Strana 1 z 1

Zjednotenie mýtnych jednotiek - prečo to nejde?

Napísané: 25.04.2012 21:32
od používateľa rytmusMT
Zdravim pani.
Ciste teoreticky by ma zaujimalo ze preco EU nemoze zjednotit tie mytne jednotky tak aby bola iba jedna pre celu EU a bola by dobijatelna a mala nejaky display s tlacidlami kde by sa iba navolil stat cez ktory kamion prechadza. Preco kazdy stat musi mat vlastnu mytnu jednotku? nebolo by to tak jednoduchsie a praktickejsie tak ako som to navrhol ja? a aby nemusel kamionista vozit x-palubnych jednotiek zo sebou. to je naozaj tak tazke nieco taketo vymysliet? :zg282:

Napísané: 25.04.2012 21:49
od používateľa STANLEY64
caves, no to najskor musis navrhnut jednu vladu pre celu eu :2f93:

_

Napísané: 25.04.2012 21:57
od používateľa cicmanec
Predpokladám potom minimálne 30-precentné zvýšenie, ktoré pôjde na úhradu nákladov firmy, ktorá bude robiť rozúčtovanie medzi jednotlivé štáty. A to nevravím o tom ako sa to bude zisťovať koľko z už zaplateného poplatku sa minulo v ktorom štáte. Nie je to také jednoduché ako by si mohol nejaký kamionista myslieť...

Napísané: 25.04.2012 22:10
od používateľa YxoYpsilono
nejde to, lebo JaTy nase peniaze nesmrdia.. :-\

Napísané: 26.04.2012 10:33
od používateľa jergusko
Nič by si nemusel prepínať, snímač na stožiari by predsa vedel, v akom štáte sa nachádza, nie?
Skôr sa pozastavujem nad tým, že sa na to nepozrieš inak - prečo vôbec to zlodejské svinstvo existuje... Prečo sa zaplatí miliarda eur za systém, ktorý musí X rokov zdierať ľudí aby sa vôbec sám zaplatil, takže jeho "prínos" sa ukáže až po dlhých rokoch. Aby sme boli konkrétni - v prípade SR je výber peňazí za cesty cez tieto jednotky taký, že náklady na vybudovanie systému sa vrátia asi za 15 - 20 rokov. Čiže v čase, keď bude treba nový, a J&T zasa dostane zakázku za miliardu eur na nejaký nový systém. Ktorý sa bude zasa ekonomicky vracať po celú dobu životnosti. Čiže prínos pre štát nijaký, prínos pre J&T, miliarda v hrubom, na ktorú sa im všetci poskladáme.

Celé mýto je jedno veľké svinstvo. Každý síce nadáva na zlé kamióny ktoré ničia cesty, ale málokto si uvedomí dve základné veci:
- kamióny, tak ako všetky firemné vozidlá, platia nehoráznu cestnú daň
- náklady na mýto neplatia kamiónové firmy, ale my všetci. Preto, že VŠETKO sa rozváža na kamiónoch a preto, lebo firmy si mýto premietnu do cien za kilometer.

Celé pitomé mýto je len opička na zalepenie očí daňovým poplatníkom, a generálka na platenie mýta pre súkromné automobily.
Amen.

Napísané: 26.04.2012 11:00
od používateľa sbf
myto spachali len ti ktorych si tato krajina aj opatovne zvolila - 100% stran, 150 poslancov nechalo a nechava mytny system na pokoji.
a ver ze myto pre osobaky coskoro zavedu (ine uz asi nie je co zdanit), povodne sa hovorilo o 2012.

Napísané: 26.04.2012 17:17
od používateľa seven549
myto na osobaky nebude.mozno ked tak len dialnice.ale potom nam netreba dialnicne znamky

Napísané: 26.04.2012 18:04
od používateľa pajtyi
ahojte.inak rakusko je uz spojene s nemeckom a peniazky rata uz len jedna palubna jednotka.v rakusku ked dobre viem odkedy tam zaviedli myto tak im odvtedy odpustili cestnu dan.chcely tym dosiahnut aby cez nich nebol taky velky tranzit kamionov.slovesko sa podla mna nebude hrnut do toho aby sa spojili na jednu jednotku lebo potom mozno aj zapadne staty by maly vetsi prehlad ako sa potom naraba stymi peniazkami unas :41c2: a info pre tych ktori nechodia na zapad tak nemecke dialnice su spoplatnene az nad 12ton.take unas nezazijeme nikdy :3020:

Napísané: 06.05.2012 11:31
od používateľa Franc1644
Pozeral som to v telkaci,technicky by to vobec nebol problem.

Napísané: 06.05.2012 12:53
od používateľa mp3turbo
samozrejme ze nie, u nas je jediny problem Skytoll.

Nic ine.