OBD diagnostika ku programu Gastech

Ako je to vlastne s plynom? Aký máte na to názor ? skúsenosti ?

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Pajo99
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 11.03.2013 19:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Pajo99 »

Hej je to Kia, to je OBD k plynu ? či k čomu? ked su tan len dva piny zapojené. Načo su tam 2 OBD konektory ?
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Nie, nie je to k plynu. Je to konektor, ktory tam dal vyrobca. Preco su tam 2 treba sa opytat vyrobcu vozidla. Tento sa u niektorych modelov pouzival pri programovani jednotky, ci uz z dovodu aby to islo priamo a obisli spojenia s ostatnymi jednotkami tazko povedat nie som odbornik na hyundai/kiu.
Pajo99
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 11.03.2013 19:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Pajo99 »

Dobre ďakujem takže problem bude teda s mojim ELM327 ze mi to ten peogram nechce zobrat.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

zaujimave, mne z toho vyslo presne opacne, ze ten kabel je ok :-)
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Otazka je ako je rieseny softver ci sa nevie spojit s jednotkou a vyhovara sa na port alebo je problem medzi samotnym elm a softverom.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

presne tak, treba sa pytat gastechu :4012:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
stagba
Príspevky: 231
Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stagba »

naco tolkej namahy?, Gastech system nema moznost OBD korekcii ale vie ich len zobrazit. spojenie cez Bluetooth modem. v podstate to sluzilo len na to ked sa system doladoval tak mechanik mohol sledovať korekcie auta na jednej obrazovke v programe Gastech. spolahlivo sa da kazdy system doladit porovnavanim casu vstreku benzinu. idealne je ked sa nezmeni po prepnuti na plyn. s autom sa prevezies a pri ustalenej rychlosti prepinas madzi B/LPG a menis bohatost az sa cas vstreku benzinu nebude menit. Takto pracuje aj adaptacia ISA2 pri systeme STAG. Stag si v prvych par desiatkach km sam auto prepina do benzinu a uci sa kolko dava benzinova riadiaca jednotka benzinu, vytvori si taku mapu a potom prisposobuje mnozstvo lpg tak aby sa ta mapa nemenila. pracuje to skvele.
Pajo99
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 11.03.2013 19:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Pajo99 »

Takže ja sa môžem vykašlať nato meniť mapu tak aby tam bol STFT čo najmensí rozdiel od 0? a mám sledovať len čas vstreku ?
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Tu si pozri pdf-ko ako sa dostanes k diagnostike tej jednotky, nie cez obd.

https://gasidea.by/files/dtgas.pdf
Pajo99
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 11.03.2013 19:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Pajo99 »

Podla toho som to nastavoval bez OBD nastavil som si STFT aby bol max +-10% LTFT cca +-2%, ale zas čas vstreku som mal na benzin bolo 2,70 a ked bol zapnuty LPG tak bol 3,70. ale zas kee som dal čas vstreku na 2,70 tak za STFT bolo na -15%. Takže uz to moc nechapem a ked to bolo v rozmeszi 10% aj tak mi.zasvietil motor ze chudobná zmes.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

laicky nazor :41c2: , maju sediet fueltrimy, prave dlzka vstreku koriguje rozdiel medzi palivami aby sa toho dosiahlo...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
stagba
Príspevky: 231
Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stagba »

benzinova riadiaca jednotka sa snazi dlzkou davky benzinu tlacit dlhodobe a kratkodobe korekcie v sucte k nule. ked pri jezde na benzin mas cas 2,7 a po prepmuti sa ten cas natiahne na 3,7 tak je jasne ze zmes pri lpg je chudobna a preto ten cas sa natiahne. doporucujem ti s autom urobit 10-20 km na benzin, mas tam potom kolonku ze pamäť casu vstreku benzinu, stlacis pri ustalenom volnobehu toto tlacitko a v podstate das gastechu taky bod od ktoreho ma vychadzat, potom sprav kalibraciu, musi prebehnut tak aby multiplikator bol okolo hodnoty 1,6. to je koeficient prepoctu casov vstreku benzin/plyn. ideal je okolo 1,6. ak bude vyraznejsie vacsi mas bud male trysky alebo vstreky zanesene a pod. ak bude mensi pod jedna a pod tak trysky su vacsie. kazda odchylka bude mat vplyv na spolahlivost davkovania lpg, spotrebu, vykyvy zmesi moze zaznamenavat riadiaca jednotka a pri sustavnom prekorocovani emis. limitov asi rozsvieti kontrolku check engine.gastech autokalibraciou pomerne presne urci mnozstvo plynu a ked sa pozries na priebeh autokalibracie tiez sa robi pri zvysenych otackach najprv na benzin a potom sa system sam prepne do plynu a zacne hladat ten maltiplikator len tak aby cas benzinu bol pri plyne viacmenej rovnaky. takto alebo podobne prebieha autokalibraciu takmer kazdeho lpg systemu. treba vsak mapou este doladit zmes, v grafickom znazorneni mas mapu od 1-1500 ot. a od 1500 do teraz nsi nespomeniem, nech do 7000. takze prepinaj pri volnobehu benz/plyn a nastavuj body aby cas vstreku benz sa nemenil a potom to urob pri jazde pri ustalenej rychlosti v tej druhej mape. ak to vsetko prebehne ako som popisal tak nemozes mat s autom problem, ak ten problem je vyhladaj nejakeho skuseneho lpg montaznika.
Pajo99
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 11.03.2013 19:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Pajo99 »

Multiplikátor mám 1,8. Dobre ďakujem ale mám hlavne aj problem ak idem napriklad tak pod 50% záťazov a uberem na cca 10% záťaz tak STFT vybehne na +25% chvilu sa tam drži a potom klesne na 5% nechapem preco to robí. a myslim si se toto vyvoláva aj tu chybu motora, pri benzine mi STFT za ziadnych okoloností nevíde viac ako na +8%, a ešte jedna otázka na benzine v STFT maju tie prekmity ostré hrany a na LPG vrchná hrana je taka ako pomlčka a spodná hrana je ostrá. čo to spôsobuje ?
Pajo99
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 11.03.2013 19:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Pajo99 »

Zaujímavé že ak som nastavil tak aby sa benzinova dlzka vstreku zhodovala cisto na benzin a na LPG tak LTFT mám stále po 300km -15% , a stále vyskakuje chyba chudobnej zmesi.

Návrat na "LPG, CNG - Hybrid"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 12 neregistrovaných