Strana 3 z 3

Dilema

Napísané: 30.07.2019 08:34
od používateľa 1luky
Ahojte,
Nechcem zakladať novú tému tak to dám sem.
Po 70 000 km na LPG mi podpalilo ventili, na 4 a 1 valci. Neviem presnú príčinu či opotrebovaním či LPG.
Hlava šla do servisu. Teraz rozmýšľam či tam dať primazavanie alebo nie. Ak áno aké. Mám Volvo S40 1,6 (je to Ford motor)
Servisak mi hovoril že primaz do sania môže zničiť krúžky a podobne, elektronické mazanie( cez plynové vstrekovače) môže poškodiť samotné vstrekovače. Ešte mi navrhol pristrekovanie benzínom pri záťaži motora.
Čerešnička na torte je že som sa dočítal aj to že niektorým motorom nepomôže ani primazávanie. (Možno mám práve tento typ motora podľa vygoogleneho black listu motorov)

Viete mi poradiť v tejto dileme. V tejto téme som laik.
Ďakujem za každý užitočný názor. Luky

Napísané: 30.07.2019 08:45
od používateľa laco1871
Ak išla hlava na repas , treba do nej namontovať TVRDENÉ sedla ventilov,
a potom sa ventily už "zaklepavať" nebudú...
Ventily sa pri LPG zaklepavaju tempom asi 0,1 mm (desať stotín) každých 80 000 km cca.
Preto každému radím aby PRED montážou LPG skontroloval vole ventilov aby vedel ako dlho može ešte bezpečne jazdiť bez podpalenia ventilov.
Primazavanie problem zaklepavania nerieší, len ho mierne spomalí
ten istý efekt čo robí primazavanie sa dá dosiahnuť aj prepínaním chodu motora do benzinu, alebo pristrekom benzínu
ale hlavne je treba spravne nastavenie dlžky vstreku LPG !

Napísané: 30.07.2019 09:22
od používateľa 1luky
Škoda že o tých tvrdenych sedlach som nevedel pred repasom. Škoda. Však pri ďalšom repase už to uvediem. Dalších 540€. Čo už, dikes za vysvetlenie asi pôjdem do pristrekovania benzínu.

Ešte otázočka. Dá sa na tartarini evo 01 nastaviť pristrek benzínu?

Re: LPG - vymena membrany alebo rovno celeho splynovaca

Napísané: 29.03.2022 19:07
od používateľa milan209
Zdravím. Viete mi poradiť čo signalizuje pri BRC Genius Max keď po naštartovaní auta svieti trvalo červená dioda a 4 zelené naraz blikajú a v momente keď sú zhasnuté tie 4 zelené diody tak to pípa? Alebo ako mám postupovať? Ďakujem.
https://youtube.com/shorts/5o26oFVppdw?feature=share
https://photos.app.goo.gl/qp7aa2NgHMSTAo1B9
Edit:
Tak po diagnostike že slabý tlak do reduktora. Bolo podozrenie na ventil s filtrom pred reduktorom. Ten je OK. Čo teraz kontrola multiventilu? Ako sa kontroluje? Nadrz mam plnú plynu...