Strana 1 z 1

VW Sharan 1.9 TDI - trhanie pri akcelerácii

Napísané: 03.10.2010 11:53
od používateľa fordo8
VW Sharan 1.9TDi 85kW PD M6
trha mi motor pri predbiehani ked viac akcelerujem inak ide v pohode..paliv.filter je nový,sitko v nadži vyčistene..nemože to byt vysokotlak čerpadlo ?..poradte prosim..

Napísané: 03.10.2010 12:20
od používateľa mp3turbo
moze to byt cokolvek, doporucujem skontrolovat pod zatazou vyrovnavacie davky vstrekovacov (na diagnostike motorova jednotka 01, kanal 013, tam je pre kazdy valec zvlast cislo, vsetko nad 1.00mg/str je zaciatok problemu i ked tolerancia je do 2.8mg/str).

castokrat sa stava ze sa odškeria tie konektory na PD liste kde su vstrekovace = vycistit, napruzit, prihnut.

nastavenie rozvodov tiez skontrolovat, diagnostika v kanali 004 samozrejme motorovej riadiacej jednotky, posledny stlpec uplne vpravo - musi tam byt cislo 0.0 ; vsetko nad 1.0 je v prdeli.

Napísané: 03.10.2010 17:50
od používateľa nanomi
Zdravim

ako uz spomenul mp3turbo ked ti to robi aj pri jazde pod zatazou tj. aj do kopca tak je to zacinajuci vstrek..riesil som tento problem na Passate PD ..daj to na diagnostiku a malo by vypisat ze je vadny...ked nie daj mu par tyzdnov a ukaze sa :-)

Sharan 1.9TDi 85kW PD M6

Napísané: 03.10.2010 20:19
od používateľa fordo8
..on jazdi v pohode na diadnostike nič neukazal Turbo ok..nieje to v tom vysokotlak.čerpadle ?..ked treba viac nafty pri vyššom výkone nedoda a preto trha..?..ako keby mal malo nafty alebo čo..inokedy ide..ale častejšie nie ako ano..rozvody su nove..štarty ok..ked jazdim normalne tak nie ale kto by mu nevytal že ?..čo mam dat pozriet aby som nekupil zbytočnost a neprerobil..

Napísané: 03.10.2010 21:51
od používateľa mp3turbo
> ..on jazdi v pohode na diadnostike nič neukazal Turbo ok.

ja ti nehovorim ze turbo je zle - okrem ineho turbo sa diagnostikuje velmi zlozito, jedine za jazdy a idealne fyzicka rozborka/zborka lebo ziadne ine posudenie nie je kompletne.


> nieje to v tom vysokotlak.čerpadle ?

zrejme nie, lebo toto nie je commonrail.


> rozvody su nove..

aaaaa moja oblubena tema,ved som to pisal hned ze skontrolovat nastavenie rozvodov... ked ich menil clovek co nepouziva diagnostiku tak to moze byt problem:

http://forum.autobazar.eu/ludia-davajte ... 26877.html

BEZ DEBATY SKONTROLOVAT NASTAVENIE ROZVODOV - ako na to je v tejto teme - plus ked uz to auto bude napichnute na diagnostike tak spravit aj to co som pisal hore, vyrovnavacie davky vstrekovacov a podobne veci. Je to robota na tri minuty, spolu s diagnostikou nazivo pri jazde na sedem minut a vies na com si.

Inak budes len hadat a tipovat a platit peniaze za vymenu komponent ktore nepotrebujes.

Napísané: 03.10.2010 22:10
od používateľa alpiners2
sprav čo ti píše mp3turbo.

na vadné vstreky by som to nevidel, to neni siemens ppd, klasické pd vydržia fakt veľa.

skôr tie piny na vstrekoch

Sharan 1.9TDi 85kW PD M6

Napísané: 05.10.2010 13:56
od používateľa fordo8
no ale ten motor nežere a jazdi v pohode..keby to boli rozvody tak to nejde hned ale to len ked prudko pridam..hlavne ked predbieham..skusim tie vstreky..opišem si tie hodnoty a porovnam to..da sa to opravit..nekaym pripravkom ?..kolko stoji vstrek na PD 85kw..asi dost čo ???

Napísané: 05.10.2010 15:01
od používateľa mp3turbo
jeden novy okolo 600 eur ; avsak vsetky styri pouzite a dobre zozenies za 200eur a to hovorim bez srandy.

ked budes mat tu diagnostiku pichnutu na auto, skontrolovat rozvody je proste povinnost. Trva to 12 sekund a okamzite vies na com si = nemas co spekulovat. Pocas pisania tohoto prispevku by som rozvody skontrolovat asi 10x :)

Sharan 1.9TDi 85kW PD M6

Napísané: 05.10.2010 19:20
od používateľa fordo8
a nemože to byt ta pumpa čo tam davkuje tu naftu alebo čo to je ked to nema čerpadlo..?že pri vyššom výkone nedoda tolko nafty čo potrebuje tak trha..čo vy na to ?..rozvody samozrejme pozrem..

Napísané: 05.10.2010 22:43
od používateľa mp3turbo
fordo, pocuvaj ty sa vrtis dokola a nic neriesis. Uz si pozrel na diagnostike tie veci co sme ti pisali? Nie.

tak co riesis cerpadlo ktore nemas? Prestan mat z toho cerpadla demona... Tvoje PDcko funguje tak, ze vstrekovac samotny [!!!!] vytvara tlak pod ktorym spricuje palivo do valcov - tvoj a moj motor nema ziadny spolocny zasobnik (common rail) z ktoreho by islo palivo pod tlakom do vstrekovacu. Tvoj a moj motor takisto nema ziadne klasicke cerpadlo ktore by vytvaralo tlak atd.

Proste vstrekovac je zarovnen aj vyrobcom tlaku sam pre seba. Nafta sa k nemu "iba" dopravi bez akehokolvek vysokeho tlaku.

Takze ked pozries tie vyrovnavacie davky vstrekovacov a nastavenie rozvodov, daj vediet ake hodnoty to ukazalo.

Dovtedy prosim ta ziadne cerpadlo neries lebo ziadne take ake si predstavujes jednoducho ani nemas.

Sharan 1.9TDi 85kW PD M6

Napísané: 08.10.2010 21:38
od používateľa fordo8
aha tak už viem čo je PD...vdaka...a ešte by ma zaujimalo ten EGR ventil treba zaslepit ?..mate to už nebude to robit galibu ?..inak je tam blby pristup vzadu na tych motoroch čo tam dam neaky plech ?..čo tym ziskam ked to zaslepim?...

Napísané: 08.10.2010 22:28
od používateľa mp3turbo
nie, netreba ho zaslepit. Ked to vyrobca vyrobil, zaslepeny nebol takze neexistuje jediny dovod teraz za kazdu cenu zaslepovat.

co by si ziskal zaslepenim? mmmno, motor by ti papal len cisty vonkajsi vzduch a nie recyklovanu sracku. Na druhu stranu, motor sa bude pomalsie ohrievat co je mimoriadne dolezite hlavne v prichadzajucej zime.

motoru samotnemu cucanie "recyklovaneho vzduchu z vyfuku" vobec neskodi - ten to proste zozerie a spali znovu.

Napísané: 09.10.2010 22:18
od používateľa vwauto
Ahojte chlapci, mám podobný problém ako fordo, ale a tým rozdielom, že trhanie auta sa začne prejavovať po ubehnutí cca 100 km. Dovtedy auto ide krásne. Potom auto trhá nejakých 2-5 km, potom ide auto opäť dobre, znovu sa opakuje trhanie a už sa to strieda.
Auto trhá jak pri nízkych otáčkach tak pri vysokých. Auto - Galaxy 1, 9 TDi, 85 kW, r.v.2002.
Vyrovnávacie dávky od -0,3 do +0,2. Nastavenie rozvodov -0,6. Meranie zatial len na mieste lebo mi vybilo baterku v PC. Čo Vy na to?? Ďakujem.

Napísané: 09.10.2010 23:29
od používateľa mp3turbo
tieto cisla su v pohode, z toho to trhanie nebude. Samozrejme ze by bolo idealne mat tie cisla pocas trhania.... nepises ci si to meral ked autiak trhal alebo nie.

skus kuknut volnobezku alternatora (nepravdepodobne) a vypucovat tie konektory v ktorych su zapojene PD vstrekovace. Cela ta rampa... vycistit, napruzit kontakty, prihnut aby bol dobry spoj. Toto sa semtam vynimocne udeje.