Toyota Yaris hybrid - caste vybijanie 12V baterie

Diskusia ohľadne vozidiel značky Toyota

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

db69
Príspevky: 918
Dátum registrácie: 18.06.2020 19:48
Bydlisko: okr. Galanta
Zdieľať na Facebook

Re: Toyota Yaris hybrid - caste vybijanie 12V baterie

Príspevok od používateľa db69 »

hej.Mne už chodia balíky z Činy 10-14 dní. a rozdiel v cene je brutal. A už som vela krát riešil reklamaciu a na 99% uznané .
tatkotom
Príspevky: 709
Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
Bydlisko: Prievidza
Zdieľať na Facebook

Re: Toyota Yaris hybrid - caste vybijanie 12V baterie

Príspevok od používateľa tatkotom »

Tie voltmetre do autozásuvky často ukazujú s určitou nepresnosťou - jednak sami o sebe, jednak napätie na svorkách autozásuvky sa môže líšiť (byť nižšie), než na svorkách akumulátora. No ako indikátor niečo ukážu. Mal som (kdesi je odložený), ten ukazoval zruba o 0,3V menej. Tiež Torque indikuje menej, než je na svorkách aku. No na zistenie poklesu to stačí.
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
db69
Príspevky: 918
Dátum registrácie: 18.06.2020 19:48
Bydlisko: okr. Galanta
Zdieľať na Facebook

Re: Toyota Yaris hybrid - caste vybijanie 12V baterie

Príspevok od používateľa db69 »

tatkotom.Presne ako hovoríš.nie je to presné.Ale ked mi ukazuje 14V a po pár minutách padne na 12,2 - 12 V,tak viem že sa vyplo nabíjanie. Baterky sú držané na hrane 12 V.Dokonca ked nabijem baterku s nabíjačkou do plna,tak mi vypne po štarte asi po minute nabíjanie. Pointa celeho je že moderné autá kvôli ušetreniu 0,000001 litra na 100km odpália baterku tak po 3-5 rokoch .A to je ekologické .Použivajú AGM alebo EFB baterie ktoré sú x nasobne drahšie ako normálne.
flyte
Príspevky: 650
Dátum registrácie: 29.01.2011 21:36
Zdieľať na Facebook

Re: Toyota Yaris hybrid - caste vybijanie 12V baterie

Príspevok od používateľa flyte »

jozef855 napísal: 14.03.2024 09:31 necha bezat motor v polohe P nech dobija baterku a tym padom usetri 1 start ked sadne naspat do auta. Ono ked je auto nastartovane tak sa 12V bateria dobija aj v polohe P a tiez v polohe N + rucna brzda vsak??
Teoreticky by malo stacit len ze je zapnute auto, ale overene to nemam.
Ako som pisal, nema to alternator, takze vrciaci motor ked tak dobija trakcnu bateriu a az z nej sa dobija mala.
Toyota Auris hybrid | Citroen C5 II | Citroen Xsara | Ford Focus II
tuninka
Príspevky: 896
Dátum registrácie: 25.01.2009 20:17
Zdieľať na Facebook

Re: Toyota Yaris hybrid - caste vybijanie 12V baterie

Príspevok od používateľa tuninka »

Neviem kde bývaš, či v rodinnom dome s dvorom a garážou, alebo niekde kde nemáš prístup k elektrike, ale keď vieš, že to je takto, tak treba každé 3 týždne hodiť auto na nabíjačku. Ja baterku nabíjam v aute, nevyberám ju, len odpájam mínus, ak sa k nemu nedá dostať, tak plus. Dneska v podstate ani nepotrebuješ voltmeter, väčšina nabíjačiek za 15-20 eur majú displej a hneď ti to zmerajú pred nabíjaním, niektoré dokonca majú aj viacej funkcií a po zadaní parametrov ti vyhodnotia stav zdravia a nabitia baterky. Nabíjajú automaticky, ty to potom len odpojíš. 5 minútové jazdy tiež asi veľmi neprospievajú motoru a všeliakým emisným komponentom.
lubos zimovcak
Príspevky: 3433
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Re: Toyota Yaris hybrid - caste vybijanie 12V baterie

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Najlepšie by bolo zo sebou voziť malé rampy...,tak2- metrové, do výšky 50 cm... :40bd:
Vycuvat, keď sa budem chcieť pohnúť, dať trojku, vytlačiť spojku, zbehnúť dole, pustiť spojku...

Veru, ekológia na prvom mieste musí byť... :hero:
medzik
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 07.10.2015 22:23
Zdieľať na Facebook

Re: Toyota Yaris hybrid - caste vybijanie 12V baterie

Príspevok od používateľa medzik »

Aj keď autobatéria signalizuje že je dobra tak nemusí byť , ja by som kúpil novu autobatériu (ale nie od toyoty za 218€ ) a podľa veľkosti priestoru pre baterku aj s väčšou kapacitou. Nemenil by som kvôli tomu auto
patrikn
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 22.07.2015 21:42
Zdieľať na Facebook

Re: Toyota Yaris hybrid - caste vybijanie 12V baterie

Príspevok od používateľa patrikn »

Dobrý deň . Čítam a nedalo mi to nezmerať ako to teda je s tým dobijaním.
Mám tiež hybrid Toyotu corollu. Baterka ak nieje naštartovane , ukazuje 12,4V ( aspon mne )
Po naštartovaní ( teda aj keď nenaskočí motor ) , napätie na baterke 14,25V. Zapnem klimu , radio ( motor nenaskoči ) klíma beží a napätie rovnako 14,25V. Čiže pokial je "naštartované" akumulátor je nabíjaný z trakčnej batérie. Ťuknem do plynu nech naskočí motor a stále rovnako 14,25V. Ani po 10-tich minútach nabíjanie neklesá a drží 14,25V.
Vypnem zapalovanie a na akumulátore v tom čase 12,6V.
Asi tam niečo bude treba to zmerať čo tam vybíja akumulátor.
Osobne - mal som to odstavené 10dní na mraze a normálne to naštartovalo.
Meniť auto skôr zbytočné aj keď je pravda , že na tie krátke trasy to berie v chladnom počasí rovnako ako bežný spalovák ( zohriatie motora + zapnuté kúrenie ).
jozef855
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 18.11.2023 10:58
Zdieľať na Facebook

Re: Toyota Yaris hybrid - caste vybijanie 12V baterie

Príspevok od používateľa jozef855 »

Velmi pekne dakujem za vsetky vase odpovede.

Otec dochodca ma klasicky spalovak 6 rocnu skodu rapid benzinak /s povodnou bateriou/ chodi s nim 2-3 do tyzdna kratke trasy nakolko byva v meste cize do obchodu, do lekara...obcas dlhsiu trasu. V zime mu sice pise na dispeji ze akumulator takmer vybity, ale este zatial baterku nenabijal a ani som ho nemusel startovat cez kable. Ale tam je klasicka startovacia bateria nie ako v toyote ta 12V s malou kapacitou.

Kupim si ten zasuvkovy voltmeter + nabijacku a budem to musiet sledovat a pravidelne nabijat co ine mi zostava. Nastastie byvam v dome, sice nemam garaz ale iba pristresok pre auto.

Dacia sa moze hanbit ako spring je uplne v pohode auto, ale ziskat v crash testoch 1 hviezdicku v dnesnej dobe je do placu, divim sa ze to Brusel dovoli, hlavne ze sa riesia kadejake start stop somariny a green eco nonsens, ale pri mensej havarii cela posadka auta mrtva. Dakujem velmi pekne za taky green deal. Potom sa v Bruseli cuduju, ze preco si ludia kupuju Suv-cka ktore vyprodukuju ovela viac splodin. Keby sa radsej zamerali na bezpecnost malych aut urobili by ovela lepsie. Tento spring si kupi len samovrah.
patrikn
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 22.07.2015 21:42
Zdieľať na Facebook

Re: Toyota Yaris hybrid - caste vybijanie 12V baterie

Príspevok od používateľa patrikn »

jozef855 napísal: 14.03.2024 14:17 Velmi pekne dakujem za vsetky vase odpovede.

Otec dochodca ma klasicky spalovak 6 rocnu skodu rapid benzinak /s povodnou bateriou/ chodi s nim 2-3 do tyzdna kratke trasy nakolko byva v meste cize do obchodu, do lekara...obcas dlhsiu trasu. V zime mu sice pise na dispeji ze akumulator takmer vybity, ale este zatial baterku nenabijal a ani som ho nemusel startovat cez kable. Ale tam je klasicka startovacia bateria nie ako v toyote ta 12V s malou kapacitou.

Kupim si ten zasuvkovy voltmeter + nabijacku a budem to musiet sledovat a pravidelne nabijat co ine mi zostava. Nastastie byvam v dome, sice nemam garaz ale iba pristresok pre auto.

Dacia sa moze hanbit ako spring je uplne v pohode auto, ale ziskat v crash testoch 1 hviezdicku v dnesnej dobe je do placu, divim sa ze to Brusel dovoli, hlavne ze sa riesia kadejake start stop somariny a green eco nonsens, ale pri mensej havarii cela posadka auta mrtva. Dakujem velmi pekne za taky green deal. Potom sa v Bruseli cuduju, ze preco si ludia kupuju Suv-cka ktore vyprodukuju ovela viac splodin. Keby sa radsej zamerali na bezpecnost malych aut urobili by ovela lepsie. Tento spring si kupi len samovrah.
Písali ste , že robili test na akumulátor a po 36 hodinách drží. Potom ste písali - večer zaprkuje a ráno nenaštartuje - tu niečo nesedí. Treba to zmerať v aute. Robí to od kúpi auta Október 2023 ? To mohol byť dôvod predaj kúpa auta - nevedeli si s tým poradiť.
jozef855
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 18.11.2023 10:58
Zdieľať na Facebook

Re: Toyota Yaris hybrid - caste vybijanie 12V baterie

Príspevok od používateľa jozef855 »

patrikn napísal: 14.03.2024 14:29
jozef855 napísal: 14.03.2024 14:17 Velmi pekne dakujem za vsetky vase odpovede.

Otec dochodca ma klasicky spalovak 6 rocnu skodu rapid benzinak /s povodnou bateriou/ chodi s nim 2-3 do tyzdna kratke trasy nakolko byva v meste cize do obchodu, do lekara...obcas dlhsiu trasu. V zime mu sice pise na dispeji ze akumulator takmer vybity, ale este zatial baterku nenabijal a ani som ho nemusel startovat cez kable. Ale tam je klasicka startovacia bateria nie ako v toyote ta 12V s malou kapacitou.

Kupim si ten zasuvkovy voltmeter + nabijacku a budem to musiet sledovat a pravidelne nabijat co ine mi zostava. Nastastie byvam v dome, sice nemam garaz ale iba pristresok pre auto.

Dacia sa moze hanbit ako spring je uplne v pohode auto, ale ziskat v crash testoch 1 hviezdicku v dnesnej dobe je do placu, divim sa ze to Brusel dovoli, hlavne ze sa riesia kadejake start stop somariny a green eco nonsens, ale pri mensej havarii cela posadka auta mrtva. Dakujem velmi pekne za taky green deal. Potom sa v Bruseli cuduju, ze preco si ludia kupuju Suv-cka ktore vyprodukuju ovela viac splodin. Keby sa radsej zamerali na bezpecnost malych aut urobili by ovela lepsie. Tento spring si kupi len samovrah.
Písali ste , že robili test na akumulátor a po 36 hodinách drží. Potom ste písali - večer zaprkuje a ráno nenaštartuje - tu niečo nesedí. Treba to zmerať v aute. Robí to od kúpi auta Október 2023 ? To mohol byť dôvod predaj kúpa auta - nevedeli si s tým poradiť.
Ano akumulator drzi, ale vybil sa az po 4 tyzdnoch. Tym ze tam nesvieti ziadna kontrolka na palubovke ked je akumulator skoro vybity a ani na palubovke nie je ziadne upozornenie tak uz som 2x nenastartoval proste som uplne vybil baterku. Na to kolko penazi minie toyota na rozne somariny ktore 99% vodicov v zivote nepouzije tak toto si mohli lepsie osetrit a to mam auto v najvyssej vybave Selection. Naproti tomu na starej skode v strednej vybave mi pekne na dispeji napisalo ked som mal slabu baterku: AKUMULATOR TAKMER VYBITY. Pri yariske ani obraz ani zvuk proste vecer auto vypnem a o 12 hod. uz ho nenastartujem.
Radsej by som 2 zonovu klimatizaciu alebo hocico ine v aute vymenil za obycajne upozornenie na palubovke alebo dispeji. Taktiez to umiestnenie baterky pod sedadlo wtf man, ako keby to bolo neviem ake velke. Ja fakt neviem ci ja som taky narocny ci tak sa zmenila doba. Pochopim ze daju pod sedadlo hybridne baterie s ktorymi ja ako laik v zivote nebudem manipulovat. Ale startovaciu bateriu ??? Cele zle.
Naposledy upravil/-a jozef855 v 14.03.2024 15:16, upravené celkom 1 krát.
mariansev
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 05.01.2024 14:57
Zdieľať na Facebook

Re: Toyota Yaris hybrid - caste vybijanie 12V baterie

Príspevok od používateľa mariansev »

jozef855 napísal: 14.03.2024 14:17 Dacia sa moze hanbit ako spring je uplne v pohode auto, ale ziskat v crash testoch 1 hviezdicku v dnesnej dobe je do placu, divim sa ze to Brusel dovoli, hlavne ze sa riesia kadejake start stop somariny a green eco nonsens, ale pri mensej havarii cela posadka auta mrtva. Dakujem velmi pekne za taky green deal. Potom sa v Bruseli cuduju, ze preco si ludia kupuju Suv-cka ktore vyprodukuju ovela viac splodin. Keby sa radsej zamerali na bezpecnost malych aut urobili by ovela lepsie. Tento spring si kupi len samovrah.
Metodika NCAP sa priebežne prehodnocuje a sprísňuje.
Dacia v NCAP nikdy neohurovala, to je fakt. Ale porovnať crash test z rôznych rokov nemá význam.
Tvoja generácia Yarisky by podľa metodiky 2020 už tiež zrejme nezískala 5*.
Taká Fabia získala v roku 2009 4*. Myslíš, že 15 ročná Fabia bude bezpečnejšia ako 3 ročný Spring? Dnešnou metodikou by tá Fabia získala zrejme záporné *...
jozef855
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 18.11.2023 10:58
Zdieľať na Facebook

Re: Toyota Yaris hybrid - caste vybijanie 12V baterie

Príspevok od používateľa jozef855 »

mariansev napísal: 14.03.2024 15:11
jozef855 napísal: 14.03.2024 14:17 Dacia sa moze hanbit ako spring je uplne v pohode auto, ale ziskat v crash testoch 1 hviezdicku v dnesnej dobe je do placu, divim sa ze to Brusel dovoli, hlavne ze sa riesia kadejake start stop somariny a green eco nonsens, ale pri mensej havarii cela posadka auta mrtva. Dakujem velmi pekne za taky green deal. Potom sa v Bruseli cuduju, ze preco si ludia kupuju Suv-cka ktore vyprodukuju ovela viac splodin. Keby sa radsej zamerali na bezpecnost malych aut urobili by ovela lepsie. Tento spring si kupi len samovrah.
Metodika NCAP sa priebežne prehodnocuje a sprísňuje.
Dacia v NCAP nikdy neohurovala, to je fakt. Ale porovnať crash test z rôznych rokov nemá význam.
Tvoja generácia Yarisky by podľa metodiky 2020 už tiež zrejme nezískala 5*.
Taká Fabia získala v roku 2009 4*. Myslíš, že 15 ročná Fabia bude bezpečnejšia ako 3 ročný Spring? Dnešnou metodikou by tá Fabia získala zrejme záporné *...
Mna vzdy zaujima v crash testoch ochrana posadky. Nic ostatne ma nezaujima. To ci zrazim chodca alebo bicyklistu kvoli tomu ze mam nejaky automaticky software ktory sam zastavi pred prekazkou na tych crash testoch neriesim. Ochrana posadky je prvy a jediny dolezity udaj pre mna. Ak by som si mal vybrat ci si sadnem do 10 rocnej yarisky alebo do najnovsieho springa tak vyhrava 10 rocna yariska, lebo ako som napisal nie som samovrah.

Ale ako som povedal spring mi je sympaticke auto a keby popracovali na ochrane posadky tak si myslim ze by sa predaval ako teple rozky. V minulosti som 2 roky jazdil na dusteri a hoci mu chybali hviezdicky v crash testoch, tak aspon som sa psychologicky citil v nom bezpecny kvoli rozmerom a vahe auta.
lubos zimovcak
Príspevky: 3433
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Re: Toyota Yaris hybrid - caste vybijanie 12V baterie

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Ako človek, ktorý niekoľko x havaroval, z toho aj 2 x veľmi ťažko, áno, nie je sa čím chváliť :42f8: ..., si dovoľujem tvrdiť, že bezpečnosť auta nemá skoro nič spoločné s bezpečnostou vodiča, posádky ...

A ako vodič som videl desiatky vážnych nehôd, možno aj blízko/ vyše stovky, pričom veľa ich bolo takých, kedy nebolo rozpoznateľné auto, ani som ho neidentifikoval .

Pokiaľ má človek šťastie, prežije aj nehodu, ktorá sa podľa dopravakov nedá prežiť...., v biednom aute.
A zároveň sa zabiť v mocnom, veľkom SUV.. :4012:
tuninka
Príspevky: 896
Dátum registrácie: 25.01.2009 20:17
Zdieľať na Facebook

Re: Toyota Yaris hybrid - caste vybijanie 12V baterie

Príspevok od používateľa tuninka »

pozrel som video

https://www.youtube.com/watch?v=cdTEUrHs9Uc

neni to až taký problém sa k baterke dostať aby sa dala nabiť, niektoré iné autá majú síce baterku v motorovom priestore, ale niekedy je k nej horší prístup a vyžaduje viacej času sa k nej dostať ako má tento Yaris.

podľa údajov je tá baterka slabučká, jasné že keď stratí vekom a vybitím pár percent zo svojej malej kapacity, tak že už to nebude štartovať

Návrat na "Toyota fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 55 neregistrovaných