EK

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

oco13
Príspevky: 17844
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
vlado10
Príspevky: 58
Dátum registrácie: 22.01.2007 20:32
Bydlisko: Ilava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vlado10 »

Prečo sa menia normy retroaktívne ?Kam to bude pokračovať ? Je to ako vyhlásiť na STK za nespôsobilé auto čo má v zadu bubny že sladšie brzdia ako kotúče lebo sa sprísni metodika ? Ako voľakedy zakázali ľuďom na vodičák B jazdiť na pionier,simson i keď tak roky jazdili a museli ísť robiť nový vodičák A1 len aby mohli jazdiť na vozidle ďalej. Nik sa neozval.Preto sa pýtam.
1 : sprísnený limit a spätné vyžadovanie od 2005 je povinné všade v EÚ ?
2 : na Sk sa STK / EK z inej členskej krajiny EÚ neuznáva ? Ani keď s protokolom prídem na administratívnu kontrolu aby sa vozidlo zaznamenalo do systému v SK a dostal som Sk kartičky a nálepky na okno?
3 : pri dovoze do SK starého vozidla s platnou STK/EK vtedy naše úrady veria zahraničným STK /EK a stačí v SK administratívna ?
Pri babettach sk parlament dal odklad 10 rokov zákona eú o povinnej ŠPZ na mopedy a teraz zmenia / sprísnia normu emisie o 14 rokov dozadu ? Veď auto je ok keď spĺňa predpisy z obdobia schvaľovania z tej doby,ako napríklad trabanty nechávajú jazdiť ďalej
Avensis 4AFE ex
Corolla VVTI ex
Corolla Valvematic 270 000
Rav 4 vvti 137 000
Honda XL,CBF
oco13
Príspevky: 17844
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Viem odpovedať len na to , že tie limity sú v celej EU také na aké sme my prešli až teraz. :4012:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
hjundai
Príspevky: 2712
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

oco13 napísal:Naozaj a prečo potom toto ?
https://www.topspeed.sk/tisice-aut-ma-p ... ania/16114
:40bd: :40bd: :40bd: :40bd: :40bd:
- hej tento odkaz som dával ale záver debaty bol že okrem kamier sa vlastne nič nemení, autá sa napájajú na dg už nejaký ten rok, auto plní normy v čase výroby a bodka. Pozeral som na tie limity a môj nissan z roku 2002 plní s prehľadom tie "sprísnené" limity :40bd: denne normálne prechádzajú autá na stk, nerobme paniku zbytočne.
Sparing1
Príspevky: 249
Dátum registrácie: 18.11.2010 16:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sparing1 »

len pre zaujímavosť.. 2.0TSi nabehané cez 200tis.km.. začiatkom jari vykonaná TK/EK; HC s výsledkom 9 ppm
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24987
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tu si musí každý zabezpečiť vlastnú osvetu,čo z emisií ako a na čom je závislá.Čo na pomere paliva a vzduchu,čo na uhlovodíkoch,spalovaní oleja,zlý technický stav atd. nakoniec pochopíte,ale lepšie ak si to sami zistíte.to si každý lepšie aj zapamätá.to čo dostanú ľudia hotové a požuté zabudnú v momente dočítania.Študovať nič netreba,ale musí nastúpiť ochota platiť príp.je riešenie aj nevlastniť
kazimir
Príspevky: 502
Dátum registrácie: 17.02.2016 17:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kazimir »

No dobre, tak ked sa nikto neodhodlal ujasnit dohady, tak to skusim ja z googlu.

Najprv si dovolim citovat
Zaujímavé sledovať.....9 z 10 ľudí neradia problém vyriešiť,ale ho obísť,to je také charakteristické pre celú väčšinovú spoločnosť a platí vlastne všeobecne
Pre tým ktorý by sa predsa len aspoň okrajovo zaujímali čo za problém tu vlastne je charakteristika HC takáto
Nespálené uhlovodíky - HC (hydrocarbon)
Skladajú sa z velkého množstva zlúčenín uhlíka a vodíka.Niektoré z nich sú karcinogény.Sú príčinou zápachu a za nepriaznivých poveternostných podmienok v spojení z oxidmi dusíka príčinou smogu.
Nespálené uhlovodíky vznikajú pri nedokonalom spalovaní paliva a vzduchu v dôsledku nedostatku vzduchu tj lambda menej ako 1
alebo pri velmi chodobnej zmesy lambda viac ako 1,2
Nespálené zlúčeniny HC sa ukladajú v častiach ktoré nezasahuje plameň v zvýšenej miere.
Stačí čítať a problém je myslím vcelku jasný.
Jedno z opatrení ktorým sa rieši je spätné vedenie výf.plynov.
Privedené výf.plyny sa už nevedia podielať na spalovaní čím sa znižuje teplota spalovania.Pri takomto spalovaní vzniká výrazne menej oxidov dusíka NOx
So zvyšujúcim sa podielom recirkulujúcich výfukových plynov sa zvyšuje obsah HC preto je horná hranica podielu recirkulácie presne limitovaná.Preto sa zpetné zavedenie výf.plynou používa len pri motore zahriatom v oblasti čiastočného zaťaženia a lambdy = 1
Vypína sa vždy keď sa spaluje bohatá zmes,pri spúšťaní motora,pri plnom zaťažení aj pri volnobehu.Recirkulácia sa riadi v závislosti na teplote,zatažení a otáčkách.
Katalizátor ....prebiehajú v ňom tri chemické premeny
NOx sa redukuje na dusík (uvojnuje kyslík)
CO oxiduje na CO2 (spotrebuváva sa kyslík)
HC oxiduje na CO2 a H2O (spotrebúva sa kyslík)
Aby prebehli musí CAT dosiahnuť teplotu zahájenia reakcií a zmes vzduchu a paliva zodpovedala zhruba pomeru lambda = 1
Katalizátor podporuje premenu škodlivýn len v úzkej oblasti zmiešavacieho pomeru ktorá sa volá lambda okno.
tj rozmedzie súčiniteľa prebytku vzduchu lambda = 0,995 - 1,00
Pri tomto pomere paliva a vzduchu vznikajú výfukové plyny v zložení,pri ktorom kyslík ktorý vzniká pre redukcii oxidu dusíka postačuje k tomu,aby podiely HC CO vo výfukových plynoch takmer úplne zoxidovali na CO2 a H2O
Citovať
dalej:
https://fpedas.uniza.sk/~dopravaaspoje/ ... sarkan.pdf
strana 116 a 122 - v podstate identicke co citujem od mhlavateho.
na 122 graf pre RKAT vozidla ukazuje priemerne hodnoty pre vozidla rv 2005 - 2009 cca 10ppm.

ale pozor je to vzorka merani rokov 2005-2009 takze to su hodnoty novych vozov. Pre 2003 menej su priemerne hodnoty 20-40 ppm. To uz je ina emisna norma, chapem, ale necakal by som teraz v 2019 na tragacoh 2005 rovnake hodnoty ako pred 10-14 rokmi.


Ludia problemy s emisiami mali aj predtym
http://forum.fordclubs.org/viewtopic.ph ... 0&start=80
http://www.toyotateam.sk/forum/viewtopi ... 2&start=15
nevyhovujuca-emisna-t66274.html
A vacsinou riesili vsimnym vid temy kde ludia vysmievaju ludi, co su lakomi dat vsimne:
ek-prievidza-nepresiel-som-t24295.html

Takze sme si to trochu pytali. Predpokladam, ze doteraz auta s hodnotami okolo 100 prechadzali v pohode. Takze sprisnenie nejaku cast ovplyvnit moze, hlavne ak mam tragac 12-13 rokov stary a doteraz som prechadzal LTT a teraz zistim, ze uz nebudem a treba investovat do auta, co jazdi aj by nejaky ten rok/dva/tri este jazdilo fajn, ale zrazu treba robit nerentabilne opravy. A problem nastane, ked v dielni zacnu vymienat zaradom, katy, lambdy, sviecky, cievky, kable, filtre a zlepsenie sa nedostavi.

Taktiez sa tu riesilo ze zvysene HC ovplyvnuje aj spotreba oleja.
Takze by ma zaujimalo, ci hodnoty 60-100ppm su hodnoty, ktore na aute uz znacne poznat, alebo NAOPAK su to hodnoty pre masiny s trochu opotrebovanym katom, trochu cukanim oleja, trochu horsim spalovanim, ktore na beznej jazde nespozname a prekvapi nas az meranie EK.

Bolo by fajn keby to niekto znaly objasnil.

Nazory, ze sa nic dramaticke neudialo budu platne dovtedy, kym to nezasiahne vlastnu penazenku. Sprisnenie niecoho co uz bolo raz predpisane bez padnej argumentacie je take slovenske.
CAMLS
Príspevky: 292
Dátum registrácie: 23.05.2009 19:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa CAMLS »

Tu sú moje protokoly za 8 rokov čo vlastním auto, hodnoty ppm za celú dobu veľmi nízke...je to ročník 12/2006, najazdených cca 325000km


https://drive.google.com/folderview?id= ... KNUOCkadrZ

Protokol z druhého auta z mája, najazdených 345000km

https://drive.google.com/file/d/1-TJ9y1 ... p=drivesdk

Skôr si myslím že neprejdu len tie autá ktoré nemajú niečo v poriadku či už vedome alebo nevedome .
LEGEND 295konikov 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 5W-50/0W-40
340 000km

LEGEND 295k 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 0W-40
kazimir
Príspevky: 502
Dátum registrácie: 17.02.2016 17:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kazimir »

Ja mam tiez na starom aute co este nie je ani euro 4 hodnotu 24 a to by som o tom motore, ze je v dobrom stave netvrdil.

Ak to je takto, tak grafiky, co som pridal su ovplyvnene tym, ze sa jedna o priemerne hodnoty.

Mozno taketo "kamerove" sprisnenie bude dobre na nieco. Minule som sa rozpraval s majitelom, co kupil ojazdene auto s vykuchanym katom. Tak mozno sa trochu zamedzia taketo podvody aspon.
sajmon-36
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 28.04.2017 09:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sajmon-36 »

Vedome nevedome, aj tak si myslim, ze este stale bude zalezat, aj na akeho technika natrafis
markoimportauto
Príspevky: 1458
Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa markoimportauto »

V rámci EÚ platí pre lokálne úrady povinnosť cezhranične akceptovať výsledky oficiálnych staníc TK a EK.

To pre slovenský uhol pohľadu znamená, že pokiaľ je vozidlo registrované v inom členskom štáte EÚ a má platnú STK + EK, tak po dovoze takéhoto vozidla do SR stačí do žiadosti pre zahájenie na OÚ (vydanie SK tech. preukazu) priložiť zahraničné protokoly o ich platnosti, ktoré sú rovnocenné s tými tuzemskými. Pochopiteľne, platí to aj naopak.

Otázka je, či niekto takto vybabre so slovenskými úradmi cez re-registráciu svojho tragača do inej krajiny
a následne späť do SR.
Podmienky (kritériá) na úspešné absolvovanie STK+EK by mali byť totiž harmonizované v celej EÚ. Ak ešte nie sú, tak sa tak pravdepodobne skôr či neskôr stane.
Čiže ľudovo povedané: ak má niekto haraburdu a neprejde v SR, tak s najväčšou pravdepodobnosťou ani v inom členskom štáte EÚ.
Iná pesnička už je samosebou ekonomika danej operácie...
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
pedro727
Príspevky: 1120
Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pedro727 »

nedalo mi to a bol som sa pozrieť na oba protokoly , jedno HC viac ako 80 r.v.2011 cca 60tis km. druhé HC 9 r.v.2008 cca 32 tis km.obe sú to mpi-čka
tak sa zdá že jedno prejde :d :D
oco13
Príspevky: 17844
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Chlapi ale uvedomujete si že 96ka môže mať HC 320 a neznížili to ,ale 2014ka išla z 100 na 60???
A ak naozaj zoženiem warťasa alebo traboucha tak s vyškereným ksichtom pojdem v oblaku modrého dymu a novým autám budú brať tabulky???
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
martincichy
Príspevky: 5460
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

trafil si klinec po hlavičke.
autolaik
Príspevky: 4915
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

Len aby onedlho na toho wartasa nebola uvalena nejaka emisna dan strelim capa ale 1000e rocne. Ved o nic ine tu nejde...len o peniaze

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 87 neregistrovaných