Motor 1,5 diesel (Stellantis) a aditívovanie Adblue ´dieselgate´
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 65
- Dátum registrácie: 16.10.2017 02:17 Zdieľať na Facebook
Motor 1,5 diesel (Stellantis) a aditívovanie Adblue ´dieselgate´
Ahoj páni,
iste viac zainteresovaní ste zachytili nový ´dieselgate´ s motormi od automobiliek Stellantis.
Ide okrem iných aj o 1,5 diesel, ktorý mi vrčí pod kapotou (Opel Combo 1,5l 130hp, manuál) s ADBLUE - tu je kameň úrazu - aj na tomto fóre som sa dočítal, že sú s Adblue a PSA motorom problémy za pomerne veľké chechtáky a pomerne skoro (bežne do 100tis km)
Kúpil som nové, mám aktuálne 8000km, čoskoro bude potrebné Adblue doplniť. Troška som googlil a našiel som všelijaké aditíva do Adblue - proti kryštalizácii atď.. Pomôže to? Zachránim / vyriešim daný problém - pri pravidelnom dopĺňaní aditíva s Adblue, alebo mám ticho čakať na prúser? Ktorú značku zvoliť? Behám veľa, dialnice. 35tis km ročne. Auto nutne potrebujem, čakať na servis aj niekoľko dní nemôžem, preto radšej volím preventívu..
Vďaka!
iste viac zainteresovaní ste zachytili nový ´dieselgate´ s motormi od automobiliek Stellantis.
Ide okrem iných aj o 1,5 diesel, ktorý mi vrčí pod kapotou (Opel Combo 1,5l 130hp, manuál) s ADBLUE - tu je kameň úrazu - aj na tomto fóre som sa dočítal, že sú s Adblue a PSA motorom problémy za pomerne veľké chechtáky a pomerne skoro (bežne do 100tis km)
Kúpil som nové, mám aktuálne 8000km, čoskoro bude potrebné Adblue doplniť. Troška som googlil a našiel som všelijaké aditíva do Adblue - proti kryštalizácii atď.. Pomôže to? Zachránim / vyriešim daný problém - pri pravidelnom dopĺňaní aditíva s Adblue, alebo mám ticho čakať na prúser? Ktorú značku zvoliť? Behám veľa, dialnice. 35tis km ročne. Auto nutne potrebujem, čakať na servis aj niekoľko dní nemôžem, preto radšej volím preventívu..
Vďaka!
-
- Príspevky: 1629
- Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45 Zdieľať na Facebook
Re: Motor 1,5 diesel (Stellantis) a aditívovanie Adblue ´dieselgate´
Ja som to na byvalom aute neriesil, cerpal som adblue na benzinke. 300 tis to prezilo u mna a teraz veselo jazdi dalej. Teraz ma uz cez 340 000 km.
Ale su aj ludia na opacnom brehu rieky.
Ja si myslim ze je to o stasti a aj ked tam das posvatenu vodu, nepomoze.
Ps: tie nadrze uz aj repasuju cca 300 eur. Ale nemam s tym osobne skusenost.
Ale su aj ludia na opacnom brehu rieky.
Ja si myslim ze je to o stasti a aj ked tam das posvatenu vodu, nepomoze.
Ps: tie nadrze uz aj repasuju cca 300 eur. Ale nemam s tym osobne skusenost.
-
- Príspevky: 65
- Dátum registrácie: 16.10.2017 02:17 Zdieľať na Facebook
Re: Motor 1,5 diesel (Stellantis) a aditívovanie Adblue ´dieselgate´
Ja si myslim ze je to o stasti a aj ked tam das posvatenu vodu, nepomoze.
Ps: tie nadrze uz aj repasuju cca 300 eur. Ale nemam s tym osobne skusenost.
[/quote]
Posvatena voda bola druhá alternatíva, najprv by som skusil Pro- tec ad rescue https://www.motorove-oleje.sk/pro-tec-a ... heureka.sk
300e + min týždeň bez auta a s otáznou výdržou opravy...
Ps: tie nadrze uz aj repasuju cca 300 eur. Ale nemam s tym osobne skusenost.
[/quote]
Posvatena voda bola druhá alternatíva, najprv by som skusil Pro- tec ad rescue https://www.motorove-oleje.sk/pro-tec-a ... heureka.sk
300e + min týždeň bez auta a s otáznou výdržou opravy...
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24982
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Motor 1,5 diesel (Stellantis) a aditívovanie Adblue ´dieselgate´
Na svätené vodičky by som dával sakra pozor.Tak ako môže pomôcť to môže byť spúšťač problémov bez ktorých sa dá žiť.Všetko čo sa stane,je len vo vašej réžii,takže ak niečo,len z overením z veľmi dôveryhodnej adresy.
Prekvapenie čakalo veľmi skoro po kúpe Citroenu aj nás,už už to vyzeralo na výmenu celého systému ad blue,auto už odpočítavalo 1000 km.Čas čakanie na opravu spôsobil že sa začal "študovať" ten ich vynález doslova do špiku kosti a záver skončil výdajom 100.- ale hlavne bolo to značne skôr opäť spôsobilé.Išlo o to,zistiť čo je príčinou že sa stane.Od toho času sa raz ročne čistí časť cesty aditívu od nádobky po nástrekový ventil (vrátane neho).naštastie slušne prístupný,ide do ultrazvuku a necha sa 10 munút cvakať pripojený na PWM pulzný prúd,obnovia sa jeho drobné dýzi. On je vždy taký trošku chrastavý,je vidieť že močovina ho akoby zapekala bielym sajrajtom.Či už to je z tohoto dôvodu alebo nie,odvtedy je pokoj,emisný systém ide na jednotku,nedá sa ani len zistiť kedy prebieha regenerácia.Pritom auto (čas covidu) len v mestskom režime Rovinka,občas rovinka -Ba..Raz za 2 mes jedna cesta +- 200 km .Až v post covide sa rozjazdilo,ale problém nenastal.Uvidíme ...prvá porucha bola skoro,len pár tisíc km. Teraz raz ročne sa vyčistí...veď čas ukáže,auto zakúpené v 2016 tom odvtedy na jednotku.Samozrejme každá návšteva auta sa urobí veľká maximalistická diagnostika,prípadne keď sa prezúva leto /zima a pod.
Prekvapenie čakalo veľmi skoro po kúpe Citroenu aj nás,už už to vyzeralo na výmenu celého systému ad blue,auto už odpočítavalo 1000 km.Čas čakanie na opravu spôsobil že sa začal "študovať" ten ich vynález doslova do špiku kosti a záver skončil výdajom 100.- ale hlavne bolo to značne skôr opäť spôsobilé.Išlo o to,zistiť čo je príčinou že sa stane.Od toho času sa raz ročne čistí časť cesty aditívu od nádobky po nástrekový ventil (vrátane neho).naštastie slušne prístupný,ide do ultrazvuku a necha sa 10 munút cvakať pripojený na PWM pulzný prúd,obnovia sa jeho drobné dýzi. On je vždy taký trošku chrastavý,je vidieť že močovina ho akoby zapekala bielym sajrajtom.Či už to je z tohoto dôvodu alebo nie,odvtedy je pokoj,emisný systém ide na jednotku,nedá sa ani len zistiť kedy prebieha regenerácia.Pritom auto (čas covidu) len v mestskom režime Rovinka,občas rovinka -Ba..Raz za 2 mes jedna cesta +- 200 km .Až v post covide sa rozjazdilo,ale problém nenastal.Uvidíme ...prvá porucha bola skoro,len pár tisíc km. Teraz raz ročne sa vyčistí...veď čas ukáže,auto zakúpené v 2016 tom odvtedy na jednotku.Samozrejme každá návšteva auta sa urobí veľká maximalistická diagnostika,prípadne keď sa prezúva leto /zima a pod.
-
- Príspevky: 65
- Dátum registrácie: 16.10.2017 02:17 Zdieľať na Facebook
Re: Motor 1,5 diesel (Stellantis) a aditívovanie Adblue ´dieselgate´
mhlavaty napísal: ↑13.03.2024 08:41 Na svätené vodičky by som dával sakra pozor.Tak ako môže pomôcť to môže byť spúšťač problémov bez ktorých sa dá žiť.Všetko čo sa stane,je len vo vašej réžii,takže ak niečo,len z overením z veľmi dôveryhodnej adresy.
Čiže ten Pro- Tec radšej ee? Som laik, ochotný predchádzať problému ak viem a dobrú radu počúvnem..
-
- Príspevky: 529
- Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59 Zdieľať na Facebook
Re: Motor 1,5 diesel (Stellantis) a aditívovanie Adblue ´dieselgate´
Základ je nenechávať prázdnu nádrž. Na vzduchu ak to uschne, skryštalizuje. Kto to mal na prstoch, tak je to hnusný sajrajt.
Najlepšie je adblue nemať
Najlepšie je adblue nemať
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24982
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Motor 1,5 diesel (Stellantis) a aditívovanie Adblue ´dieselgate´
qubo...Čiže ten Pro- Tec radšej ee? Som laik, ochotný predchádzať problému ak viem a dobrú radu počúvnem..
zodpovedne neviem povedať ani áno ani nie,preto mi rozum velí byť opatrný.Navyše u nie lacných vecí.Čo zatiaľ robím,je občasné vyčistenie nástrekového ventilu v ultrazvuku.Jeden Citroen a tri novšie Tdi čka,zatiaľ dobre.No ale čo bude o rok dva tri ...vedia srnky
Určite súhlasím že nádrž včas dopĺňať a palivo tankovať od plnej do plnej a nie do vyschnutia.
zodpovedne neviem povedať ani áno ani nie,preto mi rozum velí byť opatrný.Navyše u nie lacných vecí.Čo zatiaľ robím,je občasné vyčistenie nástrekového ventilu v ultrazvuku.Jeden Citroen a tri novšie Tdi čka,zatiaľ dobre.No ale čo bude o rok dva tri ...vedia srnky
Určite súhlasím že nádrž včas dopĺňať a palivo tankovať od plnej do plnej a nie do vyschnutia.
-
- Príspevky: 717
- Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
- Bydlisko: Prievidza Zdieľať na Facebook
Re: Motor 1,5 diesel (Stellantis) a aditívovanie Adblue ´dieselgate´
qubo - nemáme v autách močovinu a nemrzí ma to. Ak by som mal - zvážim JLM ADBLUE PLUS.
Respektíve pozriem a porovnám recenzie niekde, kde ich je veľa, napríklad na Amazone.
Respektíve pozriem a porovnám recenzie niekde, kde ich je veľa, napríklad na Amazone.
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
-
- Príspevky: 65
- Dátum registrácie: 16.10.2017 02:17 Zdieľať na Facebook
Re: Motor 1,5 diesel (Stellantis) a aditívovanie Adblue ´dieselgate´
Vďaka, skúsim...tiež niesom nadšený, že tú fičúru mám v aute..Predal som 1,3 Multijet, jednoduchý odolný nenáročný motor..ešte mi parkuje jedno 2,2i-ctdi od Hondy v garáži a to nepredám kým ho nezakážu...má 400tis + a všetko pôvodné(okrem kvapalín a filtrov) na ten motor sa nemuselo šahať. Dnes holt, musíme riešiť prkotiny a opatrne v rukavičkách..
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: vavrov a 108 neregistrovaných