETER, ale Z561/2006)

Napísané: 14.02.2020 20:36
od používateľa trucker694
A odkedy? :4012:

Napísané: 14.02.2020 20:59
od používateľa fabio.sk.ma
do 7,5 tony a do 100km nemusis pisat kruzok ani kartu.vlastna skusenost.mal som do 7,5t.teraz mam 12t a pisem kruzok.nevediem zaznam o necinosti.pisane auta na sukromnu osobu.ocajchovany tacho. musi bit.

Napísané: 21.02.2020 02:38
od používateľa razor666
dakujem za nazor.
nastal problem cislo 2 . Auto sa kupilo ale je na kotuce :-\ :-\
ako riesit toto jazda na kartu aj na kotuc ako to dat dokopi ako preukazem odpocinok atd atd ...

Napísané: 21.02.2020 10:23
od používateľa fabio.sk.ma
Pôjdeš autom na kartu ,daj kartu..pôjdeš na krúžok daj krúžok.ked jazdis v práci nákladiakom sak oni vedia čo a ako.na súkromné účely čo máš nákladiak a je písaný na meno.rano zalozis krúžok a keď prídeš domov dopises krúžok a hotovo.

Napísané: 21.02.2020 19:05
od používateľa trucker694
razor666 napísal:dakujem za nazor.
nastal problem cislo 2 . Auto sa kupilo ale je na kotuce :-\ :-\
ako riesit toto jazda na kartu aj na kotuc ako to dat dokopi ako preukazem odpocinok atd atd ...
Jaaj,najjednoduchšie, na PC si stiahni dovolenkový lístok. Ten si na ulož v PC,tam si vyplň údaje pred každou jazdou, to akože si 28 dní spätne dovolenkoval. Tz nejazdil som, respektíve do doby ostatnej cestnej kontroly. Všetky použité kotúče z kabíny ale treba pred každou jazdou odstrániť.