diesel vs benzin
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 7
- Dátum registrácie: 01.01.1970 01:00 Zdieľať na Facebook
diesel vs benzin
Caute sused my zavrtal chrobaka do hlavy ze vraj aj diesle su dobre do mesta ak vies na tom jazdit.CO JE NA TOM PRAVDA? moje stare uz dosluhuje tak sme sa bavile o tom ze potrebujem nieco do roboty a skoly toje tak 14km denne ,vraj lepsie ako novsie benziny?
-
- Príspevky: 749
- Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
- Bydlisko: Prievidza Zdieľať na Facebook
Re: diesel vs benzin
Závisí aký diesel. Máme dve staré talianske JTD - 99% jázd do 3km. Bez problémov.
30 km denne a isto občas nejaká dlhšia jazda - nevidím problém. Len autá, čo majú filter pevných častíc ho potrebujú vypáliť naraz. Alfa Romeo 159 tp zvládne aj na dvore. Iné potrebujú dlhšiu jazdu vo vyšších otáčkach.
Čo je lepšie-horšie v porovnaní benzín-nafta len tak jednoducho povedať neide.
Rozmýšľaš nad tým od 09.01.2022. ?
30 km denne a isto občas nejaká dlhšia jazda - nevidím problém. Len autá, čo majú filter pevných častíc ho potrebujú vypáliť naraz. Alfa Romeo 159 tp zvládne aj na dvore. Iné potrebujú dlhšiu jazdu vo vyšších otáčkach.
Čo je lepšie-horšie v porovnaní benzín-nafta len tak jednoducho povedať neide.
Rozmýšľaš nad tým od 09.01.2022. ?
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24984
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: diesel vs benzin
Ano je to tak.Diesel potrebuje dodržovať min otáčky na úrovni 1900-2000 ot. Jednoduché...kedykoľvek pozriete na otáčkomer tam musí toľko (mionimálne) byť.Výnimka je iba ak auto spomaľuje alebo zrychluje,čiže prechodové stavy.Tak sa volí prevodový stupeň aby sa to dodržalo.Motory sú potom v ďaleko lepšom stave pri vysokých km,rozdiel je výrazný,a problémov samozrejme tiež menej
-
- Príspevky: 5456
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
Re: diesel vs benzin
Naucil som par kamaratov jazdiacich automaty, aby vzdy mali zapnuty sportovy rezim. Nedochadza k podtacaniu motora, duneniu, motory maju v dobrej kondicii.
Nepises, ake stare chces auto. Kazda znacka ma nieco vydarene a menej vydarene. Napriklad mam na firme insigniu, ktora ma 150 tis km najazdenych takmer vylucne v meste. Ma 160 tis km, vyfuk cisty, ked chce vypalit dpf, tak mi to napise na displej a spravim 15 km, aby sa vypalil filter.
Nepises, ake stare chces auto. Kazda znacka ma nieco vydarene a menej vydarene. Napriklad mam na firme insigniu, ktora ma 150 tis km najazdenych takmer vylucne v meste. Ma 160 tis km, vyfuk cisty, ked chce vypalit dpf, tak mi to napise na displej a spravim 15 km, aby sa vypalil filter.
-
- Príspevky: 1661
- Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45 Zdieľať na Facebook
Re: diesel vs benzin
Na novych insigniach odchadza asi uplne vsetko. Turba, vyrive klapky, egr, nox senzori ( aj ked tie vsade)… A to pri najazde mensom ako 60 tis km.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24984
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: diesel vs benzin
Staršie Insignie padali dole na klukovke ako na bežiacom páse
Inak ako Martin píše...automat jedine na Športe,inak je schopný radiť 5-ku na 1200 ot
Inak ako Martin píše...automat jedine na Športe,inak je schopný radiť 5-ku na 1200 ot
-
- Príspevky: 1661
- Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45 Zdieľať na Facebook
Re: diesel vs benzin
Nie kazde auto ma tu moznost.
-
- Príspevky: 1661
- Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45 Zdieľať na Facebook
Re: diesel vs benzin
Kamarat ma teraz Insigniu uz druhy tyzden v servise. Caka na nove egr, vyrive klapky a nox senzor. Komponenty nie su skladom. Ani v nemecku. Caka a trieska si hlavu co za vagen to kupil.
-
- Príspevky: 749
- Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
- Bydlisko: Prievidza Zdieľať na Facebook
Re: diesel vs benzin
"Diesel potrebuje dodržovať min otáčky na úrovni 1900-2000 ot" - asi väčšina áno, naozaj neviem. Na dvojkovom Punte som jazdieval aj od 1200, na Multiple od 1400 aj menej, na Alfe musím od 1550. Poznať to respektíve cítiť, aké sú moc nízke podľa chvenia do karosérie.
Punto šlo preč zo stavom 210000 (korózia), vlani ešte na ňom jazdili a možno ešte jazdia. Muľa má 310000, Alfa 220000.
Oba motory idú ako hodinky - čo robím zle?
Pravda je, že nízke otáčky pri (nie len) výkonnejších dieseloch ničia dvojhmotu ak pri nich človek pridáva viac, než je rozumné.
Punto šlo preč zo stavom 210000 (korózia), vlani ešte na ňom jazdili a možno ešte jazdia. Muľa má 310000, Alfa 220000.
Oba motory idú ako hodinky - čo robím zle?
Pravda je, že nízke otáčky pri (nie len) výkonnejších dieseloch ničia dvojhmotu ak pri nich človek pridáva viac, než je rozumné.
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24984
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: diesel vs benzin
Ono tie podotáčky nedevastujú rovnako staršiu techniku,často ešte komôrkové vstrekovanie,nízky litrový výkon,a úplne inak výkonné vysokovýkonné priamovstreky kde motor torzne ukrutne trpí.Dobre pripravená zmes paliva,atomizovane rozprášené palivo vybuchuje (detonuje je presnejšie) prakticky naplno vo svojom objeme v kompresnom priestore.Nie náhodou palivo dostáva po dávkach ako niekoško predcstreknutí a potom hlavná dávka.Má to svoj dôvod,zjemní spalovanie,ale časové rozloženie ako stihnúť všetko otvoriť vstrek / zatvoriť a znovu a znovu pre jeden pracovný zápal,to sú šialenosti ktoré sú dobre známe len ľudom ktorý študujú vstreky oscilom kde vidia čo vstrek v čase robí.To čo dnes konštruktéri vydolujú z jedného moderného diesla je neuveriťeľné.No len to má svoje charakteristiky činnosti a treba tomu aspoň nerobiť zle,ak už je gazda zároveň ignorant a neberie na vedomie o čo ide. Ale zase každý víta neuveriteľnú efektivitu,účinnosť a s tým spojenú malú spotrebu,to v spojení zo silou ktorá je k dispozícii už od volnobehu je to čo ľudia majú radi.Že odpustia aj traktorovejší prejav oproti benzínu.Ono sa to v hornom spektre výkonu často obráti a príjemnejší je diesel nakoľko benzín k výkonu potrebuje vysoké otáčky.
tatkotom...Pravda je, že nízke otáčky pri (nie len) výkonnejších dieseloch ničia dvojhmotu ak pri nich človek pridáva viac, než je rozumné.
platí iba prvá časť vety
tatkotom...Pravda je, že nízke otáčky pri (nie len) výkonnejších dieseloch ničia dvojhmotu ak pri nich človek pridáva viac, než je rozumné.
platí iba prvá časť vety
-
- Príspevky: 749
- Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
- Bydlisko: Prievidza Zdieľať na Facebook
Re: diesel vs benzin
Prudké pridania, hrabanie z miesta, preklz s následným záberom, necitlivé preradenie nie?
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 16 neregistrovaných