Toyota RAV4 2.0 MY2023
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 7
- Dátum registrácie: 28.03.2023 11:14 Zdieľať na Facebook
Toyota RAV4 2.0 MY2023
Zdravim priatelia,
Ziadna téma neobsahuje nič o toyotackom 2.0 benzíne v novej RAV4.
Minimum testov, minimum problémov po fórach.
Je toto posledná možnosť kúpiť priestranné auto s atmosférickým benzínom s nepriamym vstrekovaním bez GPF a mild hybrid záležitosti?
Pretože nové ročníkove modely RAV4 pre 2024 uz túto motorizáciu neponúkajú.
Ani tu v nákupnej poradni toto vozidlo nikto poriadne nespomína, pritom podľa spritmonitor.de nemá ani extra vysokú spotrebu.
Máte niekto nejaké technické info alebo skúsenosti s týmto motorom v nových Rav4?
Bol som už v predajni to auto pozerať a až na pár nepochopiteľných detailov ako je chýbajúci otvor na ruku pri zaťahovaní plata v kufri, sa mi to auto páči.
Trochu ma zarazil predajca,ktorý mi vravel,že motor ma GPF, pretože ho podľa EU normy musia mať všetky nové motory. No nechcel som sa s ním hádať, preto sa radšej pýtam tu na technické detaily a skúsenosti.
Ziadna téma neobsahuje nič o toyotackom 2.0 benzíne v novej RAV4.
Minimum testov, minimum problémov po fórach.
Je toto posledná možnosť kúpiť priestranné auto s atmosférickým benzínom s nepriamym vstrekovaním bez GPF a mild hybrid záležitosti?
Pretože nové ročníkove modely RAV4 pre 2024 uz túto motorizáciu neponúkajú.
Ani tu v nákupnej poradni toto vozidlo nikto poriadne nespomína, pritom podľa spritmonitor.de nemá ani extra vysokú spotrebu.
Máte niekto nejaké technické info alebo skúsenosti s týmto motorom v nových Rav4?
Bol som už v predajni to auto pozerať a až na pár nepochopiteľných detailov ako je chýbajúci otvor na ruku pri zaťahovaní plata v kufri, sa mi to auto páči.
Trochu ma zarazil predajca,ktorý mi vravel,že motor ma GPF, pretože ho podľa EU normy musia mať všetky nové motory. No nechcel som sa s ním hádať, preto sa radšej pýtam tu na technické detaily a skúsenosti.
-
- Príspevky: 1644
- Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58 Zdieľať na Facebook
Re: Toyota RAV4 2.0 MY2023
2,5 benzín v hybride by mal byť nepriamovstrek, no 2,0 benzín 129kW je tuším kombinácia priamo a nepriamovstrek. To plato kufra bez rúčky tiež nechápem prečo nedali, no ináč auto ako také fajn.
-
- Príspevky: 705
- Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
- Bydlisko: Prievidza Zdieľať na Facebook
Re: Toyota RAV4 2.0 MY2023
GPF by nemal byť problémový, podľa odborných článkov sa vypaľuje každou jazdou od zhruba 2500 otáčok. Neviem - nemám ani DPF
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
-
- Príspevky: 175
- Dátum registrácie: 20.05.2009 22:05 Zdieľať na Facebook
Re: Toyota RAV4 2.0 MY2023
2.5 fullhybrid je určite priamovstrek, ten dvojliter bude slabý na také auto
-
- Príspevky: 3391
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
Re: Toyota RAV4 2.0 MY2023
Rocnik 2024 je už plug in hybrid, nie ten starý klasicky hybrid.
Rav4 je dobre auto pre nenáročného používateľa.
Technicky trochu zastaralé ako vsetkyvtoxoty, na druhej strane spoľahlivé
Cenu si drží veľmi slušne.
Spracovanie priemerné, technika zastaralé.
Hlučnosť vysoká na diaľnici.
Celkovo podobne ako Subaru - zastaralé technika, vysoká cena ale i zostatková hodnota.
Vyžaduje špecifického zákazníka.
Ja nejako nerozumiem určeniu.
Na diaľnicu sa nehodí, hluk a spotreba sú vysoké.
Do mesta je to zbytočne velke.
Pohon awd je nevhodný do terénu.
Ale predávali sa celkom dobre, takže iným to asi neprekáža
Rav4 je dobre auto pre nenáročného používateľa.
Technicky trochu zastaralé ako vsetkyvtoxoty, na druhej strane spoľahlivé
Cenu si drží veľmi slušne.
Spracovanie priemerné, technika zastaralé.
Hlučnosť vysoká na diaľnici.
Celkovo podobne ako Subaru - zastaralé technika, vysoká cena ale i zostatková hodnota.
Vyžaduje špecifického zákazníka.
Ja nejako nerozumiem určeniu.
Na diaľnicu sa nehodí, hluk a spotreba sú vysoké.
Do mesta je to zbytočne velke.
Pohon awd je nevhodný do terénu.
Ale predávali sa celkom dobre, takže iným to asi neprekáža
-
- Príspevky: 650
- Dátum registrácie: 29.01.2011 21:36 Zdieľať na Facebook
Re: Toyota RAV4 2.0 MY2023
2024 je normalne v ponuke aj ako hybrid, aj ako plug-in hybrid.
Toyota Auris hybrid | Citroen C5 II | Citroen Xsara | Ford Focus II
-
- Príspevky: 29
- Dátum registrácie: 24.06.2012 13:19 Zdieľať na Facebook
Re: Toyota RAV4 2.0 MY2023
2.0 ma priame aj nepriame vstrekovanie, takisto aj 2.5 ma priame aj nepriame vstrekovanie
-
- Príspevky: 3391
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
Re: Toyota RAV4 2.0 MY2023
Ach, nevšimol som si, že je reč o 2.0
V skratke, atmosférický dvojliter v SUV je blby nápad. Pružnosť bude príšerná
V skratke, atmosférický dvojliter v SUV je blby nápad. Pružnosť bude príšerná
-
- Príspevky: 528
- Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59 Zdieľať na Facebook
Re: Toyota RAV4 2.0 MY2023
Za rok '23 je ravka druhým najpredávanejším autom na svete v počte 1.1 mil kusov. Po tesle Y. Gro bude tvoriť asi hybrid.
U nás vidím, že je aj velmi kradnuté. Ako všetky oblúbené suv...
M20A-FKS
2.0 s cvt 129kw dá stovku za 9,5s
To je málo? Pružnosť sa rieši podradením
Dodávka palivaPriame vstrekovanie / Viacbodové nepriame vstrekov
Gpf asi nie, keďže to je non-turbo.
Má vôbec nejaká atmosféra dnes gpf?
U nás vidím, že je aj velmi kradnuté. Ako všetky oblúbené suv...
M20A-FKS
2.0 s cvt 129kw dá stovku za 9,5s
To je málo? Pružnosť sa rieši podradením
Dodávka palivaPriame vstrekovanie / Viacbodové nepriame vstrekov
Gpf asi nie, keďže to je non-turbo.
Má vôbec nejaká atmosféra dnes gpf?
-
- Príspevky: 3692
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Re: Toyota RAV4 2.0 MY2023
Nerozumiem dosť dobre, že z hľadiska použitého motora - aký je zásadný rozdiel medzi karosériou SUV a napr. karosériou kombi. To už taký motor v kombi karosérii by už bol akceptovateľný ?YxoYpsilono napísal: ↑31.01.2024 20:22 V skratke, atmosférický dvojliter v SUV je blby nápad. Pružnosť bude príšerná
Samozrejme mi je jasné že vstupuje do hry napr. aj sprevodovanie, trocha väčší aerodynamický odpor, atď.
Lebo takto to pripomína boj všelijakých naivných a technicky laických klimatických aktivistov, ktorí zo všetkých síl bojujú práve s SUV karosériami.
Sám mám v aute atmosférický dvojliter a naozaj nemám dojem, že by som bol brzdou prevádzky, to skôr naopak, pripadá mi to na cestách dosť pomalé.
Samozrejme že keď ide za mnou nejaká super audina (prípadne leonNL v niektorom z jeho nabúchaných MB), tak nebudem s nimi závodiť, ale zase obvykle to pri jazde napr. na okreske dopadne tak, že pri výjazde z dediny ma pretekár preskočí a pri vjazde do nasledujúcej dediny som už za ním. A na diaľnici zvyčajne nejdem cez maximálnu povolenú rýchlosť, takže idem rovnako ako ostatní.
Celkove v dnešnej dobe, keď šoféri sú po celej európe ako lovná zver ohľadom rýchlosti, sa mi javí ako dosť nadbytočné sa ukájať výkonom motora svojho auta. Nepochybne by sa mi niekedy lepšie predbiehalo s výkonnejším autom, ale snažím sa to kompenzovať používaním normálneho rozumu pri hodnotení situácie na ceste a nemám s tým žiaden problém.
No a ako technik zase veľmi dobre viem, že taký atmosférický dvojliter má omnoho väčšie predpoklady na dlhú, bezproblémovú funkciu oproti nejakému inému (vyšpičkovanému) turbo motoru.
-
- Príspevky: 3433
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
Re: Toyota RAV4 2.0 MY2023
Rozdiel sú cca 2-3 litre na 100 km/h pri 130km/h..
Čím rýchlejšie, tým vyšší rozdiel.
X 200.000 km, to už hodí zaujímavé čísla..
Čím rýchlejšie, tým vyšší rozdiel.
X 200.000 km, to už hodí zaujímavé čísla..
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
Re: Toyota RAV4 2.0 MY2023
rav4 s 2.0 je okrajová záležitosť pretože toyoty sa fakt predávajú hlavne v hybridnom pohone. Ak ide vyslovene o pocit že je to "lepšia" lebo "jednoduchšia" technika tak ten pocit je nesprávny. Ak ide o cenu treba si to zvážiť - výkon a spotrebu. Ak to bude slúžiť pre mesto a medzimesto tak to rovnako nedáva zmysel - spotreba a ak pre iné trasy tak tiež nie - lebo výkon.
Nevidím okrem ceny dôvod pre túto verziu, za podobnú cenu by som možno pozeral aj iné modely a značky.
Za mňa ak toyotu - bežný model - tak v hybride.
Nevidím okrem ceny dôvod pre túto verziu, za podobnú cenu by som možno pozeral aj iné modely a značky.
Za mňa ak toyotu - bežný model - tak v hybride.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 75 neregistrovaných