Volvo S40 1.9D - velka dymivosť

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volvo

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

To by bolo na dlhé,ale sme rôzny a vyznávame iné hodnoty.Ja rád pomáham,často niekomu pomôžem aj zadara,ale to má hlboké korene,nie som veriaci tak asi preto že si myslím že iná šanca nebude
No a na druhej strane aj keď mám cez milion km na cesty chodím iba z nevyhnutnosti lebo sú plné tých čo ryžujú,všeliakých frndolín na SUV a pod. exotov.Nerobí mi dobre sledovať tak zblízka ľudskú hlúposť a ešte sa nechať ohrozovať aj z rodinou
L.Barcik
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 18.03.2011 17:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa L.Barcik »

m.hlavaty.. mam dojem ze vies o com pises a chcel by som ta poprosit o radu. Mam V40 1.9DI s T2 renaultom 1999. Doposial som s nim nemal ziadny problem. Motor stratil vykon pri nizkych otackach (asi do 2000) a aj pri vysokych to nie je ako byvalo. Stalo asi tyzden a po starte par x zasvietila "lambda" a od vtedy je to takto. Hned som vymenil pal.filter, nakolko mam podozrenie ze mohla byt spinava nafta, ale je to rovnake. Startuje OK len nenabehne tak razantne ako pred tym. Skontroloval som vsetky hadice, aj vysokotlake k intercooleru diagnostika ukazala len jednu hlasku: minusovu teplotu na snimaci teploty paliva. Dymivost klesla a tiez trochu spotreba. Do otacok ide aj na volnobeh aj pri zatazi.. jediný priznak je ze nejde do vykonu. Podozrievam cerpadlo.. nakolko povodny pal.filter bol v dost zlom stave.. (bordel a hrdza) Uz som zmenil cerpaciu stanicu.. :( ..aj ked pozde
Vdaka za reakciu
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Na hlášky podobného typu treba dať pozor,menežment na vadnú hlášku prípadne vysokú teplotou paliva (je jedno či ozaj alebo pre inú chybu) reaguje velkým obmedzením výkonu.Treba sa dopátrať pravdy v čom problém je,predpokladám prerušenie signálu a preto taká kvázy nezmyselná hláška
L.Barcik
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 18.03.2011 17:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa L.Barcik »

Vdaka za odpoved..Ak by to bolo prerusenie kabla, to by mohla byt dobra sprava. Chystam sa cez vikend skontrolovat snimac teploty paliva. Moze to byt ten ktory je umiestneny na vstupnom holendri do pal.filtra? Ten sa a lahko zmerat. Je este jeden priamo pod deklom cerpadla.
http://www.myturbodiesel.com/1000q/mult ... or-TDI.htm
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Druhý obrázok otvoreného čerpadla,má tvar ako malý odpor,je zhruba v strede a kúsok doľava
salkovladislav
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 19.08.2021 17:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa salkovladislav »

Zdravím, mám otázku. Mám Volvo s40 2.0D, najazdené 230 000km. Tiež ma začala trápiť zvýšená dymivosť, auto začne dosť výrazne dymiť na čierno pri záťaži, keď pedál pritlačím k podlahe. Inak jazdí skvelo, štartuje na brnk, pri chladnom počasí musím podržať, ale tiež nie viac ako dve sekundy. Keď stlačim pedál zhruba do troch štvrtín, auto začne dymiť a cítiť trošku aj pokles výkonu, ako náhle pedál povolím, prestane dymiť a opäť cítiť ako začne pekne plynulo ťahať. Filtre sú všetky nové, okrem tohto problému autu nie je nič, žiadne klepkanie, búchanie, strata kvapalín, nadmerná spotreba, proste nič. Odporúčali mi dať skontrolovať EGR ventil, ale chcem sa spýtať, či by to mohlo spôsobovať aj niečo ine. Počítač mi tiež nevyhodil žiadnu chybu.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

EGR je jedna z možností,tých je samozrejme viac.Hladať treba v duchu zjednodušenej myšlienky že je problematický pomer vzduch a palivo.Čoho veľa alebo čoho málo už treba overovať.Takže príde na kontrolu tesnosti,prietoku vzduchu (zanesenie) v saní ale aj odchod spalín na volnosť ale aj overenie správnosti údajov z čidiel prietoku, tlaku atd..Proste palivo nemá dostatok kyslíka na dokonalé zhorenie.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

tesnosti, presne tak - hadice atd. Castokrat na tychto masinkach zvyknu prehrdzaviet intercoolery na hrdlach, medzichladice stlaceneho vzduchu... vznikne tam drobunka netesnost a potom sa znici pomer vzduchu k palivu a vysledok je na svete.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM

Návrat na "Volvo fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných