VW Touareg 3,2 - Oil pressure stop engine
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 61
- Dátum registrácie: 19.08.2017 16:06 Zdieľať na Facebook
VW Touareg 3,2 - Oil pressure stop engine
Zdravím všetkých, mam problém na mojom touaregu 3.2 benzin 2004 . Kým je motor zimný je pohode , po dlhšej jazde mi sem tam vyskočí kontrolka oleja a píše oil pressure stop engine , akože slabý tlak oleja .... robí to väčšinou keď není auto v zábere, skorej keď ide s kopca alebo po rovinke keď netlačím veľmi plyn ... svieti pár sekúnd a zhasne , za niekoľko km sa to zopakuje ale není to pravidelne ... diagnostika neukázala žiadnu chybu ... myslíte že môže byť zlé dajaké čidlo ,alebo treba vyčistiť sací kôš? Vďaka za každú radu ...
-
- Príspevky: 1625
- Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45 Zdieľať na Facebook
Re: Oil pressure stop engine
V prvom rade zmerať tlak oleja. Keďže to auto už pravdepodobne má veeeeľa km, tak vyčistenie sacieho koša a výmena olejového čerpadla bude očakávaná.
-
- Príspevky: 5454
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
Re: VW Touareg 3,2 - Oil pressure stop engine
Hlavne s tym nejazdi, lebo na zadretie motora vela netreba. Skontrolovat skutocny tlak oleja. Nieco to napovie este pred samotnym zhadzovanim vane.
-
- Príspevky: 158
- Dátum registrácie: 01.04.2010 10:27 Zdieľať na Facebook
Re: VW Touareg 3,2 - Oil pressure stop engine
Vymen aj separator olejovych vyparov.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24980
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: VW Touareg 3,2 - Oil pressure stop engine
To je zásadná a rozumná pripomienka,pozor na tieto veci u týchto VR motorov a u ich pokračovateľov 3,2 Fsi VR*.S týmito mali odjakživa problém,a až po samotný dnešok nebol odstránený definitívne.Takže samotné odmy prechádzali novými a novými typmi líšiacimi sa koncovým písmenom.Pokiaľ dôjde k porušeniu membránky upravovača tlaku tak nabehne v klukovej skrini skrini plný podtlak sania ktorý vo voľnobehu urobí až -0,6mBar a to mení kadečo,mimo iné aj saciu silu ol .čerpadla z dôsledkami.U Fsi 3,2 VR je sacia sila tak veľká,že vie poškodiť semering na klukovke zároveň z desivým škripotom akoby zadierania.Zistuje sa jednoduchým odmeraním podtlaku napr na ol.mierke za volnobehu teplého motora keď je podtlak maximálny (zavretá škrtiaca klapka) Rozdiel motorov tohoto a nástupného Fsi je kolosálna čo sa týka vyhotovenia.U tohoto je odma krásne vonku a prístupná,a u Fsi je už pod víkom ventilov,jeho demontáž je celodenná práca (buď riziko pri odtiahnutej chladičovej stene alebo motor von a práca bez rizika)
*3,2Fsi je aj VR6 aj V6,nie je to to isté
Celkom by to na porušenie odmy vyzeralo,pretože pri decelácii sa škrtiaca klapka uzavrie úplne,po padnutí otáčok k hranici volnobežných sa znova potvorí a podtlak tým klesne a čerpadlu sa zmenia sacie pomery.Tieto motory pracujú z pomerne vysokým pracovným tlakom,ale volnobežný tlak pri zohriatom oleji môže padať chvilkove pod hranicu signalizácie.
Proste...treba odmerať podtlak,a pokiaľ by bol v poriadku treba merať tlak oleja externým meraním a jazdne overiť v momentoch signalizácie.Doporučujem to riešiť,táto nenápadná vec vie vybrať z peňaženky zopár tisíc len tak praskne ak sa spriahnu čerti z diablom
*3,2Fsi je aj VR6 aj V6,nie je to to isté
Celkom by to na porušenie odmy vyzeralo,pretože pri decelácii sa škrtiaca klapka uzavrie úplne,po padnutí otáčok k hranici volnobežných sa znova potvorí a podtlak tým klesne a čerpadlu sa zmenia sacie pomery.Tieto motory pracujú z pomerne vysokým pracovným tlakom,ale volnobežný tlak pri zohriatom oleji môže padať chvilkove pod hranicu signalizácie.
Proste...treba odmerať podtlak,a pokiaľ by bol v poriadku treba merať tlak oleja externým meraním a jazdne overiť v momentoch signalizácie.Doporučujem to riešiť,táto nenápadná vec vie vybrať z peňaženky zopár tisíc len tak praskne ak sa spriahnu čerti z diablom
-
- Príspevky: 61
- Dátum registrácie: 19.08.2017 16:06 Zdieľať na Facebook
Re: VW Touareg 3,2 - Oil pressure stop engine
Tak mam vymeniť ten separátor oleja ? Pripadne ako zmeram tlak oleja a koľko bar by malo byt na voľnobehu?
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24980
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: VW Touareg 3,2 - Oil pressure stop engine
Prečo meniť separátor ak ešte nie je preukázaná jeho chyba ?
Tlak oleja odmerať manometrom,ale treba na to redukcia na pripojenie.Volnobežný je myslím 1,4-1,6 Bar (radšej overiť). Dielňa disponuje jedným aj druhým.Tento motor rozhodne nepatrí do portfólia motorov doma servisovaných snáď okrem sviečok
Tlak oleja odmerať manometrom,ale treba na to redukcia na pripojenie.Volnobežný je myslím 1,4-1,6 Bar (radšej overiť). Dielňa disponuje jedným aj druhým.Tento motor rozhodne nepatrí do portfólia motorov doma servisovaných snáď okrem sviečok
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 68 neregistrovaných