Farba na strmene

Aké sú vaše skúsenosti s tuningom? Aké vozidlá tunovať, rady a odporúčania...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Len či to z toho kotúča fúka priamo na gumičky? :41c2:
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

bandit97 napísal:Teda skusat to nejdem, ale ozaj si myslite, ze teplovzdusna pistol ohrozi prachovky a tesnenia? Ked sa pri prudkom brzdeni dokazu kotuce zohriat takmer do cervena, tak tam bude asi kusok inaksia teplota jak vyroby ten fen...

Musíš si uvedomiť že keď sa kotúče aj ohrejú, tak teplo od nich sa šíri sálaním a vedením, jednak je to postupný, nie veľmi rýchly proces a zároveň je teplo odvádzané hmotou tých ohrievaných častí smerom od kotúča. Prachovka piesta je voči sálaniu krytá platničkou a zároveň ale s ňou nie je priamo v kontakte a gumičky na vodítkach strmeňov sú od kotúča dosť ďaleko.
Pri fúkaní teplovzdušnou pištoľou sa pri troche nešikovnosti môže podariť že horúci vzduch bude smerovať priamo na tú prachovku alebo na gumičky vodítok, v oboch prípadoch sú to tenkostenné výrobky, stačí pár sekúnd na ich prederavenie.
Samozrejme keď to človek robí opatrne, s vedomím toho čo som napísal, nemalo by sa nič zlé stať.
A ako napísal hneď na začiatku andro1, má s tým skúsenosť že stačí tým horúcim vzduchom náter len zľahka prebehnúť a je to vybavené.
megosvk
Príspevky: 149
Dátum registrácie: 04.06.2014 20:08
Bydlisko: Poprad
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa megosvk »

Tiež mam taku skusenost, ze to staci len "brinknut" a prestane lepit
Ford focus MK1, DAW/DBW, 1.8ctdi 74kW, r.v. 2003
bandit97
Príspevky: 1199
Dátum registrácie: 24.01.2011 19:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bandit97 »

Nefuka priamo na gumicky, ale tie sa dotykaju valceka a valcek brzdoveho oblozenia a na tom bude teplota asi dost podobna ako na kotuci.
Ale nemyslel som to tak, ze to niekto “ohuli” priamo na gumove casti, len ze sa netreba az tak toho bat.. To je cele..
easyridersvk
Príspevky: 710
Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa easyridersvk »

bezne brzdove oblozenie na bubnove brzdy davame ako tepelnu izolaciu pod vlozku priemyselnych kominov ak maju plyny viac ako 800°C....ostane ide sklenena vlna. to oblozenie je dost pevne na par 100kilovo vlozku . sem tam aj viac. co tym chcel autor povedat ze brzdove oblozenie je dobry izolant proti prenosu tepla.:D

Návrat na "Tuning vozidiel"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných