Vzduchove brzdy
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 710
- Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52 Zdieľať na Facebook
tak veru. tahac je brzdeny tlakom vzduchu a naves/prives vypustanim vzduchu z brzdoveho okruhu navesu/privesu.bandit97 napísal:No nevim karle... Volakedy to bolo tak, ze pruzina bola sice na parkovaciu brzdu a pri odjazde ju stlacil tlak vzduchu, ale samotne brzdenie bolo realizovane zasa tlakovym vzduchom a nie "odfukovanim" a posobenim pruziny. Takto to aspon nas ucily...
-
- Príspevky: 836
- Dátum registrácie: 28.01.2010 17:24 Zdieľať na Facebook
O.k diky.
To s tym "vyfucanim" vzduchu ma nenapadlo,aj ked som vedel,ze ak nieje vzduch,nakladiak sa nepohne,atd. Tiez sme parkrat v dielni,ked sme chceli odtiahnut Tatru, fukali vzduch cez kompresor,alebo,ak to bolo mimo dielne,cez inu Tatru,aby sme sa vedeli vobec pohnut.
Dik moc chlapi,viac hlav,viac napadov.
A to,ze ak studujem na technickej,by som to mal vediet,alebo nemal vediet.....ty si asi na vysokej nestudoval.
To s tym "vyfucanim" vzduchu ma nenapadlo,aj ked som vedel,ze ak nieje vzduch,nakladiak sa nepohne,atd. Tiez sme parkrat v dielni,ked sme chceli odtiahnut Tatru, fukali vzduch cez kompresor,alebo,ak to bolo mimo dielne,cez inu Tatru,aby sme sa vedeli vobec pohnut.
Dik moc chlapi,viac hlav,viac napadov.
A to,ze ak studujem na technickej,by som to mal vediet,alebo nemal vediet.....ty si asi na vysokej nestudoval.
-
- Príspevky: 3692
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Franz je to len môj názor, ale považujem za smutné keď vysokoškolák, predpokladám strojárina alebo niečo podobné, po absolvovaní najmenej 3 rokov štúdia sa vážne pýta, že prečo vlastne existujú vzduchové brzdy.
Myslím že predtým než si tu zadal otázku, tak ako si ju zadal, si už mohol mať voľačo poštudované.
Ale zase ani sa moc nečudujem, všetci chcú mať všetko rýchlo, okamžite a pokiaľ možno bez námahy, toť minule som na internete sledoval diskusiu vysokoškolských mladíkov, tiež pred nejakou skúškou, ale z pružnosti-pevnosti a došlo mi, že síce majú niečo naučené, ale neuvedomujú si základné mechanické a fyzikálne princípy, nevedia ako funguje material počas jeho namáhania a podobne.
Myslím že to je predovšetkým z nedostatku praktických skúseností.
Keď sme my starší boli boli kedysi mladší, tak sme boli životom donútení si veci viacej zažiť.
Dnes sa aj v autoopravovniach diely opravujú len výnimočne, všetko sa vymieňa, a čím väčší celok, tým lepšie.
Myslím že predtým než si tu zadal otázku, tak ako si ju zadal, si už mohol mať voľačo poštudované.
Ale zase ani sa moc nečudujem, všetci chcú mať všetko rýchlo, okamžite a pokiaľ možno bez námahy, toť minule som na internete sledoval diskusiu vysokoškolských mladíkov, tiež pred nejakou skúškou, ale z pružnosti-pevnosti a došlo mi, že síce majú niečo naučené, ale neuvedomujú si základné mechanické a fyzikálne princípy, nevedia ako funguje material počas jeho namáhania a podobne.
Myslím že to je predovšetkým z nedostatku praktických skúseností.
Keď sme my starší boli boli kedysi mladší, tak sme boli životom donútení si veci viacej zažiť.
Dnes sa aj v autoopravovniach diely opravujú len výnimočne, všetko sa vymieňa, a čím väčší celok, tým lepšie.
-
- maskot fóra
- Príspevky: 3536
- Dátum registrácie: 29.05.2009 18:50
- Bydlisko: plechovy hotel Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
Otázka : Ak brzdy pri nedostatocnom tlaku zacnu same brzdit, a kompresor, ktory vyvija tlak, je pohanany motorom, tak preco sa nesmie vyradzovat rychlost napriklad na takej V3S dole kopcom?
Ak je to tak, tak by mal vzduch vyfucat, pruziny by sa stlacili a nakladak by sam zastal.
Ale asi to tak nie je. Prosim mudrejsich o ozrejmenie...
P.S.: Nemam C, len sa zaujimam...
Ak je to tak, tak by mal vzduch vyfucat, pruziny by sa stlacili a nakladak by sam zastal.
Ale asi to tak nie je. Prosim mudrejsich o ozrejmenie...
P.S.: Nemam C, len sa zaujimam...
-
- Príspevky: 167
- Dátum registrácie: 24.10.2007 20:35 Zdieľať na Facebook
u V3S to tak nie je teoreticky hneď po naštartovaní môžeš vyraziť, ale ak chceš aj brzdiť treba natlakovať brzdy. V3S nemá vzduchovú parkovaciu brzdu, ale mechanickú, ktorá pôsobí na kardan.
Jazda na zaradenom prevode je u nákladiakov dôležitá z dôvodu využívania brzdnej sily motora, čím sa predchádza prehriatiu bŕzd a teda straty brdného účinku.
Jazda na zaradenom prevode je u nákladiakov dôležitá z dôvodu využívania brzdnej sily motora, čím sa predchádza prehriatiu bŕzd a teda straty brdného účinku.
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
Presne tak. Volakedy boli brzdy na náklaďákoch výlučne bubnové a vzhľadom k plnonaloženému prípadne preťaženému autu aj pomerne dosť poddimenzované.Hlavne čo sa týka dlhodobého zaťaženia a z toho plynúceho zlého chladenia...tak preto, aby sa vylúčilo nejaké zlyhanie z dôvodu spálenia trecieho obloženia ...skrátka kvôli bezpečnosti. v prvom rade...Aj vtedy sa dbalo na bezpečnosť v rámci možností.
Raz som na ZVS zažil čo to je plná Tatra štrku a strmý dolekopec ....zaradená dvojka a rozgúľavalo sa to tak, že už v polovici smrdelo obloženie a boli sme radi že sme zišli dole v poriadku...
Raz som na ZVS zažil čo to je plná Tatra štrku a strmý dolekopec ....zaradená dvojka a rozgúľavalo sa to tak, že už v polovici smrdelo obloženie a boli sme radi že sme zišli dole v poriadku...
-
- Príspevky: 836
- Dátum registrácie: 28.01.2010 17:24 Zdieľať na Facebook
Wilz,nebol si na vyske,cize nevies,cize neries.
No okej chlapi,citim sa trapne,ze som na taku vec neprisiel sam
Ak sa nemylim,tak mechanicku brzdu,na priamo na hradeli co siel do zadnej napravy,ma aj 148.
Este jedna otazka. Ako je riesena avia?Lebo ak sa nemyslim,tak sme ju odvzdusnovali,ale tiez si "odfukuje".Cize,ma vzduchove tlmenie a kvapalinove brzde?
No okej chlapi,citim sa trapne,ze som na taku vec neprisiel sam
Ak sa nemylim,tak mechanicku brzdu,na priamo na hradeli co siel do zadnej napravy,ma aj 148.
Este jedna otazka. Ako je riesena avia?Lebo ak sa nemyslim,tak sme ju odvzdusnovali,ale tiez si "odfukuje".Cize,ma vzduchove tlmenie a kvapalinove brzde?
-
- Príspevky: 1086
- Dátum registrácie: 13.10.2009 10:41
- Bydlisko: LM Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1747
- Dátum registrácie: 25.02.2009 02:07
- Bydlisko: ZH
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 836
- Dátum registrácie: 28.01.2010 17:24 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2272
- Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 42 neregistrovaných