Vzduchove brzdy

Všetko čo súvisí s kamiónmi, ťahačmi a s prepravou

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

easyridersvk
Príspevky: 710
Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa easyridersvk »

bandit97 napísal:No nevim karle... Volakedy to bolo tak, ze pruzina bola sice na parkovaciu brzdu a pri odjazde ju stlacil tlak vzduchu, ale samotne brzdenie bolo realizovane zasa tlakovym vzduchom a nie "odfukovanim" a posobenim pruziny. Takto to aspon nas ucily...
tak veru. tahac je brzdeny tlakom vzduchu a naves/prives vypustanim vzduchu z brzdoveho okruhu navesu/privesu.
Franc1644
Príspevky: 836
Dátum registrácie: 28.01.2010 17:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Franc1644 »

O.k diky.
To s tym "vyfucanim" vzduchu ma nenapadlo,aj ked som vedel,ze ak nieje vzduch,nakladiak sa nepohne,atd. Tiez sme parkrat v dielni,ked sme chceli odtiahnut Tatru, fukali vzduch cez kompresor,alebo,ak to bolo mimo dielne,cez inu Tatru,aby sme sa vedeli vobec pohnut.
Dik moc chlapi,viac hlav,viac napadov.
A to,ze ak studujem na technickej,by som to mal vediet,alebo nemal vediet.....ty si asi na vysokej nestudoval. :4090:
wilz
Príspevky: 3692
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Franz je to len môj názor, ale považujem za smutné keď vysokoškolák, predpokladám strojárina alebo niečo podobné, po absolvovaní najmenej 3 rokov štúdia sa vážne pýta, že prečo vlastne existujú vzduchové brzdy.
Myslím že predtým než si tu zadal otázku, tak ako si ju zadal, si už mohol mať voľačo poštudované.

Ale zase ani sa moc nečudujem, všetci chcú mať všetko rýchlo, okamžite a pokiaľ možno bez námahy, toť minule som na internete sledoval diskusiu vysokoškolských mladíkov, tiež pred nejakou skúškou, ale z pružnosti-pevnosti a došlo mi, že síce majú niečo naučené, ale neuvedomujú si základné mechanické a fyzikálne princípy, nevedia ako funguje material počas jeho namáhania a podobne.
Myslím že to je predovšetkým z nedostatku praktických skúseností.
Keď sme my starší boli boli kedysi mladší, tak sme boli životom donútení si veci viacej zažiť.
Dnes sa aj v autoopravovniach diely opravujú len výnimočne, všetko sa vymieňa, a čím väčší celok, tým lepšie.
biker610i
maskot fóra
Príspevky: 3536
Dátum registrácie: 29.05.2009 18:50
Bydlisko: plechovy hotel
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa biker610i »

aj mne sa hodia tieto informacie v piatok mam skusky na vodicak sk. C tak aj toto mozem spomenut policajtovi :2f93:
mazda 323f 1.5
fiat uno logo 1.1
Scania R450
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

Otázka : Ak brzdy pri nedostatocnom tlaku zacnu same brzdit, a kompresor, ktory vyvija tlak, je pohanany motorom, tak preco sa nesmie vyradzovat rychlost napriklad na takej V3S dole kopcom?
Ak je to tak, tak by mal vzduch vyfucat, pruziny by sa stlacili a nakladak by sam zastal.
Ale asi to tak nie je. Prosim mudrejsich o ozrejmenie...:)
P.S.: Nemam C, len sa zaujimam... :coffe:
celerb
Príspevky: 167
Dátum registrácie: 24.10.2007 20:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa celerb »

u V3S to tak nie je teoreticky hneď po naštartovaní môžeš vyraziť, ale ak chceš aj brzdiť treba natlakovať brzdy. V3S nemá vzduchovú parkovaciu brzdu, ale mechanickú, ktorá pôsobí na kardan.
Jazda na zaradenom prevode je u nákladiakov dôležitá z dôvodu využívania brzdnej sily motora, čím sa predchádza prehriatiu bŕzd a teda straty brdného účinku.
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Presne tak. Volakedy boli brzdy na náklaďákoch výlučne bubnové a vzhľadom k plnonaloženému prípadne preťaženému autu aj pomerne dosť poddimenzované.Hlavne čo sa týka dlhodobého zaťaženia a z toho plynúceho zlého chladenia...tak preto, aby sa vylúčilo nejaké zlyhanie z dôvodu spálenia trecieho obloženia ...skrátka kvôli bezpečnosti. v prvom rade...Aj vtedy sa dbalo na bezpečnosť v rámci možností.
Raz som na ZVS zažil čo to je plná Tatra štrku a strmý dolekopec ....zaradená dvojka a rozgúľavalo sa to tak, že už v polovici smrdelo obloženie a boli sme radi že sme zišli dole v poriadku...
Franc1644
Príspevky: 836
Dátum registrácie: 28.01.2010 17:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Franc1644 »

Wilz,nebol si na vyske,cize nevies,cize neries.
:3020:
No okej chlapi,citim sa trapne,ze som na taku vec neprisiel sam :-\
Ak sa nemylim,tak mechanicku brzdu,na priamo na hradeli co siel do zadnej napravy,ma aj 148.
Este jedna otazka. Ako je riesena avia?Lebo ak sa nemyslim,tak sme ju odvzdusnovali,ale tiez si "odfukuje".Cize,ma vzduchove tlmenie a kvapalinove brzde?
krawa
Príspevky: 1086
Dátum registrácie: 13.10.2009 10:41
Bydlisko: LM
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa krawa »

no tatricky s tymi brzdami,to nieje bohvieco,este prazdna ako tak ale plna dreva,plus trojosy prives plny tak to je koniec,vlastna skusenost
A4 3.0Tdi 2013 180kw
elephant
Príspevky: 1747
Dátum registrácie: 25.02.2009 02:07
Bydlisko: ZH
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa elephant »

Ty myslíš zrejme starú Aviu. Ta nemala vzduchové pruženie ale klasickú oceľ a brzdy mala kvapalinové len brzdový posilovač mala vzduchový a niektoré mali aj ručnú brzdu vzduchovú.

Nové Avie to už majú celkom inak teraz.
Franc1644
Príspevky: 836
Dátum registrácie: 28.01.2010 17:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Franc1644 »

Jasne,staru aviu,nie toto deavo,ci co to je.
jergusko
Príspevky: 2272
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jergusko »

Sorry, ale na tejto téme dobre vidno, akú cenu má titul Bc.
Atlas
moderátor fóra
Príspevky: 4686
Dátum registrácie: 21.05.2012 13:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Atlas »

Obrázok

Návrat na "TRUCKy, Ťahače - všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 42 neregistrovaných