Elektromobil, výbava (Renault Zoe, VW eGolt, Kia Soul, i3)
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Elektromobil, výbava (Renault Zoe, VW eGolt, Kia Soul, i3)
Ahojte.
Chcem kúpiť elektromobil.
Zbavím sa dvoch aút a namiesto nich chcem elektro, v cene cca 10-15k €.
Nejaké info som už pohľadal, takže v úvahu mi prichádzajú na výber Renault Zoe, Kia Soul, VW eGolf, BMW i3.
Nissan Leaf a Fiat 500 mi prídu strašne nesympatické a aj kôli iným veciam som ich zavrhol, trojčky PCM tiez su off.
Ale čo ma zaujíma a co sa mi moc nepodarilo dohĺadať u tej štvorky, čo sú mi sympatické, je jejich možná výbava, hlavne čo sa týka tepelnej pohody, komfortu.
Aby som to vysvetlil.
Som zo severu Slovenska, áno, auto bude parkovať v garáži, predovšetkým, ale…
U i3 sa mi pozdáva tepelné čerpadlo, k tomu možnosť vykúriť/vyklimatizovať auto, keď je pripojené k nabijačke a ešte k tomu, na diaľku, cez appku, či kľúčom, zároveň aj ohriať akumulátor (teda, pokiaĺ je vo výbave aj el. ohrev sedačky).
U eGolfu je zas vyhrievané čelné sklo.
Najviac info mám o tej i3, kedže mám známeho s tým autom a akosi rád by som vedel, či niečo podobné možno dostať aj u tých Kia, Renault či Kia.
Tiež možnosť kúrenia/klimatizácie pri nabíjaní na stojane.
i3 je zábavná, lenže nechcem zostať pri výbere iba u nej.
Ďakujem ak sa tu niekto rozpíše, poprípade poradí viac.
Chcem kúpiť elektromobil.
Zbavím sa dvoch aút a namiesto nich chcem elektro, v cene cca 10-15k €.
Nejaké info som už pohľadal, takže v úvahu mi prichádzajú na výber Renault Zoe, Kia Soul, VW eGolf, BMW i3.
Nissan Leaf a Fiat 500 mi prídu strašne nesympatické a aj kôli iným veciam som ich zavrhol, trojčky PCM tiez su off.
Ale čo ma zaujíma a co sa mi moc nepodarilo dohĺadať u tej štvorky, čo sú mi sympatické, je jejich možná výbava, hlavne čo sa týka tepelnej pohody, komfortu.
Aby som to vysvetlil.
Som zo severu Slovenska, áno, auto bude parkovať v garáži, predovšetkým, ale…
U i3 sa mi pozdáva tepelné čerpadlo, k tomu možnosť vykúriť/vyklimatizovať auto, keď je pripojené k nabijačke a ešte k tomu, na diaľku, cez appku, či kľúčom, zároveň aj ohriať akumulátor (teda, pokiaĺ je vo výbave aj el. ohrev sedačky).
U eGolfu je zas vyhrievané čelné sklo.
Najviac info mám o tej i3, kedže mám známeho s tým autom a akosi rád by som vedel, či niečo podobné možno dostať aj u tých Kia, Renault či Kia.
Tiež možnosť kúrenia/klimatizácie pri nabíjaní na stojane.
i3 je zábavná, lenže nechcem zostať pri výbere iba u nej.
Ďakujem ak sa tu niekto rozpíše, poprípade poradí viac.
-
- Príspevky: 1055
- Dátum registrácie: 30.03.2016 12:09 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Čisto pragmatické rozhodnutie.
Jedno “klasické“ auto zostane doma, a ešte mám firemné.
Jedno auto mi stojí prakticky 2 roky, druhé ešte dlhšie, najazdené par 100 km.
3tie auto najazdí ročne cca 5-6000 km, drvivá časť trasy do 80 km.
Tie spomínané elektromobily, to dá každé z nich s prehľadom.
Sú pomerne dostupné, lacné, spoľahlivé.
i3 aj zábavná.
Nie som ekoterorista, aj ked sa snažím v rámci možností byť ohľaduplný k prírode, no nie je to dôvod na zmenu motorizácie.
Proste sa zmenila rodinná situácia a nepotrebujem to, čo som mal a tak sa pohľad upiera na inú formu rozpohybovania.
Nepotrebujem nákupnú tašku s dieslovým motorom.
Ale som pohodlný a preto sa pýtam na ten možný komfort, ktorý by mohol byť dostupný.
Jedno “klasické“ auto zostane doma, a ešte mám firemné.
Jedno auto mi stojí prakticky 2 roky, druhé ešte dlhšie, najazdené par 100 km.
3tie auto najazdí ročne cca 5-6000 km, drvivá časť trasy do 80 km.
Tie spomínané elektromobily, to dá každé z nich s prehľadom.
Sú pomerne dostupné, lacné, spoľahlivé.
i3 aj zábavná.
Nie som ekoterorista, aj ked sa snažím v rámci možností byť ohľaduplný k prírode, no nie je to dôvod na zmenu motorizácie.
Proste sa zmenila rodinná situácia a nepotrebujem to, čo som mal a tak sa pohľad upiera na inú formu rozpohybovania.
Nepotrebujem nákupnú tašku s dieslovým motorom.
Ale som pohodlný a preto sa pýtam na ten možný komfort, ktorý by mohol byť dostupný.
-
- Príspevky: 1055
- Dátum registrácie: 30.03.2016 12:09 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Zatiaľ by som si rád nechal “zadné vrátka“.
Predsa len, doteraz som nemal problém pripojiť vozík, či hodiť niečo na strechu a tiež nejaké dlhšie cesty, kedže nabíjanie není a ani nebude vyriešené komfortne a spoľahlivo. Guľa a elektromobil je nemožné.
Len ako písem, drobnú skusenosť mám iba s tou i3.
Vlastne aj s Zoe, ale to bolo iba par desiatok km.
A preto otázky, či a čo dokážu ponúknuť…
Predsa len, doteraz som nemal problém pripojiť vozík, či hodiť niečo na strechu a tiež nejaké dlhšie cesty, kedže nabíjanie není a ani nebude vyriešené komfortne a spoľahlivo. Guľa a elektromobil je nemožné.
Len ako písem, drobnú skusenosť mám iba s tou i3.
Vlastne aj s Zoe, ale to bolo iba par desiatok km.
A preto otázky, či a čo dokážu ponúknuť…
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
gula a elektro su zurivi nepriatelia, a to este pri takejto pakovine s dojazdom nula cela tri... to je nezmysel.
i3 ma netypicke pneumatiky ktore stoja sialenost v autorizaku - kukni volny obchod na internete aby si zbytocne nevymazal obrovsku cast uspor z nabijania oproti spalovaniu.
Ze vzadu sa neda sediet pomaly ani dietatu uz urcite vies (dospely naozaj nehrozi, nehrozi ani cez mesto nieze do vedlajsieho okresu), takze ked tuto funkcionalitu nepotrebujes tak okej. Ze je to hnusne a podobne to uz je kazdeho z nas vec, toto mas urcite rozhodnute. Najvacsi problem vidim v nakupe i3 za desinu - nehrozi. Za "petnásku" ako by povedal nas vizionar to uz realne je, ale na "vyber" mas dva kusy u nas na Slovensku s odretymi usami a to s najazdom 145.000km a 166.000km cize baterky prave skoncili zaruku.
Rozmysliet si musis ci chces Rexa alebo nie, standartny dojazd bez Rexa je samozrejme katastrofa, s rexom je to lepsie ale ten nehrozi ani za 15.
Osobne som cakal ze kurit/klimatizovat interier pripojene na nabijacku vedia vsetky hentie zazraky... tusim to tak nie je. Nechapem preco.
i3 ma netypicke pneumatiky ktore stoja sialenost v autorizaku - kukni volny obchod na internete aby si zbytocne nevymazal obrovsku cast uspor z nabijania oproti spalovaniu.
Ze vzadu sa neda sediet pomaly ani dietatu uz urcite vies (dospely naozaj nehrozi, nehrozi ani cez mesto nieze do vedlajsieho okresu), takze ked tuto funkcionalitu nepotrebujes tak okej. Ze je to hnusne a podobne to uz je kazdeho z nas vec, toto mas urcite rozhodnute. Najvacsi problem vidim v nakupe i3 za desinu - nehrozi. Za "petnásku" ako by povedal nas vizionar to uz realne je, ale na "vyber" mas dva kusy u nas na Slovensku s odretymi usami a to s najazdom 145.000km a 166.000km cize baterky prave skoncili zaruku.
Rozmysliet si musis ci chces Rexa alebo nie, standartny dojazd bez Rexa je samozrejme katastrofa, s rexom je to lepsie ale ten nehrozi ani za 15.
Osobne som cakal ze kurit/klimatizovat interier pripojene na nabijacku vedia vsetky hentie zazraky... tusim to tak nie je. Nechapem preco.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Ja neriešim iba i3, avšak z vlastnej skúsenosti sa mi páčila.
Neriešim 3, či 4 miesto v aute a zatiaĺ ani guĺu, či hagusy.
Dojazd do 100km mi stačí, ba aj 50 by stačil.
Rex nechcem, preto ani Amperu atd.
Naozaj sa mi jedná viacmenej iba o ten tepelný komfort, ci konkurencia dokaže ponúknuť podobné.
V dojčlande je výber celkom veľký. Ja to nepotrebujem súrne, možem aj pol roka, či dlhšie vyberať, aj priplatiť si, ale na to nevidím dôvod, kedže do 15 je elektromobilov z tych 4 čo som spomínal habadej.
Pneu na i3 su ešte lacnejšie, než kupujem na terajšie auto.
A áno, s tým kúrením, klimatizovaním počas nabíjania to není až tak jednoduché všade. Preto rád by som skúsenosti.
U i3 si možeš nastaviť teplotu akú chceš aj cez appku, na aký čas, prípadne klímovať, kúriť na povel kľúča (30 minút), a samo, že aj počas nabíjania. Ba, v zime aj bateriu vie ohriať (podľa výbavy vozidla) zo siete.
Neriešim 3, či 4 miesto v aute a zatiaĺ ani guĺu, či hagusy.
Dojazd do 100km mi stačí, ba aj 50 by stačil.
Rex nechcem, preto ani Amperu atd.
Naozaj sa mi jedná viacmenej iba o ten tepelný komfort, ci konkurencia dokaže ponúknuť podobné.
V dojčlande je výber celkom veľký. Ja to nepotrebujem súrne, možem aj pol roka, či dlhšie vyberať, aj priplatiť si, ale na to nevidím dôvod, kedže do 15 je elektromobilov z tych 4 čo som spomínal habadej.
Pneu na i3 su ešte lacnejšie, než kupujem na terajšie auto.
A áno, s tým kúrením, klimatizovaním počas nabíjania to není až tak jednoduché všade. Preto rád by som skúsenosti.
U i3 si možeš nastaviť teplotu akú chceš aj cez appku, na aký čas, prípadne klímovať, kúriť na povel kľúča (30 minút), a samo, že aj počas nabíjania. Ba, v zime aj bateriu vie ohriať (podľa výbavy vozidla) zo siete.
-
- Príspevky: 711
- Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Prepac, ale 12V akumulator, raz za 3-4 roky, co stoji cca 50€ povazovat ako problem?
Ano, niekde je to jeho dobijanie riesene iba pocas jazdy, no kto nan obcas pripoji nabijacku, tak nema problem.
Ale aj mne na jednom aute skapal akumulator po roku, lebo sa vybil do 0V a zmrzol, a bola to AGM bateria, vyse 130€ stoji.
Mna predovsetkym zaujima iba ten tepelny komfort.
A ten eGolf asi vypadava z vyberu, kedze, zevraj nema baterie chladene, takze osud asi ako u toho Leafu…
Ano, niekde je to jeho dobijanie riesene iba pocas jazdy, no kto nan obcas pripoji nabijacku, tak nema problem.
Ale aj mne na jednom aute skapal akumulator po roku, lebo sa vybil do 0V a zmrzol, a bola to AGM bateria, vyse 130€ stoji.
Mna predovsetkym zaujima iba ten tepelny komfort.
A ten eGolf asi vypadava z vyberu, kedze, zevraj nema baterie chladene, takze osud asi ako u toho Leafu…
-
- Príspevky: 710
- Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Nechcem si priplacat ani cent.
Ak by som si chcel priplatit, tak idem do uplne ineho auta.
To auto by bolo v podstate tretie v garazi, necitim nijak potrebu ist do niecoho ineho.
S i3 mam “dlhsiu“ skusenost, tym rozumiet niekolko dnovu. S Zoe kratku, a v tej dobe ma to auto ani nezaujimalo, kedze nebola moznost baterie. Soul som iba videl…
Mimochodom, tym ze tu taras, ze i3 je malicke auto, tak strielas do vzduchu a nikdy si v tom nesedel.
Tu mas pre porovnanie vnutorne rozmery i3 a Octavie dvojkovej rady…
Naozaj ma zaujima iba ta mozna vybava - tepelny komfort, hlavne u Zoe a Soulu.
Ak by som si chcel priplatit, tak idem do uplne ineho auta.
To auto by bolo v podstate tretie v garazi, necitim nijak potrebu ist do niecoho ineho.
S i3 mam “dlhsiu“ skusenost, tym rozumiet niekolko dnovu. S Zoe kratku, a v tej dobe ma to auto ani nezaujimalo, kedze nebola moznost baterie. Soul som iba videl…
Mimochodom, tym ze tu taras, ze i3 je malicke auto, tak strielas do vzduchu a nikdy si v tom nesedel.
Tu mas pre porovnanie vnutorne rozmery i3 a Octavie dvojkovej rady…
Naozaj ma zaujima iba ta mozna vybava - tepelny komfort, hlavne u Zoe a Soulu.
-
- Príspevky: 710
- Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15 Zdieľať na Facebook
so mnou sa hádať nemusíš , mňa to auto nezaujíma ,ale obzeral som si ho zo zvedavosti a viem aké je veľké , celých 27cm kratšie ako ten e-Golf , sedel som v bmw 1 a cítil som sa tam aj v predu a v zadu ani nehovorím ako sardinka v konzerve tak do i3 som radśej ani nesadal, aj keď i3 má na výšku navrch
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
byvaly kolega ma (mal ? nebol som s nim 5 mesiacov aj ked robi cez cestu) i3ku asi dva roky. Dozadu NEEXISTUJE sadnut dospely clovek, skusali sme
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
https://youtu.be/AldM3afZiAo
Cas: 22min 30s .
V ziadnom pripade s tym nemienim krizovat Europu, ani Slovensko.
Snad len velmi vynimocne 3 osoby, kratku trasu a to s tym, ze skor decko vzadu, co sa tyka priestoru, tak v zadu je to prezitelne aj pre dospeleho pasaziera.
A este 190cm cloviecik vzadu:
https://youtu.be/l72J7ZwKAP8
Cas: 9min 10s .
Cas: 22min 30s .
V ziadnom pripade s tym nemienim krizovat Europu, ani Slovensko.
Snad len velmi vynimocne 3 osoby, kratku trasu a to s tym, ze skor decko vzadu, co sa tyka priestoru, tak v zadu je to prezitelne aj pre dospeleho pasaziera.
A este 190cm cloviecik vzadu:
https://youtu.be/l72J7ZwKAP8
Cas: 9min 10s .
Naposledy upravil/-a mastik29 v 02.08.2021 00:08, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 19 neregistrovaných