VW Passat B6 DPF

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B6 DPF

Príspevok od používateľa mhlavaty »

To sú zavádzajúce informácie.Auto (žiadne) nerobí regenerácie na volnobeh.Tak Alfa Mazda Citroen atd vie urobiť servisnú (pozor servisnú !!!) regeneráciu v stoji,ale nie na volnobehu.Mežment si krásne zdvihne otáčky,rozohre na teplotu horenia a vypaluje.
Skrátenie medzi časov...úplná volovina,keby jej autor poznal mechanizmus regenerácie,algoritmus rj pre regeneráciu,sám by prišiel na to aké je to zavádzanie výrobcu zázrak slubujúceho nejakého prípravku.Veď sú to úplné nezmysli,to vám povie každý čo týmto veciam rozumie.Kedykoľvek to vysvetllím ale aj ukážem na reálnych hodnotách motora o čom to je.Rj je kolosálny štatistický úrad len pre sledovanie parametrov.Ak napíšem 400 tak som zrejme strelil malé číslo hodnôt sa venuje len činnosti tohoto emisného systému.Preboha veď treba aspoň troška vedieť o čom to je než sa vypúštajú také bubliny.Nie je tajomstvo že väčšina klaknutých systémov je spôsobená neznalostou majiteľov,nesprávnym prístupom aj postupom opravy ak už je problém.Že je 80-90 % aut z vymláteným DPF nie je náhoda,že to majiteľa len tak napadlo.Väčšina toho je tým že zvolil zlý postup riešenia.Veď je tých chlopotín na nete ako maku,ale iba cielene a z velkou námahou nájdete niečo čo plne obstojí obsahom.Ale to sú ľudia čo to školia,nie truhlíci čo strkajú ksicht pred kameru spoliehajúc na neznalosť diváka zbierajú lajky.Emisný systém je drahý,posrať ho je lahučké a opraviť často už aj nemožné,netreba tomu ešte nahrávať a uvádzať neznalých majiteľov aut do fatálnych omylov.Povedal by som že je to až trestuhodné v zmysle etiky.Tak ako Savo nelieči Covid,tak žiaden prípravok nemá šancu skracovať dobu regenerácie.A ešte 5-10 x nechce sa mi ten údaj hľadať.Klasická jazdná trvá 10 minút,skúste ju skrátiť na 1-2-či tri minuty
tatkotom
Príspevky: 710
Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
Bydlisko: Prievidza
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B6 DPF

Príspevok od používateľa tatkotom »

Napísal som nedopatrením na voľnobeh - malo byť na mieste.
Ostatné radšej nekomentujem no odporúčam nestrápňovať sa už, pane.
Všeobecne (medzi automechanikmi) známe veci nik nespochybňuje.
Vy spochybňujete veci, ktoré NEVIETE POCHOPIŤ. To už je nutkanie.
Občas ani sám neviete proti čomu vlastne bojujete. Novodobý Don Quijote.
Nerád no musel som - čoho je príliš, toho je moc!
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
tatkotom
Príspevky: 710
Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
Bydlisko: Prievidza
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B6 DPF

Príspevok od používateľa tatkotom »

Ďakujem za poučenie. Nie, nie som. Kamarát je (vlastne viacerí), s dlhoročnou praxou, niektoré veci konzultujem s ním (s nimi). S niečim v súvislosti s autami, motorkami za desaťročia skúsenosti mám. Jazdím od roku 1978. Veľa rokov som si autá, motorky opravoval sám. Ani Vy, ani ja ani pán Hlavatý nemáme patent na rozum vo všetkom.
Naozaj nespochybňujem vedomosti a skúsenosti pána Hlavatého v tom, v čom sa vyzná. Len jeho námietky voči tomu, o čom nevie takmer nič (hoci niečo z toho účelovo používa) - naozaj nechápem - prečo to robí, to vie len on sám - alebo ani sám nevie.
https://forum.autobazar.eu/viewtopic.ph ... d#p1034199
Proste kde mu to vyhovuje, použije - inde (iné) spochybní bez dôkazov.
Ak by sa presvedčil o ďalších účinkoch tých výrobkov, zrejme by to otriaslo jeho poznaním a hodne. Radšej nechce vidieť, počuť, pozrieť. Prečo?
Pekný večer aj Vám.
Naposledy upravil/-a tatkotom v 15.03.2024 06:13, upravené celkom 1 krát.
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B6 DPF

Príspevok od používateľa mhlavaty »

tatkotom... spomenul som Metabond naozaj...O krúžky,seknúť nové je reálna hrozba,stavalo sa aj mne.Začal som pridávať metabond na mazanie oringov na zvýšenie klzavosti a odvety sa už nestalo.

Rozumej...mesekol som O krúžok

Viete čo to znamená ? Len toľko že Metabond prilejem do oleja do flaštičky od liekov a tým sa pretrie O krúžok aby (keďže zvyšuje klznosť) na vytlčenej šachte nesekol na drsnej stene kým sa gumička dostane na svoju pozíciu. Ďalej nič,k jednému motoru a štyrom vstrekom ho 4x beriam na prst a vymažem dieru vstreku..20 rokov (skôr viac) stará pixla je už na dne a príde na rad iný prípravok.Ak vôbec nejaký príde pretože od doby prvého vloženia s tým Metabondom som ďalej asi o 15 rokov a tisícku takých vložení ďalej a tak trochu sa človek už aj naučil grig ako na vec.Pokojne si dnes predstavím že sa Metabond minie a už vstrek vložím bez problému aj bez neho.Mám ho posledné kvapky,dovtedy ho prikvapkám.Až ho dokvapkám a nebude,príde aj poznanie nakolko to bola jeho zásluha alebo vec grifu a prípravku ktorý sa k tomu urobil.Celé je o tom,že cudziemu človeku by som povedal...skús a uvidíš. Bez garancie výsledku,pretože ani v mojom prípade niet istoty (že jedine) že všetko je pre tie kvapky pridané do oleja.Je to tak možné ako aj nie,tisíce motorov sa vkladajú vstreky bez toho....pokiaľ viem bežia.Ja viem čo používajú na ulahčenie...potom skúsim až miniem svoje
Patent na rozum ozaj nemám...ale rád by som a idem za tým každý boží deň aby som zajtra vedel viac než dnes.

Tým chcem iba povedať že viete argumentovať ako naši politici,otočiť zmysel slova,z diskusie robiť útok na iného,názorovú nezhodu použiť ako výzvu na vojnu a presne ako politici ...obviníte z vlastných hriechov oponenta. Ja iba predpokladám,že ľudia ktorý sú vnímavejší majú jasno,rozumejú písanému textu,vedia si názor urobiť sami vo vlasnej hlave usporiadať.Neviem čo je fórum pre vás,pre mňa je to škola a prostriedok ktorý ma drží a núti si hlavu udržať v kondícii.opakovanie je škola,písanie inému ma núti si veci občas sám overiť nech nepíšem blbinu,a tréning pre mozog aby nespomaloval je to tiež výborný.Prefesne ako diagnostik idem na FCD,tu je to tréning,rozcvička.Ja dobre vidím rovestníkov zo 72 rokmi na hrbe ako spomaľujú aj duševne a rozumovo,ak ovšem už nestoja celkom.ja to robím inak a naplno.
tatkotom
Príspevky: 710
Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
Bydlisko: Prievidza
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B6 DPF

Príspevok od používateľa tatkotom »

Oceán slov.
Napísal ste správne, že problémom (nie len) s DPF treba predchádzať.
Napísal som jedno z možných opatrení.
S viacerými tými produktami (až na jeden a nie je to priamo jeho chyba) mám desaťročia vynikajúce skúsenosti, mnohokrát overenú funkčnosť, účinky. Nepíšem nepravdy.
Kde to spomeniem - všade to spochybníte.
Váš posledný odsek, prvá veta platí - na Vás. Argumentujete občas ako môj bývalý kolega: "To nemôže byť, lebo mne sa to nezdá".

Ja nemám problém s Vami, Vašimi dlhoročnými skúsenosťami a obrovskými vedomosťami.
Sú veci, ktoré poznáte dobre. Spochybňujete čo nepoznáte. Od pása, bez dôkazov.
Naposledy upravil/-a tatkotom v 15.03.2024 10:07, upravené celkom 1 krát.
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
Používateľov profilový obrázok
cicmanec842
Príspevky: 78
Dátum registrácie: 07.07.2023 08:56
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B6 DPF

Príspevok od používateľa cicmanec842 »

Obrázok

Obrázok
Používateľov profilový obrázok
cicmanec842
Príspevky: 78
Dátum registrácie: 07.07.2023 08:56
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B6 DPF

Príspevok od používateľa cicmanec842 »

BTW, včera bolo výročie ukončenia činnosti na fóre. Už niekoľkého...
r957
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 15.03.2024 18:42
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B6 DPF

Príspevok od používateľa r957 »

Treb ist na to jednoducho ponuka sa to tu, predava sa to tu tak treba k tomu ponuknut informacie nizkoteplotna, rychla a dokonala regeneracia tak akym sposobom, aka chemicka regeneracia prebehne a co to sposobi, ze tie castice zhoria a otazka je pri akej teplote, co to znamena ta nizkoteplotna. Kolko stupnov voci normalu, co dam cca 600, 650 alebo prebieha aj pri 700 tak kolko je nizkoteplotna? Lebo v pripade, ze auto nedosiahne napr. pozadovnu tepelnu hodnotu pre regeneraciu regeneraciu nespusti a prerusuje ju chybovym kodom o neucinnosti katalyzatora. Su strazene vsetky teploty voda, olej, katalyzator, dpf, pred katalyzatorom, vysoka problem, nizka problem.

Znižuje zápalnú teplotu nahromadených sadzí a popola, tým zabezpečuje regeneráciu filtra pevných častíc počas charakteristických teplôt.

Samo sebe to odporuje, charakteristicke teploty urcuje rj motora a nic ine a ta si ich bude pytat, ci tam bude chciet podrzat rovnakych 650 stupnov pri jazde po meste alebo 130 po dialnici stale ich tam bude chciet mat nie nizsie, nie vyssie.

Ponuka sa aditivum do napr. diferencialov, prevodoviek, rozvodoviek. Mam olej urceny specialne pre moju rozvodovku pytam sa bol ten pripravok konstruovany pre vsetky diferencialy a prevodovky alebo bol konkretne urceny jeden pre kazdy druh kde do kazdej ide iny olej. Jeden urceny 500 druhom specialne postavenych olejov pre konkretny vyrobok, cize univerzal, ktory s pomiesa s cimkolvek a tym ho vylepsi. Je jedno ci vylepsi olej do utomatickej prevodovky alebo iny? Je 20 druhov oleja do automatickej prevodovky a do mojej rozvodovky je specialne urceny iba jeden z nich, bol ten vyrobok specilne vytvoreny na vylepsenie konkretneho oleja? Ci mam ten isty naliat do rozvodovky kde ide atf j do diferencialu kde ide iny? Vsak obidve maju ozubene kolesa.
lubos zimovcak
Príspevky: 3433
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B6 DPF

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Kto raz videl nútenú regeneráciu filtra, tak si ju nabudúce rozmyslí... :d :D
A pochybujem, že má nejaký zmysel.
V začiatkoch, keď servis ešte tapal, keď vyskočila hláška a človeka obchádzali mdloby, spolu s mechanikom, bola nútena regenerácia barličkou, ako sa zbaviť dočasne dotieraveho zákazníka.. :40bd:

Ale mne osobne nepomohla a chyba sa pracne hľadala.
A vidieť ako motor niekoľko minút reve na 4.000 otáčkach, nič pre moje srdce. Infarkt istý..,
r957
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 15.03.2024 18:42
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B6 DPF

Príspevok od používateľa r957 »

Takyto styl servisnej regeneracie je alebo bola vysada paru vyrobcov, nie u vsetkych prebieha resp. prebiehala rovnakou formou. Su sevisne regeneracie, ktore prebiehaju uplne klasickym sposobom ako pri beznej jazde autom kludne polovica z nej moze prebehnut po meste a zbytok po okreske 70tkou napr. Servisna regeneracia nie je liek a preto napr. prebieha stylom beznej jazdy aby sa ukazalo, ze auto ju zvladne v podstate same po vyrieseni problemu, ktory sposoboval problem suviasiaci s regeneraciami filtra. Niekedy je potrebna aj v pripade, ze filter vobec nie je nijako zaneseny a je v podstate cisty ale z dovodu nejakeho problemu je uz percentualne v stave, ze rj ju uz nespusti, tak vtedy sa pozrie vsetko ci je ok a spustis regeneraciu, musis lebo automaticka je uz blokovana, vtedy sa ale regenracia nespusta automaticky ale najprv sa preveri stav systemu automatickym testom kde sa navoli stav, podmienky beznej jazdy a vyhlasi sa ci je regenraciu nutne spustit alebo prebehne automaticky sama. Skusenost je, ze aj ked vyhlasi system, ze nie je nutne aj tak ju spusti po chvile jazdy ale uplne automaticky klasickou cestou o ktorej ani nevies, ze prebehne. To ako priklad. Vseobecna napoveda neexistuje ani v ramci jednej znacky a nie to este medzi roznymi.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B6 DPF

Príspevok od používateľa mhlavaty »

r957...je to tak.Servisnej (vynútenej) sa treba vyhýbať a použiť v ozaj odôvodnených prípadoch keď je plne jasný prečo sa ide robiť.Ale ozaj jasné.Že sa robí je vecou bezradnosti čo s tým,málokedy je to cielavedomý krok ktorý má svoj presný význam,napr počas neho diagnostika systému.Pokiaľ sa už haprujúci systém opravuje,tak nusí byť jasné majiteľovi a mechanik je povinný mu to oznámiť že systém nateraz pracuje a bude ho ešte nutné sledovať.Je v režime basistu ktorého prepustili v podmienke na slobodu a ak už nič nevykoná tak potom ok.Musí to žiť svojim životom,regenerácie musia bežať z rozhodnutie rj a nie truhlíka čo nevie čo s tým.Kto na to nemá nech si kupuje auto bez takého systému,pretože deň keď väčšina podvodou padne prísť musí.A aut z totálne nefunkčným je desne veľa.Krásne pekné autá sa budú skupovať len ako kurín do nejakého dvora aby v tom sliepy znášali vajcia.Teraz je stav že polovica populácie to robí,a polovica by im tie krápy dala zošrotovať.Ktorá polovica to vyhrá sa ukáže
Používateľov profilový obrázok
cicmanec843
Príspevky: 35
Dátum registrácie: 17.03.2024 20:02
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B6 DPF

Príspevok od používateľa cicmanec843 »

Obrázok
Používateľov profilový obrázok
cicmanec843
Príspevky: 35
Dátum registrácie: 17.03.2024 20:02
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B6 DPF

Príspevok od používateľa cicmanec843 »

Obrázok
Používateľov profilový obrázok
cicmanec843
Príspevky: 35
Dátum registrácie: 17.03.2024 20:02
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B6 DPF

Príspevok od používateľa cicmanec843 »

cicmanec842 napísal: 15.03.2024 10:04 Obrázok
Používateľov profilový obrázok
cicmanec843
Príspevky: 35
Dátum registrácie: 17.03.2024 20:02
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat B6 DPF

Príspevok od používateľa cicmanec843 »

cicmanec842 napísal: 15.03.2024 10:04 Obrázok

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 74 neregistrovaných