Iveco 35C + 4,5t náves

Všetko čo súvisí s kamiónmi, ťahačmi a s prepravou

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

svk-bungee
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 08.02.2012 13:26
Zdieľať na Facebook

Iveco 35C + 4,5t náves

Príspevok od používateľa svk-bungee »

Ahojte,
nevie mi niekto z vás potvrdiť / vyvrátiť info, ktoré som našiel na webe ohľadom "malých sedlových ťahačov" - napríklad Iveco 35C "sattle" - vraj takáto 3,5t dodávka s návesom pripojeným cez točňu podlieha nejakej EU výnimke a teda môže ťahať náves s hmotnosťou 4,5t, dokonca s vodičákom B+E. Je to tak? Ďakujem velmi pekne!

http://newsroom.kues.de/2004/02/25/der- ... -regelung/
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Ja ti neviem (vodici by to vsak mali vediet), ale na strankach Ministerstva vnutra, je v aktualnom zneni zakon Zákon č. 8/2009 Z. z.
Tam ta istotne bude zaujimat § 75.
V odstavci 8 najdes:
Do skupiny motorových vozidiel BE patria jazdné súpravy pozostávajúce z ťažného vozidla skupiny B a prípojného vozidla, ktorého najväčšia prípustná celková hmotnosť nepresahuje 3 500 kg.

Z toho akosi vychadza, ze pripojne vozidlo s najvacsou pripustnou hmotnostou cez 3,5t tam nespada.

Ale kedze mudre hlavy mysleli aj na taku moznu kombinaciu, teda napriklad vozidlo kategorie N2 a k tomu O2, tak v tom zakone je este aj odstavec 10, ktory sa vztahuje na tebou dotazovanu supravu vozidiel.
Do skupiny motorových vozidiel C1E patria jazdné súpravy pozostávajúce z ťažného vozidla

a) skupiny C1 a prípojného vozidla, ktorého najväčšia prípustná celková hmotnosť presahuje 750 kg za predpokladu, že najväčšia prípustná celková hmotnosť tejto jazdnej súpravy nepresahuje 12 000 kg,

b) skupiny B a prípojného vozidla, ktorého najväčšia prípustná celková hmotnosť presahuje 3 500 kg za predpokladu, že najväčšia prípustná celková hmotnosť tejto jazdnej súpravy nepresahuje 12 000 kg.

Takze nie, ako tu uvadzas BE ale C1E je spravne a aktualne oznacenie tej jazdnej supravy.
S vodicskym preukazom C1E nebude problem taku supravu soferovat.

Akurat tam myslim, ze je znacna nevyhoda v porovnanim s inou dopravou, teda skladby tazneho vozidla a pripojneho vozidla s ohladom na myto a prepravnu kapacitu.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Mimochodom, mozno si postrehol, ze ten link, co sa tyka toho Iveca a tych veci tam uvedenych je 15 rokov stary.
christiane
Príspevky: 1648
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

Otazka este je ci sa vodicak na privesy vztahuje aj na naves.
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

Kolega poradím Ti, urob si dospelý vodičák a nemusíš riešiť neriešiteľné. Ako budeš tak budeš špekulovať co je typické pre lakomých slovákov, na tú popisovanu treba C+E.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Myslis, ze niekto vyraba aj naves s celkovou hmotnostou do 3500 kg?
Navyse, je tam spominane iba tazne vozidlo, pripojne vozidlo a celkova hmotnost.
S VP sk. B mozno (na SK) viest aj vozidla skupiny T do celkovej hmotnosti 3500 kg, alebo vozidlo skupiny T a pripojneho vozidla do celkovej hmotnosti 3500 kg. Co sa tyka specifikacii pripojenia vozidla a veci ako zabezpecenie nakladu, vaha na napravu a dalsie specifika tak o tom je samostatny §.
parazit-
Príspevky: 134
Dátum registrácie: 14.12.2011 10:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa parazit- »

Aký vodičák na prívesy? Však tuto hore to máš jasne definované, že na vedenie súpravy s prípojným vozidlom prevyšujúcim určitú hmotnosť potrebuješ oprávnenie skupiny E a jej podskupiny. Náves je tak isto prípojné vozidlo, ako aj príves.
Napísať odpoveď

Návrat na "TRUCKy, Ťahače - všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní