OBD diagnostika ku programu Gastech
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 33
- Dátum registrácie: 11.03.2013 19:13 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1958
- Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 33
- Dátum registrácie: 11.03.2013 19:13 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1958
- Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 231
- Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
naco tolkej namahy?, Gastech system nema moznost OBD korekcii ale vie ich len zobrazit. spojenie cez Bluetooth modem. v podstate to sluzilo len na to ked sa system doladoval tak mechanik mohol sledovať korekcie auta na jednej obrazovke v programe Gastech. spolahlivo sa da kazdy system doladit porovnavanim casu vstreku benzinu. idealne je ked sa nezmeni po prepnuti na plyn. s autom sa prevezies a pri ustalenej rychlosti prepinas madzi B/LPG a menis bohatost az sa cas vstreku benzinu nebude menit. Takto pracuje aj adaptacia ISA2 pri systeme STAG. Stag si v prvych par desiatkach km sam auto prepina do benzinu a uci sa kolko dava benzinova riadiaca jednotka benzinu, vytvori si taku mapu a potom prisposobuje mnozstvo lpg tak aby sa ta mapa nemenila. pracuje to skvele.
-
- Príspevky: 33
- Dátum registrácie: 11.03.2013 19:13 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1958
- Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35 Zdieľať na Facebook
Tu si pozri pdf-ko ako sa dostanes k diagnostike tej jednotky, nie cez obd.
https://gasidea.by/files/dtgas.pdf
https://gasidea.by/files/dtgas.pdf
-
- Príspevky: 33
- Dátum registrácie: 11.03.2013 19:13 Zdieľať na Facebook
Podla toho som to nastavoval bez OBD nastavil som si STFT aby bol max +-10% LTFT cca +-2%, ale zas čas vstreku som mal na benzin bolo 2,70 a ked bol zapnuty LPG tak bol 3,70. ale zas kee som dal čas vstreku na 2,70 tak za STFT bolo na -15%. Takže uz to moc nechapem a ked to bolo v rozmeszi 10% aj tak mi.zasvietil motor ze chudobná zmes.
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 231
- Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
benzinova riadiaca jednotka sa snazi dlzkou davky benzinu tlacit dlhodobe a kratkodobe korekcie v sucte k nule. ked pri jezde na benzin mas cas 2,7 a po prepmuti sa ten cas natiahne na 3,7 tak je jasne ze zmes pri lpg je chudobna a preto ten cas sa natiahne. doporucujem ti s autom urobit 10-20 km na benzin, mas tam potom kolonku ze pamäť casu vstreku benzinu, stlacis pri ustalenom volnobehu toto tlacitko a v podstate das gastechu taky bod od ktoreho ma vychadzat, potom sprav kalibraciu, musi prebehnut tak aby multiplikator bol okolo hodnoty 1,6. to je koeficient prepoctu casov vstreku benzin/plyn. ideal je okolo 1,6. ak bude vyraznejsie vacsi mas bud male trysky alebo vstreky zanesene a pod. ak bude mensi pod jedna a pod tak trysky su vacsie. kazda odchylka bude mat vplyv na spolahlivost davkovania lpg, spotrebu, vykyvy zmesi moze zaznamenavat riadiaca jednotka a pri sustavnom prekorocovani emis. limitov asi rozsvieti kontrolku check engine.gastech autokalibraciou pomerne presne urci mnozstvo plynu a ked sa pozries na priebeh autokalibracie tiez sa robi pri zvysenych otackach najprv na benzin a potom sa system sam prepne do plynu a zacne hladat ten maltiplikator len tak aby cas benzinu bol pri plyne viacmenej rovnaky. takto alebo podobne prebieha autokalibraciu takmer kazdeho lpg systemu. treba vsak mapou este doladit zmes, v grafickom znazorneni mas mapu od 1-1500 ot. a od 1500 do teraz nsi nespomeniem, nech do 7000. takze prepinaj pri volnobehu benz/plyn a nastavuj body aby cas vstreku benz sa nemenil a potom to urob pri jazde pri ustalenej rychlosti v tej druhej mape. ak to vsetko prebehne ako som popisal tak nemozes mat s autom problem, ak ten problem je vyhladaj nejakeho skuseneho lpg montaznika.
-
- Príspevky: 33
- Dátum registrácie: 11.03.2013 19:13 Zdieľať na Facebook
Multiplikátor mám 1,8. Dobre ďakujem ale mám hlavne aj problem ak idem napriklad tak pod 50% záťazov a uberem na cca 10% záťaz tak STFT vybehne na +25% chvilu sa tam drži a potom klesne na 5% nechapem preco to robí. a myslim si se toto vyvoláva aj tu chybu motora, pri benzine mi STFT za ziadnych okoloností nevíde viac ako na +8%, a ešte jedna otázka na benzine v STFT maju tie prekmity ostré hrany a na LPG vrchná hrana je taka ako pomlčka a spodná hrana je ostrá. čo to spôsobuje ?
-
- Príspevky: 33
- Dátum registrácie: 11.03.2013 19:13 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných