Sharan 85kW 4x4 vs. 110kW BTB Special - rada pri kúpe
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 24.12.2019 20:08 Zdieľať na Facebook
Sharan 85kW 4x4 vs. 110kW BTB Special - rada pri kúpe
Ahojte,
ak by ste si mali vybrať medzi Sharanom Special 2005 BTB 110kW so šport. podvozkom a 85kW 4x4 2006 (asi BVK), tak ktorý by ste si vybrali bez ohľadu na to, či by ste to 4x4 niekedy potrebovali/využili? Oba sú bez hrdze a oba majú podobný počet km (cca 200tis.). Za Special si pýta 6 000€ a za 4x4 4 300€ + 430€ prihlásenie a keďže mám obmedzený rozpočet a tých 6tis. som mal na niečo úplne iné, tak potrebujem poradiť s tým, že čo sa mi viacej oplatí.
A pre zaujímavosť, aké sú limity Haldexu v prípade zvyšovania výkonu? Zaujíma ma hlavne krútiaci moment.
Vďaka za postrehy
ak by ste si mali vybrať medzi Sharanom Special 2005 BTB 110kW so šport. podvozkom a 85kW 4x4 2006 (asi BVK), tak ktorý by ste si vybrali bez ohľadu na to, či by ste to 4x4 niekedy potrebovali/využili? Oba sú bez hrdze a oba majú podobný počet km (cca 200tis.). Za Special si pýta 6 000€ a za 4x4 4 300€ + 430€ prihlásenie a keďže mám obmedzený rozpočet a tých 6tis. som mal na niečo úplne iné, tak potrebujem poradiť s tým, že čo sa mi viacej oplatí.
A pre zaujímavosť, aké sú limity Haldexu v prípade zvyšovania výkonu? Zaujíma ma hlavne krútiaci moment.
Vďaka za postrehy
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
85kW verzie su AUY ale to nie je dolezite ; neprichadzalo tam ku ziadnym signifikantnym zmenam od roku 2001.
Foter ma 110nu, ja mam 85ku, toto nie je pretekarsky voz, LeMans s tym asi nevyhrame. Ked nepotrebujes 4x4, ROZHODNE ho neber pretoze je to pritaz - poprve so sebou nosis vahu a zvysujes spotrebu (okej, nie o milion ale predsa), ale absolutne hlavne je cirkus v tom, ze o Haldex sa nikto nestara a su poruchove.
Vykon nezvysuj ani nahodou na 110ne - tam je ho viac nez dokazes pouzit. Na 85ke mozes veselo na 100kW, nebudes na tom stat na podlahe v jednom kuse. Na Ford-galaxy.cz fore mal chlap podvihnutu 110nu na odmeranych 140kW, na suchom povrchu trojka hrabe. A na co ti to je s dvomi detmi na palube ?
NEries silu motora, ries ktory stroj je v lepsom stave. Ktory stroj mal lepsi servis, napriklad vymena rozvodov par tisic km dozadu (lebo ked ti niekto doondi takuto vec teraz, tak budes vypisovat na fore pomozte mi, mam problemy a budes nasraty), urcite si zoberem 85kW verziu ked majitel menil oleje po 12.000km nez 200kW verziu ktora chodila do autorizaku na 30.000km vymeny, atd, atd atd. Navyse, ked mam krasnu ciernu 85ku s ciernymi oknami, dam jej prednost pred odrcanou odranou sedou stodesinou.
Navyse, takto starym autam trosicku neverim 200.000km, takze PREUKAZATELNY najazd bude dolezitejsi. Moznoze k 85ke budu styri protokoly z belgickych STK a dve z nemeckych ktore to cislo potvrdia, moznoze 110na bude bez jedineho papieru.
Takze, motor neries. Vsetko ostatne je dolezite, toto nie je sportovo vyuzitelny vozik.
Foter ma 110nu, ja mam 85ku, toto nie je pretekarsky voz, LeMans s tym asi nevyhrame. Ked nepotrebujes 4x4, ROZHODNE ho neber pretoze je to pritaz - poprve so sebou nosis vahu a zvysujes spotrebu (okej, nie o milion ale predsa), ale absolutne hlavne je cirkus v tom, ze o Haldex sa nikto nestara a su poruchove.
Vykon nezvysuj ani nahodou na 110ne - tam je ho viac nez dokazes pouzit. Na 85ke mozes veselo na 100kW, nebudes na tom stat na podlahe v jednom kuse. Na Ford-galaxy.cz fore mal chlap podvihnutu 110nu na odmeranych 140kW, na suchom povrchu trojka hrabe. A na co ti to je s dvomi detmi na palube ?
NEries silu motora, ries ktory stroj je v lepsom stave. Ktory stroj mal lepsi servis, napriklad vymena rozvodov par tisic km dozadu (lebo ked ti niekto doondi takuto vec teraz, tak budes vypisovat na fore pomozte mi, mam problemy a budes nasraty), urcite si zoberem 85kW verziu ked majitel menil oleje po 12.000km nez 200kW verziu ktora chodila do autorizaku na 30.000km vymeny, atd, atd atd. Navyse, ked mam krasnu ciernu 85ku s ciernymi oknami, dam jej prednost pred odrcanou odranou sedou stodesinou.
Navyse, takto starym autam trosicku neverim 200.000km, takze PREUKAZATELNY najazd bude dolezitejsi. Moznoze k 85ke budu styri protokoly z belgickych STK a dve z nemeckych ktore to cislo potvrdia, moznoze 110na bude bez jedineho papieru.
Takze, motor neries. Vsetko ostatne je dolezite, toto nie je sportovo vyuzitelny vozik.
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
>> A pre zaujímavosť, aké sú limity Haldexu v prípade zvyšovania výkonu? Zaujíma ma hlavne krútiaci moment.
v neposlednom rade, tocivy moment je priamo odvodeny od vykonu na konkretnych otackach. Ak si dobre pamatam vzorec, tak to bolo vykon krat 9600 deleno otacky a mas tocivy moment ale prosim nebit po hlave ak som trepol kravinu.
Tocivy moment takisto neries. Neries vykon, neries motor. Viac nez dekadu jazdim na 85ke a nikdy som sa neposral z nedostatku vykonu, jazdil som s tym Donovaly.
v neposlednom rade, tocivy moment je priamo odvodeny od vykonu na konkretnych otackach. Ak si dobre pamatam vzorec, tak to bolo vykon krat 9600 deleno otacky a mas tocivy moment ale prosim nebit po hlave ak som trepol kravinu.
Tocivy moment takisto neries. Neries vykon, neries motor. Viac nez dekadu jazdim na 85ke a nikdy som sa neposral z nedostatku vykonu, jazdil som s tym Donovaly.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24987
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 24.12.2019 20:08 Zdieľať na Facebook
Vďaka za názory a rozhodol som sa teda, že dám na vaše slová a zoberiem ten 110kW. To s tým "športovým" podvozkom netreba brať doslovne, ono to vraj zahŕňa iba iné odpruženie oproti klasike a je o niečo málo nižšie, ale to ma až tak nezaujíma.
Hlavne nech je to dobrý kus a vydrží nejaký čas bez investícií, keďže majiteľ tvrdí, že je tam porobené skoro všetko od rozvodov cez prednú nápravu až po tlmiče a brzdy.
Mimochodom tuším od 2006 sa namiesto AUY začalo dávať BVK (85kW) kvôli emisnej norme, AUY je Euro 3 a BVK Euro 4.
Hlavne nech je to dobrý kus a vydrží nejaký čas bez investícií, keďže majiteľ tvrdí, že je tam porobené skoro všetko od rozvodov cez prednú nápravu až po tlmiče a brzdy.
Mimochodom tuším od 2006 sa namiesto AUY začalo dávať BVK (85kW) kvôli emisnej norme, AUY je Euro 3 a BVK Euro 4.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24987
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 54 neregistrovaných