Skoda Superb II 2.0 tdi , 103kw PD 2009

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

lucaso1180
Príspevky: 32
Dátum registrácie: 14.10.2022 10:17
Zdieľať na Facebook

Skoda Superb II 2.0 tdi , 103kw PD 2009

Príspevok od používateľa lucaso1180 »

Dobrý deň, mám možnosť kúpy vozidla Škoda superb II 2.0tdi 103 kw+ chip na 125kw PD DPF rv 2009 km 240 tis. km. Auto potrebujem ako rodinné, čo môžem pri týchto km očakávať aké servisné úkony? Auto jazdí bez viditeľných problémov, v rodine je 9 rokov, predáva sa z dôvodu nevyužitia. Je to spoľahlivý motor? Ďakujem za odpoveď.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: ŠKODA SUPERB II 2.0 tdi 103kw PD 2009 kúpa

Príspevok od používateľa mhlavaty »

16 ventilový pumpáč ktorý vie byť veľmi dobrou voľbou aj veľmi zlou.Všetko závislé od starostlivosti majiteľa ktorý dodržuje pár nutných vecí.Veľmi dôležité z hladiska dlhého života je spôsob jazdy (nejazdiť nikdy a nikde pod 1900-2000 ot) a olejový servis (10 tis)
To je základ.Pokiaľ je to motor z vyvažovákmi tak je nutné už teraz vymeniť náhon ol.čerpadla ,tzv ceruzka.Pokiaľ ho strihne,takmer vždy skončí motor.Výmena pohodová u priečne uloženeého motora ako na dvojkovom supeprbéčku,ol.vaňa pekne prístupná,je to len o práci,ceruzka nestojí ani 10 e.-
Veľmi doporučujem si sledovať DPF štatistiku,km medzi regeneráciami a stav zaplnenia a občas zasvietiť do koncovky výfuku.Ten je u správneho čistučký ako z nerezu.Teoreticky stačí sledovať v diagnostike Readiness kód (pripravenosť k emisnej skúške)..pokiaľ je kompletne nulkový,motor funguje ako má ako celok.Občas odíde prvé teplotné čidlo (v tubíne)občas lambda.To sú trocha zákerné veci pretože prestane robiť korektné regenerácie a vedie to zväčša neskôr k velkým výdajom.Preto nutné zasahovať včas,náklady sú ešte minimálne.
Takže z minimálnymi nákladmi vie ten motor potiahnuť bezproblémový prebeh až kdesi k pol milionu km. DPF sa zaplní skôr,kdesi okolo 300 tis sa čístí a ide sa ďalej.Len pozor na metody čistenia,nikdy nedopustiť aby jeden servis čistil a druhý de/montoval a sprevádzkoval,to takmer nikdy nedopadne dobre.Čistí sa ešte pred zaplnením kým je celý systém plne funkčný a koncovka čistučká !!! čiže nesmie to robiť blb ktorý o celom neurobí jediný protokol pre majiteľa o stave pred a stave po.Vyzerá to zložito,opak je pravda...základ je sledovať si to a všetko robiť včas,vtedy na to nejdú prakticky peniaze,auto je max spoľahlivé pri výbornej spotrebe.Ideálne si nájsť servisáka (alebo robiť sám) ktorý min vždy olejové výmeny okrem resetu ol.servisu urobí aj sken meraných hodnôt motora (blockmap) a dá majiteľovi protokol,je to plus dve minuty času.Takže majiteľovi vyplývajú z celého úlohy
zistiť si vstupný stav
rozumne jazdiť
nezanedbávať olejový servis
riešiť včas aj zdanlivo malé anomálie,robiť si evidenciu servisnej histórie
Veľa spokojnosti z novým autom.

Tu nie sú spomenuté úkony ktoré platia všeobecne,dvojhmotý zotrvačník,brzdy alebo homokĺb a pod. veci Tiež veci silne závislé od majiteľa.Pokiaľ bude jazdiť manželka,tak buď sa rozviesť,alebo veci vysvetliť aby pochopila a hlavne to aj dodržovala.Sorry,ženy sú pohroma technických stavov (popri láske k nim toto je žiaľ tak)
lucaso1180
Príspevky: 32
Dátum registrácie: 14.10.2022 10:17
Zdieľať na Facebook

Re: ŠKODA SUPERB II 2.0 tdi 103kw PD 2009 kúpa

Príspevok od používateľa lucaso1180 »

Pan Hlavaty ďakujem za odpoveď, dúfal som že mi práve Vy odpoviete, nakoľko si Vaše odpovede cením. Doplním že ide o kód motora BMP. Koncovka výfuku je čierna, nános sadzí po obvode je cca 2mm, auto ma aktuálne 256 tis km, dnes som ho bol pozrieť, chcel som ho ako alternatívu namiesto Honda Crv III 2.2 i-ctdi kde mi tlači naftu do oleja a neviem si s tým rady. Bojím sa aby som nrstupil z kaluze do blata. S diagnostikou som pri superb nebol, zvuk ma zdravý, čiže teoreticky by ma čakalo vyčistiť sanie, sacie vstupy, čistenie dpf aby to bolo ok či bez diagnostiky to je zbytočne hovoriť? Ide aj o to ze náhradné diely pri crv sú cenovo asi inde ako pri superb. Je u tejto škodovky nutné pri 200 tis. km meniť aj hydroštely, podložky pod vstrekovače?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: ŠKODA SUPERB II 2.0 tdi 103kw PD 2009 kúpa

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ano BMP,ten je z DPF.Doma máme to samé (BKD bez DPF) a už ide solidne cez 400 tis v plnej pohode. Žiaľ sadzová koncova je garantovane puklina v telese filtra.Jej veľkosť nemusí byť v oblasti vyslovene problémov,no ale zmenšovať sa nebude že áno.Tieto autá majú filtre na 100 % tesné a koncovky čistulinké čo pre mnoho značiek neplatí (výrobná dôkladnosť) a pokiaľ by EK nestanovila normu výžšiu než nulovú tak už nové autá by neprešlo jediné snáď každý kus od Citr /Peug ale aj iné čo majú sadzové od nultého km.
Rozhodne nikdy takéto auto nebrať bez nahliadnutia do Readiness-u a štatistiky DPF,aké sú rozostupy regenerácií atd.Toto nedodržať je ďalej len o štastí pri kúpe.Motor netrpí na zanášanie tak ako PD osemventil.Diely sú v normále u PD,toho sa báť netreba.Báť sa treba servisákov čo vymieňajú hlava nehlava netušiac či dobré či zlé.
Dvíhanie oleja je problém často odstaniteľný ťažko,pretože nie každá značka má toľko a tak dostupných informácií ako grupa,nech už je akákoľvek že tiež občas človek zabohuje.Keď ho to prejde a príde iné si uvedomí...zlatá grupa.
Emisné problémy budú po r2020 len a len dominovať v tabulke problémov,ale...aspoň sú riešiteľné.Teda presnejšie,až na pár vád ktoré riešenia okrem výmeny za nové nemajú vôbec.A to sú drahé riešenia.Dnes je bežné,že prakticky takmer nové autá už teraz riešia diplomaticky povedané istý stupeň redukcie emisného systému.Je to aj smiešne trochu,ale nedá sa nevidieť.Ak pominieme morálnu stránku,tak do tohoto bodu dostala ľudí prepostratosť tých čo určujú vývoj eko problematiky.Riešia stotiny miligramov,neriešia miliony a miliardy ton,pretože tam sa na ich svetonázor max tak kadí a vytrú si s nimi zadok.Európa osprostela
Thomasl
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04.10.2009 15:38
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Superb II 2.0 tdi , 103kw PD 2009

Príspevok od používateľa Thomasl »

Takže kód motora BMP znamená ,že je 8V,nie 16V ,mal som ho v passate B6,výmena "ceruzky "
určite nestačí ,mení sa aj s " peračníkom", t.j. výmena hriadeľky za 3 eur absolútne nič nerieši,po roku je opäť v kely,vyvažováky sa posielajú do PL na prerábku ,vyrobí sa väčší 6hran,keďže mne toho času jedna firma z KE,ktorá to mala akože robiť poslala do PL a ja som zaplatil za" sprostredkovanie" väčšiu sumu.Motor BMP nie je zlý ,ale odporúčam preventívnu výmenu dvojhmoty ,ktorá mi pri 200Tkm sposobila zlomenie kľukovej hriadele za 1 ojnicou.
Auto malo km poctivé ,bol to moj dovoz z D, ako 5 ročné od prvého majiteľa ,pri 180Tkm.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Superb II 2.0 tdi , 103kw PD 2009

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Vďaka za opravu...ano je to 8 ventil.Z tou ceruzkou je to tak.Pokiaľ sú hrany už viditeľne silne vysekané,je to na zváženie.Životnosť tej novej ceruzky to môže (teoreticky) skrátiť čo by nepotešilo.Pokiaľ by ostalo len pri jej výmene,je asi rozumné ju meniť spolu z rozvodmi.Je to kritická súčiastka a jej kolaps je velký prúšvih.U priečneho motora je výmena ľahká a rýchla....musí si každý zvážiť pre ktorú variantu sa rozhodne.Majiteľ je na to upozornený,štatisticky sa zatiaľ problém nevyskytol po výmene.Boli prípady kedy sa odtiaľ vytiahla ceruzka vo velmi peknom stave,iné mali hrany celkom poničené.Predpokladám že má na to vplyv aj spôsob jazdy (podtáčánie) aj dvojhmota čo pri vyžších km bežná vec.Dvojhmota silne devastuje,teraz tu mám auto kde je už kritický stav ktorý už poškodil aj hlavné ložisko prevodovky a vytrepal ho v obale.Navyše 4x4,takže sám som zvedavý na reakciu majiteľa,na radosť to nie je.
m.f.
Príspevky: 158
Dátum registrácie: 01.04.2010 10:27
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Superb II 2.0 tdi , 103kw PD 2009

Príspevok od používateľa m.f. »

Kontrolu opotrebovania povodnej hriadelky odporucam po 200000km.
My mame taketo repasovane hriadele v ponuke za 180e.
Ale nie je zväcsena diera na iny rozmer,ale prevlozkovana povodna diera puzdrom a este o 2cm hlbsia,ako povodna. Nikdy na to nebola reklamacia,tak ze odporucam.
Napísať odpoveď

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot], uwa0915281820 a 80 neregistrovaných