Strana 1 z 1

VW POLO kolisajuca teplota motora

Napísané: 29.12.2012 19:31
od používateľa matko506
čaue,mam nasledovny problem..auto sa po zahriati(cca 6-8km jazdy) teras v zime dostane na tych 86stupnov..ale ako nahle idem dole kopcom teplota klesne na 70..je to normalne alebo je K.o. termostat? auto sa neprehrieva, kuri dobre.. na VAGu neukazalo nič..takže snimac teploty chlad kvapaliny by mal byt ok.. :41c2:

Napísané: 29.12.2012 20:51
od používateľa martincichy
asi termostat

Napísané: 29.12.2012 20:55
od používateľa lauryl
Ahoj, ťažko povedať. Každopádne by som asi skúsil vymeniť termostat. Nemusí byť ešte KO, možno mu len zatváranie trvá o niečo dlhšie ako by malo. Na druhej strane, pri jazde dole kopcom (Aký dlhý je ten kopec????) a bez zaťaženia motora neprodukuješ teplo a prúdenie vzduchu okolo motora + ventilátor kúrenia znižuje teplotu vody, k tomu ak je čidlo teploty niekde kade ti prúdi studený vzduch....

Napísané: 29.12.2012 21:14
od používateľa matko506
to je jedno ako je kopec dlhy.. chcel som tim len povedat že akonahle je auto bez zataže teplota klesne..skusim ten termostat a uwidim.. :-\

Napísané: 29.12.2012 22:42
od používateľa Jelko4
je to uplne normalne, niektore auta zasa ukazuju 90 stupnov aj ked je realne 70...

Napísané: 30.12.2012 09:42
od používateľa m.kocik
dole kopcom sa ti kazdy motor ochladi ,rozmyslaj ideshore motor bezi na plne pecky dole sa chldi a zvlast tesaz v zime neries tak to ma byt :3c90:

Napísané: 30.12.2012 09:58
od používateľa Jelko4
cviro ale mal len rucicka bola furt na 90 tak si bol spokojny a pritom ti voda lietala aj od 70 do 95 :) On ma polo tam ukazuje teplotu vody ktora sa rychlo a casto meni, teplota oleja je skoro stale konstatna a cize aj motora

Napísané: 30.12.2012 10:22
od používateľa Jelko4
na starsich autach sa vacsinou rucicka hybe, na novych stoji ako prilepena. Teplota vody neni prevadzkova teplota motora. Ked mas otvoreny a zatvoreny termostat nebude predsa teplota stale 90, to je normalne. A aj zataz ma nato velky dopad. Ked si mal vkuse otvoreny termostat tak voda sa na 90 stupnov nedostane lebo sa neustale chladi

Napísané: 30.12.2012 10:33
od používateľa Jelko4
tak tak :)

Napísané: 30.12.2012 10:51
od používateľa Jelko4
jj je, ty si fakt myslis ze teplota vody sa nehybe? termostat je vacsinou zly ked sa voda nedokaze zohriat na 90 alebo sa naopak prehrieva

Napísané: 30.12.2012 11:08
od používateľa Jelko4
o 60 nikto nehovoril, ale zjavne sa ideme chytat za slovicka :D tak nech nezerem tak 75°C ok? :D

Napísané: 30.12.2012 12:25
od používateľa VLADY
Každý regulačný člen má nejakú histeréziu...aj termostat že Napríklad pri zohrievaní zo studeného stavu otvárať začne nap. pri 85 a pri 90 už je naplno otvorený a zatvárať začne napríklad pri 87 a celkom sa zavrie až pri 82....je to furt len blbý mechanický princíp že pružina a proti nej teplom vysúvaný valček. Takže pri zmene teplotných pomerov to vždy musí tá teplota nejako zakolísať pár stupňov horedole. Je len otázka ako je riešené tlmenie a citlivosť ručičky a teda že či reaguje aj na nejakú zmenu pár °C. A tiež treba brať do úvahy teplotné zotrvačnosti a aj vonkajšiu teplotu . Je rozdiel ak okolo chladiča preteká v lete vzduch čo má30°C alebo v zime 0°C.A aj okolo motora. Takže niektoré autá držia ručičku jak hluchý dvere iné spravia to že pri otvorení termostatu ručička troška vylezie vyššie a potom klesne dole o kúsok a tam už sa drží celý čas a iné možno chodia viacmenej okolo nejakého stredu + - celý čas.

Napísané: 30.12.2012 14:39
od používateľa milan636
ja som mal podobny problem a bolo to tesnenie veka ventilov.

Napísané: 30.12.2012 16:05
od používateľa VLADY
Veď jasné že to nieje normálne ak mu to chodí polku stupnice horedole. Ja len že dakedy to troška môže byť vidieť na ručičke že chodí milimeter - dva. A netreba zabúdať, že teplomery neukazujú stupnicu od nuly ale práveže nula býva potlačená, a spodok stupnice môže byť aj 40-50°C.
A k tomu tesneniu veka ventilov? aký má vplyv na teplotu vody v motore ma vôbec ale nenapadá