Skoda Octavia II , 1.9 TDi - vyvarenie chladiacej kvapaliny

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

patkan50
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 30.07.2018 19:22
Zdieľať na Facebook

Skoda Octavia II , 1.9 TDi - vyvarenie chladiacej kvapaliny

Príspevok od používateľa patkan50 »

Zdar,
mal som požičanú tatovu oktaviu a na prednom chladiči mal kryt cez zimu (nevedel som až do incidentu), aby sa mu auto rýchlejšie zohrialo, keďže jazdil krátke trasy. Ja som absolvoval jednu diaľničnú jazdu - v poriadku, dnes druhú a cca po 30-40km začala stúpať teplota kvapaliny niekde ku 120, následne po pár sekundách voda vyprskla na čelné sklo + spolujazdcove a krátko nato začala svietiť červená kontrola - skontrolujte hladinu chladiacej kvapaliny. Zastavil som možno za cca 2km na ČS, samozrejme nádobka úplne prázdna (veko bolo ale riadne zavreté) a kvapalina všade po motore.
Kryt z chladiča som zhodil, kúpil na ČS destilovanú vodu a dolial. Autom som sa pohol o 10 metrov a znovu som musel doliať, o ďaľší kilometer znovu.

1. Otázka teraz je, mohol som niečo poškodiť, keď som nezastavil okamžite na krajnici diaľnice?
2. Kadiaľ voda vyprskla, keďže veko bolo riadne zatiahnuté?
3. Teraz ako ďalej? Vytiahnúť vodu z nádobky napr. striekačkou a doliať do MAX G12 kvapalinu? Alebo treba cez chladič vypustiť komplet systém a doliať niekoľko litrov nanovo?

Díky moc páni za odpovede, sorry som amatér, všetko o autách sa postupne učím aj na takýchto veciach.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Octavia 2 1.9TDi vyvarenie chladiacej kvapaliny

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V danom čase nie je možné zodpovedne povedať ani A ani B. Ten kryt je nezmysel,ale teraz to neriešme prečo.Vyvretie vody sa udeje cez uzáver na expanzke,obsahuje dva ventilčeky,jeden pre pretlak a druhý pre podtlak. Takže únik bol tade.Čo sa mohlo stať je škála od nič po skrivenie hlavy a to sa ukáže sakra rýchlo v ďalšom období.Teraz,doplniť.Ale lepšie je vypustiť úplne všetko a nanovo zmes.Ideálne by bolo plniť to ako klímu,tj pod vakuom.Tak sa naplní naraz celý obsah a už sa nedolieva nič,ani nehrozí že sa stane niečo motoru pre jazdu z nie plným objemom vody.Ono motor sa vo volnobežnom státi bude hriať aj hodinu aj viac kým otvorí termostat a prudko klesne hladina a začne pípať. Nebezpečie je že sa vybehne na cestu (ohriať motor) a to je jazda z nechladenou hlavou nakoľko tam kvapalina nie je,v motore chýba celkom dosť chladiva.Preto vákum.
Toto je urobené,uviesť motor do plnej teploty a urobiť test či sa v chladiacej kvapaline nachádza CO čo by znamenalo problém z tesnením pod hlavou,v horšom z hlavou samotnou.Otázka 10 euro cakomprask.Test je negatív,tak...tentokrát to dobre dopadlo.Zabudnúť na kraviny ako kartóny atd,motor v poriadku s dobrým termostatom sa hreje rýchlo.Ak nie,to treba riešiť a nie zakrývať
Napísať odpoveď

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 69 neregistrovaných