Tatra 815 - Zlé fungovanie spojky
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 29
- Dátum registrácie: 19.08.2008 18:26 Zdieľať na Facebook
Tatra 815 - Zlé fungovanie spojky
Zdravim prosim vas poradite mi niekto ? Mam tatru 815 a nefunguje mi spravne spojka je tam novy valček aj posilovač aj je ovzdušnená ale pedal je mäkky a spojka nefunguje správne. Aka tam môže byt chyba ? Dakujem za akukolvek radu.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 218
- Dátum registrácie: 08.12.2012 19:18
- Bydlisko: okres VK Zdieľať na Facebook
Aj ked pozde, predsa len, T815 má samonastavovaciu spojku a pri výmene hlav. valčeka treba nastavit iba vôlu medzi tyčkou a piestikom, ktorá je cca 2mm. Odvzdušnenie sa niekedy podarí hned, niekedy trvá dlhšie v krajnom prípade pretlačit brzdovú kvapalinu kompresorom.
Spojka na T815 je uz o inom oproti T148 či T813 aj z hladiska funkčnosti ale aj opráv. 815 má prítlačný tanier s cenrálnou pruzinou a jednou lamelou, kým 148 a 813 mali prítlačák s mnozstvom pruziniek a vypínacími páčkami, ktoré sa časom v telese vybili, mala 2 lamely dokonca 813 mala lamely az 3ks.
V 815 VZDY pouzit brzdovú kvapalinu, v 148 a 813 sa nalieva motorový olej, zásadne si to nepomýlit lebo dôjde k nabobtbaniu gumičiek vo valčekoch.
A posledná vec dbat na správne nastavenie ovládania spínača redukcíí (poliek) na tiahle spojky, aby po predvolení rýchlosti došlo k preradeniu az po uplnom vypnutí spojky, ináč si to odnesú synchrony na hnacej hriadeli v prevodovke.
Spojka na T815 je uz o inom oproti T148 či T813 aj z hladiska funkčnosti ale aj opráv. 815 má prítlačný tanier s cenrálnou pruzinou a jednou lamelou, kým 148 a 813 mali prítlačák s mnozstvom pruziniek a vypínacími páčkami, ktoré sa časom v telese vybili, mala 2 lamely dokonca 813 mala lamely az 3ks.
V 815 VZDY pouzit brzdovú kvapalinu, v 148 a 813 sa nalieva motorový olej, zásadne si to nepomýlit lebo dôjde k nabobtbaniu gumičiek vo valčekoch.
A posledná vec dbat na správne nastavenie ovládania spínača redukcíí (poliek) na tiahle spojky, aby po predvolení rýchlosti došlo k preradeniu az po uplnom vypnutí spojky, ináč si to odnesú synchrony na hnacej hriadeli v prevodovke.
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 26.08.2010 12:33 Zdieľať na Facebook
tatra
množstvo malích pružiniek ???? tomá tak akurát MTS, tatra 148/813 podobné spojky má po jednej pružine je to velmi zvláštny princíp spojky, ked neviem nekecám blbosty že sa spojka 815 nastavuje centralnou maticou ako na 148 oki pre budúcnosť
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 218
- Dátum registrácie: 08.12.2012 19:18
- Bydlisko: okres VK Zdieľať na Facebook
Dík za upozornenie jawa, skutočne som mal pred očami prítl. z MTS a je to uz starina ako aj t 148. Takze 148/813 má v strede VINUTU pruzinu, ktorú sme pri montázi zvykli zatlačit lisom (v afrike som si pomohol s dvomi tazšími černochmi a hranolcom, na ktorý sa postavili kým som upevnil tri matice drziace lozisko nad strunou ). Problém s tými spojkami bol ak niekto pri nastavovaní spojky namiesto špecíálneho kľúča pouzil sekáč na centrálnu maticu a zničil ju. Samozrejme pred tým blbec nevytlačil spojku a preto to nešlo.
Ale hlavná téma je t 815 a neviem o tom ze som písal ze sa tam spojka nastavuje. T815 má SAMONASTAVOVACIU spojku a funguje az do zodratia. Má centálnu tanierovú pruzinu ako osobáky, akurát sa nepritláča, ale odtahuje. Problém býva zadretá vidlica spojky.
Ale hlavná téma je t 815 a neviem o tom ze som písal ze sa tam spojka nastavuje. T815 má SAMONASTAVOVACIU spojku a funguje az do zodratia. Má centálnu tanierovú pruzinu ako osobáky, akurát sa nepritláča, ale odtahuje. Problém býva zadretá vidlica spojky.
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 26.08.2010 12:33 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 218
- Dátum registrácie: 08.12.2012 19:18
- Bydlisko: okres VK Zdieľať na Facebook
Tak teraz Ty kecáš blbosti, pretoze spojka na T 138/148/813 sa nastavuje zásadne pri vypnutej (vyšlapnutej) spojke , pretoze vtedy konusová čast netlačí na maticu a tým pádom sa matica ak je v poriadku dá relatívne ľahko otáčat. Doprava sa pritahuje, dolava uvolnuje. Vôla na vysúvacej objímke je 16 az 18mm. Pri naštartovanom motore a následnom vypnutí spojky sa má kardán úplne zastavit.
Mozno tieto spojky opravuješ, ale aj ja sa týmto vozidlám venujem 22 rokov a konkrétne GO motorom či uz v minulosti pre armádu, ale aj ostatné a tých vymenených spojok bolo za vagon.
Ked budem mat času a pošpekulujem ako sem dat foto, tam bude vidno aké tatry 813 sa opravovali pod rovníkom.
Mozno tieto spojky opravuješ, ale aj ja sa týmto vozidlám venujem 22 rokov a konkrétne GO motorom či uz v minulosti pre armádu, ale aj ostatné a tých vymenených spojok bolo za vagon.
Ked budem mat času a pošpekulujem ako sem dat foto, tam bude vidno aké tatry 813 sa opravovali pod rovníkom.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 57 neregistrovaných