Motor 5.0 V10 TDi

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Re: Motor 5.0 V10 TDi

Príspevok od používateľa mp3turbo »

takych bude malo, ale hladaj tych co robili 2.5di. Ty to mas krat dva a spojene železom.
Zaujimave ze ti to az dodnes vydrzalo vrčať.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
jergusko
Príspevky: 2272
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Re: Motor 5.0 V10 TDi

Príspevok od používateľa jergusko »

Ako aj na iné motory, aj na tento ti v pohode stačí každý lepší servis. Ten motor nie je ničím vynímočný.
Teda okrem vysokej poruchovosti...
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Re: Motor 5.0 V10 TDi

Príspevok od používateľa hjundai »

to je fajnový názor - každý lepší servis.... aj u nás v dedine je dobrý servis ale toto by poslal kade ľahšie.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Motor 5.0 V10 TDi

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Problém opravy toho motora je v tom,že kto ho už robil v minulosti sa mu dnes jednoducho vyhne.Napriek tomu že principiálne je to jednoduché PD čko,tak ho konštrukčne tak dosrali že by to muselo byť extra ocenené aby to niekto robil.Potrebuje špeciálnu sadu prípravkov,darmo niekto robí PD denne ako ja,tu je na vode.Ďalšie lahôdka a bonus,Phaeton je elektronikou nabitý car ktorý má úplne všetko čo vie dať do smútku a pri oprave vytáča,počnúc obmedzeniami pre prítomnosť automatu a prístupom že aj k peniazom je jednoduchší.Oprava nesie tisíc zákerností a lahko sa stane že bude zdrojom reklamácie pretože nikto si ho nedá robiť v potrebnom a nutnom rozsahu lebo sa nedoplatí.A v tom systéme "iba" je to cesta do pekla.Už 2,5Tdi V6 čo je sprostá primitívna rotačka sa motor stal synonymom katastrofy a od určitých km sa mu vyhol každý rozumný mechanik a vedel dobre prečo.Príčina jedného aj druhého motora a prečo sa mu vyhnúť nespočíva v mechanikovi ale v majiteľovi.Ak niekto napíše že ustojí opravu (platbu) bez náreku,pokone mi ho môže priniesť a dám mu to do poriadku.
autokomplet
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44
Zdieľať na Facebook

Re: Motor 5.0 V10 TDi

Príspevok od používateľa autokomplet »

Za 30 rokov som nenasiel sikovneho mechanika ktory by robil za take ceny ako si zrejme predstavujes...
Je pravda ze cena zeleza v zbere klesla ale stale je to najlepsie volba pre majitelov vydojenych 5.0tdi...
Žijeme v dobe plnej egoistov, sociopatov, ľudí s vymytým mozgom a žiaľ aj srdcom.
Ľudia pod tlakom medii, technologii, rýchleho spôsobu žitia stratili skutočné hodnoty.
Ešte že máme riešenie - môžeme si zabezpečiť psa...
Moonshine
Príspevky: 528
Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59
Zdieľať na Facebook

Re: Motor 5.0 V10 TDi

Príspevok od používateľa Moonshine »

Ale to je prirodzená obmena. Volkswagen to dobre vymyslel. Čo sa im podarila 1.9tdi, to sa asi sekli, náhoda alebo proste v to obdobie mali šikovného zamestnanca.
Dnes už ich nabombovaný 600hp motor ide na šalát, ale viac už ukáže čas :203:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Motor 5.0 V10 TDi

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Chyba nie je vo vašom prijímači ! Problém asi nebude v tom že tam je nejaký zásadný problém techniky.Zväčša kde je techniky príliš naloženej,tak je auto určené pre solventnú skupinu majiteľov.Také auto až do posledného oblaku dymu z výfuku už vždy bude vyžadovať viac peňazí v peňaženke,dokonca vekom stále viac.Ak niekto vlezie do ringu a nevie do akej kategórie patrí,zväčša dopadne zle.Ak ale patrí do správnej kategórie,nemá väčší problém a ustojí tie potreby techniky v pohode.Za peniaze aj dom v Prahe.Technikou nabombované auto je v dielni jedine vítané,ale majiteľ musí spĺňať svoju časť podmienky.Ak áno,je vítaný
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Re: Motor 5.0 V10 TDi

Príspevok od používateľa mp3turbo »

samozrejme - treba si uvedomit ze 5.0tdi sa nemontoval do Fabie alebo Oktavie.

Kto chce zivit Touareg, Phaeton, ten musi mat nielen na palivo - v pripade Touregu sa pod 10 sotva dostanete pri pokojnej jazde Senec-Bratislava. V meste v zapchach ? Dvacina fikne uplne hocikedy. Ano, nafta na 100km, nie na tristo.

Servis a udrzba ? Nepredstavitelne. V autorizakoch sa prezehnaju ked take auto dojde - nie preto kolko penazi tam majitel necha (lebo to je bez diskusie), ale preto ci vobec budu schopni take auto opravit.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Motor 5.0 V10 TDi

Príspevok od používateľa oco13 »

A napriek tomu v Devínskej (ak vyrábajú) zlezie z linky každých 8 hodín 200 - 250 takýchto mastodontov. :4090:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
leonNL
Príspevky: 1263
Dátum registrácie: 16.09.2009 16:05
Zdieľať na Facebook

Re: Motor 5.0 V10 TDi

Príspevok od používateľa leonNL »

Tak ako napisal jergusko, na to ze je to dvomi slimakmi oturbeny 5litrovy 10valec, okrem katastrofalnej spolahlivosti nezaujme vobec nicim. Na taku biturbovu kubaturu smiesny vykon, zato vysoka spotreba (na to ze je to kachel), no a prevadzkove naklady… skoda nad tym co i len uvazovat, ziaden dovod kupy auta s tym motorom.
Hrdym majitelom:

W219 CLS63AMG 2010

W211 E55AMG 2005
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Motor 5.0 V10 TDi

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ale no,zase hovoríme o niečom a nemáme predstavu o čom.Motor nie je biturbo.Za druhé asi málokto vie ako ide motor zo 750 Nm.Ktoré má k dispozícii pri 2000 ot !
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Re: Motor 5.0 V10 TDi

Príspevok od používateľa xentry »

Ono treba na to pozerat ako na spicky ladovca tam je tiez tazke sa dostat :) Toto boli extremne motory na tie roky kedy boli vyrabane ci tento alebo 400cdi MB 700 krutak pri 1600ot alebo 420cdi alebo 740d 745d bmw. Treba na to pozerat ako na extrem a tak ich vnimat aj v potrebe servisu.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Re: Motor 5.0 V10 TDi

Príspevok od používateľa Acon »

Trochu bokom no to by sme porušili tradíciu :-) V10, už to číslo vo mne vzbudilo nedôveru. Poriadny motor je v poradí R6, V12, V8 a V6 a pre mňa už nič iné. Som konzerva a nechcem tým povedať, že sú lacné na servis. Aj keď tie narodené pred 1998 určite.
leonNL
Príspevky: 1263
Dátum registrácie: 16.09.2009 16:05
Zdieľať na Facebook

Re: Motor 5.0 V10 TDi

Príspevok od používateľa leonNL »

mhlavaty napísal: 27.11.2021 22:20 Ale no,zase hovoríme o niečom a nemáme predstavu o čom.Motor nie je biturbo.Za druhé asi málokto vie ako ide motor zo 750 Nm.Ktoré má k dispozícii pri 2000 ot !
Velmi dobre viem ako ide auto s 800Nm, ktore vazi o 700kg menej… Za druhe, co z tych 750Nm, ked vykon je len 300 aj nejake drobne konikov. Je to trochu zlozitejsie, ako len “ma to 750Nm”… V prvom rade by si bolo pozriet graf a vzajomne posobenie kriviek vykonu a krutiaceho momentu k otackam motora, u dieslov je tato krivka otras. Vysoky krutiak u kachiel je uplne prirodzeny jav, bohuzial rovnako s vykonom odovzdany na kolesa len vo velmi malom spektre otacok, a tie dieselkopance kazdych 500 otacok co treba radit vyssi prevod posobia tak ohurujuco, az si clovek mysli, ako super to ide. Az kym sa nepozrie na tachometer… A tam je rucicka na stovke za smiesnych takmer 8 sekund, a to je len stovka, o dalsich 100kmh sa cas predlzi o zavratnych 30 sekund. Tolko k tomu ako super to ide… MHlavaty, mne nemusite pisat ako co ide, ja sa s mojim “veteranom” rozgulam z miesta na 200 za necelych 12s, takze sa vratim k pointe mojho prveho prispevku: je to tazka obluda, nicim neohurujuca, so zbytocne predrazenym servisom a pokrivkavajucou spolahlivostou, absolutne nic extra medzi konkuretmi, neznaleho ohuri akurat nazov 5.0 V10, to je vsetko.
Hrdym majitelom:

W219 CLS63AMG 2010

W211 E55AMG 2005
Napísať odpoveď

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 71 neregistrovaných