VW Passat 2,0 tdi - startovanie za tepla

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

ivirac
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 27.10.2021 19:30
Zdieľať na Facebook

VW Passat 2,0 tdi - startovanie za tepla

Príspevok od používateľa ivirac »

Dobrý večer, potreboval by som poradiť. Mám vw passat, pd motor, kód bkp, 2tdi, 103 kw a pri štartovani za tepla, mi ako keby zatrasie motorom, prípadne sa mi niekedy ani nepodarí na prvýkrát naštartovať. Za studena ide ako na brnk, hneď. Za tepla, alebo teda hneď na to, ak vypnem a zapnem motor, má tento problém, teda zatrasie, zarezonuje. Vedeli by ste mi poradiť, čo robiť? Ďakujem za odpoveď.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24982
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat 2,0 tdi - startovanie za tepla

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Napadol ma tento problém a kedže sa včera robil záznam presne na zistenie dlhšieho štartu (sporadicky) tak dám príklad riešenia.Tiež u PD. Kedže v prípadoch dlhého nábehu,alebo dokonca zhasnutia je otázka čo kolaps spôsobuje.Či nie sú dosiahnuté otáčky štartu (nezačne vstrekovanie) alebo vypadne signál z kluky alebo vačky a motor nemá alebo stratí údaje nutné pre vstrekovanie.Alebo máme problém z palivom príp jeho tlakom.Diagnostika dáva možnosť dostať všetky odpovede jednou ranou.Dokonca nie len informatívne či niečo ide,ale aká je kvalita,množstvo tlak a pod detailne až do detailu maličkého výpadu,odchýlky a pod.Pre PD je typické že ani motor z obrovskými problémami až nefunkčnosti nemá jediný zápis chybového kódu a obsluha číta - Žádna chyba nenalezena.Takže s týmto si sériová diagnostika excelentne neporadí.Nastupuje paralelná diagnostika (oscilo) a teda si naraz pozrieme všetko dôležité jedným šupom,napojíme sondy,spustíme nahrávanie a štartujeme a zachytíme všetky parametre v čase...od vrchu signál kluky,signál vačky,prúd ktorý otvára 1 vstrek,prúdy všetkých vstrekov,a dole je tlak tandemu,tj ako dostávajú vstreky palivo.
Skín je z obrazovky kde začína štartér motorom točiť (zákmit pri zopnutí štartra),vidíme že čidlo kluky začína produkovať prvý signál,vidíme že nabieha aj čidlo vačky,vidíme že po cca 1 1/2 otáčke začína prvý vstrek na 2 valci.Tým máme jasno v tom že základné elektrické podmienky pre štart sú./plne dole ale vidíme že nám nabieha aj tandemové čerpadlo a začína sa tvoriť tlak paliva.Tlak je vo vlnách pretože je silne pulzujúci od lopatiek čerpadielka v tandeme a od pracujúcich vstrekovačov.V ďalšom zázname vidíme jeho ustálenú hodnotu,aj hodnoty tlaku pri zvyšovaní otáčok.Čokolvek z ktoréhokoľvek parametra chceme detailne,vieme si ho pozrieť vrátane jeho hodnôt,teda kde ja kedy aký tlak,akým prúdom alebo akým napätím čo práve pracuje,jeho časový priebeh hoci v najmenších detailoch,je možné použiť ďalšie spôsoby na základe ktorých sa dá stanoviť kompresia jednotlivých valcov,efektivita práce a pod.Záznam má cca 50 sec ,tu pozeráme okamih štartu.Príprava na skúšku zoberia cca u tohoto motora 5 minút.Sú motory z velmi ťažkým prístupom k bodom pre napichnutie sondy takže sa čas môže dramaticky natiahnuť.Ale stále je to neinvazívne,motor sa nerozoberá pre zisťovačky takže nijako inak sa k informáciám zásadného významu dostať nedá.A čo je najkrajšie,je úplne jedno či skúmame Trabíka alebo Lambo
Obrázok

Ale ak využime celú škálu poskytnutých informácií,tak si vieme vyhodnotiť presnosť rozvodov,čiže vyhodnotí sa vzájomná pozícia kluka/vačka (netreba fyzicky kontrolovať na prípravky) úplne napresno.Vieme pozrieť presný počiatok aj koniec vstreku a vyhodnotiť anomálie príp výpadok alebo zle pracujúci vstrek dokonca dva krát (v tlakovom priebehu sa odchýli pulz).Vieme pozrieť presnosť aj silu signálu (anomálie) kluky aj vačky a vidíme či nemá mechanickú deformáciu.Tu dokonca vidíme ťah rozvodového remeňa ako spôsobuje excentricitu svojím ukrutným ťahom.
Že prečo sa tieto možnosti diagnostiky bežne v servisoch nedajú nájsť na to si asi každý lahko odpovie.Kto chce nech uvažuje čo sa oplatí viac,platiť výmenu za výmenou komponentov naslepo,čo servis z radostou urobí pretože má plus zárobok za diel,alebo ísť len do nutných a zaplatiť si diagnostiku.Len pozor,dnes má každá dielňa v štíte - robíme diagnostiku.O úrovni tam zmienky nebývajú,spýtať sa musí majiteľ auta.Výsledok najde aj v peňaženke.
Aby bol obraz neskreslený,treba vedieť že každý menežment je iný.Niečo platí všeobecne,ale množstvo vecí má iný priebeh a inú funkcionalitu.Takže vidieť čo sa deje budete vždy,ale pre kvalitné a bezchybné vyhodnotenie budete zháňať tzv. vzorové diagramy alebo budete študovať či u daného motora sa pri jednom vstreknutí naozaj vstrek otvorí tri razy plus jeden opozdený,či to a ono má byť tak alebo inak,či je daná hodnota nízka alebo vysoká.Takže frajer budete za mnoho rokov,alebo nikdy,pretože každý deň pribudne niečo nové a ešte zložitejšie.ale tým je daná aj odpoveď na základnú otázku,kam to povedie.V OBD aj v oscile,aj diagnostike zvuku či vibrodiagnostike.O čom dnes nemá potuchy 99,99% tých čo by s tým mali robiť.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat 2,0 tdi - startovanie za tepla

Príspevok od používateľa oco13 »

Milan dovolil som si dať dokopy citacie z dvoch tém
pretože každý deň pribudne niečo nové a ešte zložitejšie.ale tým je daná aj odpoveď na základnú otázku,kam to povedie.
Pokazený Ford Mondeo :
udajne preskocil rozvod-zaplatil som za jeho vymenu a potom sa zistilo ze zbytocne-ze udajne trysky-nakoniec isiel do srotu-nechcel som skoncit ako kamos.....
Môj názor je, že velká časť ludí sa najskôr popáli a potom už bude všetky ďalšie autá pri poruche šrotovať - práve pre obavu z výdajov. :4012:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24982
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat 2,0 tdi - startovanie za tepla

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Popravde sa každým dňom viac bude zvažovať či do akejkolvek opravy ísť,pretože mechanika vonkoncom nezaujíma cena vozidla.Určujúce je koľko práce si vyžiada oprava,a je jedno či na aute lacnom či drahom.Tieto veci či chceme či nie skončia presne tak ako to je v ostatných službách.Dobrý právnik je násobok ostatných,päťhviezdičkový hotel pýta úplne inú cenu za noc ako vidiecky dom.Technika r 2020 vyžaduje úplne iné znalosti a úplne iné vybavenie.Vždy sa to síce dá zveriť do rúk prvého koho nájdeme,ale...už sa to čochvíľa ani nebude dať vonkoncom.Ale to nech si už zistuje každý majiteľ čo ho čaká.Ak má rozum zariadi sa podľa toho a počká si na elektriku,ak tomu nebudú brániť iné okolnosti.Včera som tu mal Teslu,a sú veci pre ktoré si určite množstvo majiteľov nájde,a jedna z nich je ukrutná jednoduchosť akou "blbý" američan rieši všetko.Ale to je do inej témy a ja sa jej zúčastńovať rozhodne nechcem,na to sú iní experti
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat 2,0 tdi - startovanie za tepla

Príspevok od používateľa oco13 »

Milan ešte jedna otázka aby som niekomu nezasieral tému - od ktorého roku výroby , alebo euro normy sa kontrolujú readines kody pri ek? Neviem nájsť jaroslavovu tému - pripravenosť .... a ani neviem či sa to tam spominalo.
Budem na jar hladať ďalšie auto tak aby som vedel strop.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24982
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat 2,0 tdi - startovanie za tepla

Príspevok od používateľa mhlavaty »

To presne ani ja neviem,jaroslav má skúšky emisného technika on by vedel
Používateľov profilový obrázok
jaroslavelektro
Príspevky: 354
Dátum registrácie: 23.05.2019 07:27
Bydlisko: východ
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat 2,0 tdi - startovanie za tepla

Príspevok od používateľa jaroslavelektro »

Diagnostika-OBD,Paralelna-OSCILO,Datova CAN-BUS & LIN
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat 2,0 tdi - startovanie za tepla

Príspevok od používateľa oco13 »

Ďakujem :300f: presne to som hladal.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Napísať odpoveď

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot], uwa0915476803 a 85 neregistrovaných