Skoda Octavia II 1.9 tdi , BJB , 77 kw , PD 2005 - štartovanie

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Napísať odpoveď
dallynized
Príspevky: 54
Dátum registrácie: 21.08.2016 10:28
Zdieľať na Facebook

Skoda Octavia II 1.9 tdi , BJB , 77 kw , PD 2005 - štartovanie

Príspevok od používateľa dallynized »

Nazdar chlapi, mam problem so startovanim za studena ale nie stale len obcas ... auto dlho dlho toci .. niekedy nastartuje az na 5ty pokus.. za tepla startuje super na brnk...
a vcera mi dokonca zasvietila kontrolka oleja cervena pocas toho ked som sa snazil nastartovat.. potom uz zhasla... ale s autom som nikam neisiel nechal som ho v garazi..
potom vecer somprisiel skontroloval olej a je ho tam viac nad ryskou asi 1cm .. nechapem preco ked som tam nenalial urcite celu bandasku este mi liter ostal...
dali sme to na diagnostiku a ukazalo ze P0672 - obvod zhavici svicky 2 a este P0234 nieco s turbom, turbo mi obcas vynechava ale ked vypnem motor a nastartujem tak je to uz dobre uz citim ze taha..
pomoc chlapci co to moze byt ? auto mam asi 3 tyzdne a doteraz vsetko fungovalo ako malo neboli ziadne problemy..
dakujem !
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24985
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: OCTAVIA II 1.9TDI BJB 77KW PD 2005

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Aký je prebeh km a aká je za tú dobu servisná história (opravy motora mimo rozvodov) Toto je nevyhnutné vedieť
dallynized
Príspevky: 54
Dátum registrácie: 21.08.2016 10:28
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Octavia II 1.9 tdi , BJB , 77 kw , PD 2005 - štartovanie

Príspevok od používateľa dallynized »

Tak toto ti neviem povedat, predajca mi povedal ze boli rozvody vymenene pred cca 60tis, a bezne vymeny oleja filtrov, a nedavno pomenil hadice na vodu inak zevraj nic ...

Mozu byt vadne gumicky na vstrekoch? Ze pada nafta ?

Najazdene 264 000 km
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24985
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Octavia II 1.9 tdi , BJB , 77 kw , PD 2005 - štartovanie

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Môžu.Je silný predpoklad,ale treba povedať že k tomu počtu km to ešte nebýva stav kedy už začali problémy štartu.Vtedy sa to stane pri týchto km,ak auto jazdí v zlom režime,podtáčané a silne tomu napomáha zlý olejový servis.Mnoho ľudí mení pri 15 tis. to je pre pumpáč zlý režim a opotrebenie nabehne skôr.Pretesnenie vstrekov je nutné v týchto prípadoch,ale nutne treba pozrieť aj dno šachty a zarovnať,aby sa pretesnenie nerobilo zbytočne.Akonáhle vstrek stojí krivo,vytlačí jednostranne aj dno.
Neskutočne hlúpe bolo že sa robili rozvody a vynechalo pretesnenie a výmena hydroštelov.Urobené všetko v jednom to celkom slušne zašetrí penaženku,sú to úkony na seba naväzujúce a pokoj býva celých 200 tis km od toho bodu (rozvody samostatne po 100)
dallynized
Príspevky: 54
Dátum registrácie: 21.08.2016 10:28
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Octavia II 1.9 tdi , BJB , 77 kw , PD 2005 - štartovanie

Príspevok od používateľa dallynized »

Dobre super som objednany v pondelok nabuduci tyzden uz na vymenu
Cize dam rovno aj rozvody , pretesnit vstreky plys vymena hydrostelov?
Uz ked tam bude auto tak nech to stoji zato
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24985
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Octavia II 1.9 tdi , BJB , 77 kw , PD 2005 - štartovanie

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pozor na správne pochopenie veci. Niečo iné je pokiaľ sa to robí vtedy keď má,To je interval cca 200 tis km. Niet ešte žiadneho problému,ale je tu čas kedy končí dobrý život vecí a to treba využiť.Ak už sú raz dole rozvody,je všetko akoby nachystané vybrať vačku,vyhodiť hydrá a panvičky (ložiská vačky) a vybrať vstreky.Ako pokračujúca práca sa to doslova žiada to využiť.Je a platí,že pri 200 tis nájdeme veci v elegantnom stave,ale nič to nemení na veci.Pri tomto nájazde býva ešte plnohodnotná aj vačka (meria sa) takže sa nemení a pokračuje.Stane sa že už má problém,ale to sú veľmi zanedbané olejové servisy a podtáčanie,inak nie.
Vstrekovače sú tlačené na miesto jedinou skrutkou na ľavej strane.Postupom času pod kolosálnym tlakom (2tony) sa strek vklepáva do bronzovej podložky pod sebou.Tým sa uvolňuje tlak skrutky a vstrek sa začne odkláňať doprava vid prvé foto. To je dôvod a nutnosť dno pod podložkou dostať do roviny,to vyžaduje velmi presnú a presne stredom vstreku vedenú frézu.
Garantovaný stav je iba okolo 100 tis km !!! potom už prichádza pozvolný odklon.najviac trpia nízkovýkonové motory BXE ATD tj 74 a 77 kW,značne viac vydržia napr AWF 96 kW.Ale jazda v podtáčaní je tvrdo najväčší pachateľ zla.
Ak tieto úkony zanedbáme,už kdesi pri 270-280 tis býva poškodená aj vačkovica,niekdy jeden hrb,niekedy viacero.Takže prichádzame o vačkovicu.Ak ju ani teraz nevymeníme,prídeme o nové hydrá v zrýchlenom režime.A toto zrejme bude aj tu,je to nízkovýkonové BJB
Takže ak to má byť práca na ďalších 200 tis,treba urobiť všetko teraz.Pri výmene rozvodov je treba len vymeniť skrutky vstrekov bez ich vyberania.
Je pár vecí ako rizikových,ale to vyplýva z hlúposti nechanikov ktorý prácu odfláknu alebo urobia dokonca niečo čo narobí viac škody ako osohu - vbehnú brusným papierom do šachty !!! alebo prestavujú synchronizáciu na nulu,nevymenia tesnenie pod tandemom,nevšimnú si opotrebenie nastavovacích skrutiek vstrekov,nepozrú že sú vytlačené olejové záslepky,nepremerajú vzdialenosti ventilov od roviny tesnenia víka,tesnenie víka nevymenia pritom je motor pod potrubiami jeden olej atd. Banality,zato si vyberajú celkom slušnú dať z peňaženky pretože treba robiť opakovane.
Obrázok

A po oprave...
Obrázok

Pozerať treba na tlačný kolík pod tým fixovým I ten stojí našikmo.U tej štvorky je už znova v kolmici
dallynized
Príspevky: 54
Dátum registrácie: 21.08.2016 10:28
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Octavia II 1.9 tdi , BJB , 77 kw , PD 2005 - štartovanie

Príspevok od používateľa dallynized »

Dobre v poriadku , rozumiem, a co ta cervena kontrolka oleja? Moze byt olejove cerpadlo?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24985
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Octavia II 1.9 tdi , BJB , 77 kw , PD 2005 - štartovanie

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Písal som o tom v predposlednej vete .... nepozrú že sú vytlačené olejové záslepky
Prečo by to malo byť olejové čerpadlo ? Vec ktorá je mazaná najlepšie v celom motore ?
Tlak oleja treba odmerať,ideálne by bolo v plnej prevádzkovej teplote keď je olej najredší.Radím si veci radšej tri razy prečítať,všetko sa môže zdať jasné,ale ...počkajme výsledok.Ešte drobnosť,žiadajte si veci protokolovať,hodnoty,logy foto Malo by to byť samozrejmé,ibaže nieje,dokonca je to veľmi výnimočné,ale právo na to máte.Trolinku riskujete že vás pošlú do psej matere,či ako to teraz je na SVK
Napísať odpoveď

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: uwa0915765081 a 149 neregistrovaných