Prechod z 5w40 na 10w40 - spotreba oleja

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

desire222
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 02.03.2009 20:23
Zdieľať na Facebook

Prechod z 5w40 na 10w40 - spotreba oleja

Príspevok od používateľa desire222 »

Čaute,

Octavia 1 110kw 1.8t LPG mi žerie olej cca 4 deci na 1000km.

Teraz tam lejem 5w40, ak vypustím a dám 10w40 môže to pomocť ?
Viem, že cesty späť na 5w40 už asi nebude. Značku oleja dodržím a načasujem si to na leto keď je teplejšie.
Chodím hlavne dlhé trasy, ročne cez 45tkm takže ono sa to napočíta.
Rád by som však bol ak by ten motor ešte niečo podržal.

Ďakujem
anubis237
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 17.12.2018 18:34
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa anubis237 »

Spotreba oleja minimalna - neriesil by som to. A co sa ti napocita? 4litre oleja za 10tis km? To je kolko? 30-40€ ked davas nieco lepsie, takze ked netocis rocne 70tis km by som to fakt ani neriesil.

Inak k tvojej otazke - nie nepomoze ti to nijak, bude zrat ten olej rovnako
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24981
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ešte sa to zhorší
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

netusim ci tam je schvaleny 10W-40, ked tam neni schvaleny, liat ho tam proste nelej, je jedno kolko ho cucne, i tak je ta spotreba proste v norme, ci sa ti to lubi alebo nie
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Olej 10 W-40 je určený do motorov ako Š-Felicia OHV
kde su na ten olej dimenzované vyrobné tolerancie...

Každá nasledujuca generacia motorov po Š 736

už VYŽADUJE olej 5W-40 , to je Božie Slovo a sväté písmo
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

lacko budes sklamany, naklikaj si napr. oktaviu 1 1999, 1,8 t na mazaci plan shell a voila

https://www.shell.com/content/dam/royal ... _FawEcWQ5L

takze 10W-40 konkretne tento olej moze smelo pouzit, ci dosiahne usporu na spotrebe ? to mu ja teda nepoviem, mhlavaty hovori ze nie, tak ma iste aj argument preco
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

zhorsi sa to plus KED TEN MOTOR BUDE MAZANIE POTREBOVAT NAJVIAC - CIZE V ZIME, VTEDY MU HO DOPRAJES HORSIE [!!] AKO TERAZ s olejmi 5w-40.

Hadam je jasne ze 5w-xx viskozita lepsie podrzi motor v mrazoch nez 10w-xx viskozita.

Spotreba oleja sa NERIESI vymenou oleja za "hustejsi", uz som tu na fore mal k tomu elaborat par rokov dozadu. Kedze obidva oleje maju rovnaku hornu cerpatelnost, definovanu normou "40", budu v pracovnej teplote ROVNAKO alebo TAKMER UPLNE ROVNAKO cerpatelne, co v prenesenom vyraze mozeme spojit s "hustotou". Ked z motora mizne olej 0w-40, bude z neho rovnako miznut aj olej 20W-40 keby taky existoval a to proste preto, lebo v najcerpatelnejsom stave (kedy je najmenej husty) budu tie oleje velmi porovnatelne. Proste preto lebo maju hornu normu "40".

A teraz k spodku : 5w-xx oleje su lepsie pre tvoj motor ked je studeny a ked je zima, nez oleje 10w-xx. Dovod ? 5w-xx namaze vsetky zakutia v motore SKOR nez 10w-xx, cim je vacsi chlad, tym vacsi rozdiel pre 5w-xx.

Takze, suhaj, pokracuj v pouzivani olejov 5w-40 ako doteraz, dolievaj a ked chces, tak zisti preco ti olej mizne. Prilis tazke nozicky ? Ja tiez viem spravit spotrebu oleja takmer 2 litre na 1000km pri masine, ktora inak nema spotrebu ziadnu na 10.000km vymennom intervale uplne celom... poznamka : spotreba paliva vtedy bude daleko cez 20l/100km co je standartne sedem.

Dalo by sa pokracovat este dlho, bolo to uz povedane strucne styrmi slovami : Ešte sa to zhorší

Pouzijem ine styri slova : tvojmu motoru viac ublizis.

A teraz sedliacky rozum do hrsti : keby "hustejsie" oleje boli lepsie, pretoze tolko nevytecu, tak by uplne najlepsie bolo do motora nahodit zuvacku, nie ? Ta je husta dost... namiesto slova hustejsie by si mal vidiet slovo cerpatelnejsie, je to podobna ale nie rovnaka vec... avsak rozhoduje o zivote tvojho motora.
biker610i
maskot fóra
Príspevky: 3536
Dátum registrácie: 29.05.2009 18:50
Bydlisko: plechovy hotel
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa biker610i »

to je este v pohode moje uno 1.1 benzin zere cca 1,5l/ 1000 km a lejem tam total 15w 50 ktroy ani bezne na pumpe nemaju ani v autosuciastkach takze ho treba objednavat z netu. Predtym som tam lial elej shell helix 10w 40 co bol redsi olej A po vymene oleja za total 15w 50 sice trosku klesla sptreba oleja ale mozno len o par deci. Z mojho auta fiata uno ide aj modry dym z vyfuku cize motor spaluje aj olej. Ked som daval merat tlaky motora tak boli od 880 kpa do 1100 kpa. A podla knizky fiat uno jak na to je hranica opotrebenia 700kpa cize tlaky by mali byt este dobre. Ale co som si vsimol tak ma problem po rovine dosiahnut rychlost 120 km/h a akceleraciu z nuly na 100 km/h ma za cca 30- 35 sekund to uz pomaly sa s kamionom rychlejsie rozbehnem lol . Myslite ze staci dat vymenit piestne kruzky a gufera ventilov a bude to ok ? alebo mam radsej zhanat druhy motor ? :41c2:
mazda 323f 1.5
fiat uno logo 1.1
Scania R450
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

aj keby si cely motor musel dat, v taliansku behni na vrakac, na uno ti ho daju aj zadarmo lol, ja som mal 750 ccm najmensie firecko, to aj z ryhovanym valcom nebralo liter na 1000, po generalke nebralo vobec nic, takze asi tolko k tomu, samozrejme som behal na 15W-40, bol to agregrat 1988 a vymena po 5000, ako byvalo dobrym zvykom...

este k tym 5W-40, zaujimave ze mazaci plan shell mu ziaden 5W-40 do toho koncertu neodporuca, rozmyslam kde asi urobili sudruhovia chybu, aha uz viem, necitaju autobazar.eu :40bd:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
biker610i
maskot fóra
Príspevky: 3536
Dátum registrácie: 29.05.2009 18:50
Bydlisko: plechovy hotel
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa biker610i »

no to tazko minule som bol na jednom vrakaci v Anagni to je pod rimom kusok od dialnice a za stary ovladac elektrickych okien na uno vypital 20 eur tak nechcem vediet co bude pytat za cely motor lol :41c2: Taliansko tiez nepatri medzi lacne krajiny :41c2:
mazda 323f 1.5
fiat uno logo 1.1
Scania R450
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

to bud rad, ze si sa nepytal tu, to by bolo + sk dph, cize talianskych 20+20 = 50evri cca

to si nevymyslam to som si skusil s nasimi vrakacnikmi, raz dokonca som volal so zenskou, diel na alfu, novy na pulte 66e s dph, na vrakaci 40e, no nepodporuj slovaka :40bd:

kuknes allegro.pl a pokoj z nekomplet blaznami :::
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

Uno bolo rozšírené u šušlavých susedov, takže allegro.pl alebo burza Gliwice. Z Martina to nemáš ďaleko, a ideš tam od SK hraníc skoro 95% cesty po
diaľnici. Po Slovensku tiež, už od roku 2010 :40bd:
Vraj každú nedeľu býva moto burza v Gliwiciach.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> este k tym 5W-40, zaujimave ze mazaci plan shell mu ziaden 5W-40 do toho koncertu neodporuca
>> rozmyslam kde asi urobili sudruhovia chybu, aha uz viem, necitaju autobazar.eu

mazacie plany su totalny nezmysel. Vyrobcovia ich nedokazu udrzovat a uz vobec nie vo vsetkych jazykovych mutaciach - najdes obrovske rozdiely medzi ceskym a anglickym mazacim planom toho isteho vyrobcu !!

Pokial olej splna normu 504.00 a tu splnaju rozne Shell oleje s roznymi viskozitami, moze ist do oturbenej 1.8 Ocktavky. Prislusnu viskozitu si vyberas predovsetkym podla teplotneho pasma kde sa pohybujes - ak si na ORave a mas tam bezne -29 v zime, si dost vazny blb ak pouzivas oleje 10w-xx... tam by som kruto nasadzoval 0w-xx ja osobne. Ak si v Bratislave tak ako ja kde je pod -10 obrovska rarita (na tri minuty za celu zimu), tak v pohode prezijes zimu s 5w-xx olejmi. Ked si na Sahare, nebude ti stacit xxW-30, nutne musis mat xxW-40 normu.

Pre uplnost, do 1.8T 110kW sa mozu pouzivat oleje s tymito VW certifikaciami :

Specifikace motorového oleje
VW 501 01/502 00/504 00


a tie splna OBROVSKE kvantum olejov Shell, samozrejme aj mimo viskozit 10w-xx... Stokrat dolezitejsie nez ta sprosta viskozita je dodrzat normy vyrobcu a pozerat ine parametre oleja, napriklad alkalicku zasobu (TBN), HTHS a zopar inych cisel ktore su pre slovenskeho sedliaka spanielskou dedinou.


https://lubes.mobil.com/UK-English-LCW/ ... -0w30.aspx#

https://lubes.mobil.com/UK-English-LCW/ ... -0w40.aspx#

jeden a druhy olej, ta ista seria, rozlicne parametre - naklikajte si "Tech Details" zalozku. Co je CST, co znamena ze jeden z nich ma 13.2 a druhy 12.2 co je skoro 10% rozdielu ? O com je TBN 6.3 a 7.8 co je obrovsky rozdiel ?


No dobre, odomna dost bolo k teme olejov. Nalejte si premnazamna aj "hustejsie" 15w-40 alebo 0w-20 do 1.8T... poznamka : nie, 15w-40 NIE JE "hustejsi" nez 0W-40 pri pracovnej teplote 100 stupnov kde auto zije cely svoj zivot.

nalejte si hustejsi https://www.youtube.com/watch?v=PCY1g9HGWU8 ktory predovsetkym nerobi to co najviac musi - NEMAZE motor v zime pri studenych startoch ked je to najviac treba.


https://www.youtube.com/watch?v=aMr7XxitOkg

https://www.youtube.com/watch?v=VPE3drvX_Lk
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

rozhodne suhlasim, ze drzat sa normy vyrobcu-servis/uzivatelskemu manualu, vizkozitu vybrat az je na vyber! podla klimatickych podmienok,k tomu ktroremu serblu je to prave orechove, takto postupujem cely motoristicky zivot aj ja

rozhodne nesuhlasim ze mazacie plany vyrobcov olejov su totalny nezmysel :41c2: , snad mi nechces nahovorit, ze ten konkretny olej, co vyplul vyhladavac, tam nemoze dat, ci ano ?

aj ked mu to napise pre lokaciu SK, jazyk CZ...
drobni producenti typu shell, sa pohybuju troska v inom pravno nakladovom pasme, ako je od zahoria po vihorlat a toto je ich core biznis, uvazoval by som hlbsie nad podobnym vyrokom nabuduce ;-)

asi to tu nema zmysel dalej, za mna definitivne, ked tam da 10W-40, ak splni co ma splnit, nijaka apokalypticka katastrofa sa konat nebude, ci to ovplyvni spotrebu oleja ? neviem, ono casto v praxi aj olej 5W-40 vs 5W-40 ineho vyrobcu, vie mat inu spotrebu, na tom istom stroji, o druhu a style jazd uz povedane bolo...

nazdar
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
berzerkertt
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 16.07.2008 15:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa berzerkertt »

TEORETICKY ak by olej unikal vtedy, ked motor nepracuje - za studena, tak by mohol 10w-40 unikat pomalsie, co vsak najskor nie je spominany problem.
1ow40 nemusi byt ziadny problem pre nase podmienky, az okolo -20 zacina byt problem s cerpatelnostou...kto si je toho vedomy, tak v mraze necha motor trochu povrcat po starte, nech sa zaolejuje.
Vyhodou 10w40 by mohla byt vyssia viskozitna stabilita, pretoze neobsahuje tolko viskozitnych modifikatorov ako oleje s vyssim rozsahom. Ako sa uz pisalo, casto je dolezitejsie nez viskozita udaj o HTHS viskozite, TBN a normy.

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 101 neregistrovaných