Suzuki Vitara 2.0 V6 - nemá výkon
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 380
- Dátum registrácie: 03.03.2010 21:55
- Bydlisko: PD Zdieľať na Facebook
Suzuki Vitara 2.0 V6 - nemá výkon
Dobrý deň priatelia.
Riešim problém s vozidlom Suzuki Vitara 4x4, r.v.1998, motor 2.0 V6 24V, 100kW, kód motora H20A, palivo benzín+LPG.
Celý problém spočíva v tom že auto má problém rozbehnúť sa - pre pochopenie chová sa ako keď zastanete v prudkom kopci a rozbiehate sa akurát v tomto prípade sa jedná o rovnú cestu.
Ako je už hore v popise spomenuté auto je benzín + LPG - výkon je taký istý pri obidvoch palivách. Motor má pravidelný, kľudný chod, necuká/nevynecháva, na mieste sa dá pekne bez problémov vytočiť do obmedzovača. Auto sa rozbehne na požadovanú rýchlosť 90 - 100 Km/hod. ale trvá to 2x dlhšie ako obvykle.
Na vozidle vykonané následovné úkony:
- kontrola tlaku paliva
- kontrola kompresných tlakov pri zohriatom motore na prevádzkovú teplotu - všetky valce boli v hodnotách okolo 10,5 bar
- výmena zapalovacích sviečok (NGK iridium)
- kontrola brzd - žiadne s kolies auto nepribrzďuje
- kontrola sacieho potrubia
- jazda bez vzduchové filtra
- diagnostika - lambda sonda, váha vzduchu, čidlo teploty chladiacej kvapaliny v poriadku
- jazda bez katalyzátora
Majiteľ vozidla pozoruje úbytok výkonu v horizonte posledného týždňa, posledný servis na vozidle bol pred dvoma týždňami - výmena LPG filtrov,výmena LPG vstrekovačov, nastavenie LPG systému, podla protokolu boli emisie po LPG servise v norme.
Stretol sa niekto s Vás s takýmto problémom? resp. viete mi poradiť na čo sa ešte zamerať.
Za každú radu ďakujem.
Riešim problém s vozidlom Suzuki Vitara 4x4, r.v.1998, motor 2.0 V6 24V, 100kW, kód motora H20A, palivo benzín+LPG.
Celý problém spočíva v tom že auto má problém rozbehnúť sa - pre pochopenie chová sa ako keď zastanete v prudkom kopci a rozbiehate sa akurát v tomto prípade sa jedná o rovnú cestu.
Ako je už hore v popise spomenuté auto je benzín + LPG - výkon je taký istý pri obidvoch palivách. Motor má pravidelný, kľudný chod, necuká/nevynecháva, na mieste sa dá pekne bez problémov vytočiť do obmedzovača. Auto sa rozbehne na požadovanú rýchlosť 90 - 100 Km/hod. ale trvá to 2x dlhšie ako obvykle.
Na vozidle vykonané následovné úkony:
- kontrola tlaku paliva
- kontrola kompresných tlakov pri zohriatom motore na prevádzkovú teplotu - všetky valce boli v hodnotách okolo 10,5 bar
- výmena zapalovacích sviečok (NGK iridium)
- kontrola brzd - žiadne s kolies auto nepribrzďuje
- kontrola sacieho potrubia
- jazda bez vzduchové filtra
- diagnostika - lambda sonda, váha vzduchu, čidlo teploty chladiacej kvapaliny v poriadku
- jazda bez katalyzátora
Majiteľ vozidla pozoruje úbytok výkonu v horizonte posledného týždňa, posledný servis na vozidle bol pred dvoma týždňami - výmena LPG filtrov,výmena LPG vstrekovačov, nastavenie LPG systému, podla protokolu boli emisie po LPG servise v norme.
Stretol sa niekto s Vás s takýmto problémom? resp. viete mi poradiť na čo sa ešte zamerať.
Za každú radu ďakujem.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Pisalo sa o tomto probleme aj v inych temach o LPG.
Zaujimave je že tento problem, keď pri pridavaní plynu sa motor dusí , hoci len krátku chvíľu ,a jedine za studena, postihuje len tie motory ktoré su prerobené na LPG...a len pri chode na benzín pri prvom naštartovaní nasledujuci deň, potom keď predchádzajuci deň motor išiel na LPG a takto bol vypnutý a odstavený.
Pri pohone vylučne na benzín, tento problém nikdy nevznikne..
Príčina je v rozdielnych hodnotách adaptácie RJ počas chodu na benzín, a počas chodu na plyn , nakoĺko plyn je vyššie oktánové palivo.
Ja som to na svojom motore pozoroval tiež a vtedy ak som pri stláčaní akceleračneho pedala počul a citil,že motor sa začal dusiť , tak som vytlačil spojku, na chvíľu naprázdno pretúroval , a viac už to nerobilo.
Neviem ,čo by pomohlo v probléme zadavateľa témy , ja som opísal situaciu mojho motora..
Tipujem na problem v elektrike... Nezdochýňa pri vyradení rýchlosti a dojazde na voľnobeh ??
EDIT: Ak akcelerácia trva 2x dlhšie ako obvykle , tak problem može byť v nedostatočnej dodávke plynu do sania..
Nie je niečo upchaté, zalomená hadica, alebo reduktor nezamrza ??
Zaujimave je že tento problem, keď pri pridavaní plynu sa motor dusí , hoci len krátku chvíľu ,a jedine za studena, postihuje len tie motory ktoré su prerobené na LPG...a len pri chode na benzín pri prvom naštartovaní nasledujuci deň, potom keď predchádzajuci deň motor išiel na LPG a takto bol vypnutý a odstavený.
Pri pohone vylučne na benzín, tento problém nikdy nevznikne..
Príčina je v rozdielnych hodnotách adaptácie RJ počas chodu na benzín, a počas chodu na plyn , nakoĺko plyn je vyššie oktánové palivo.
Ja som to na svojom motore pozoroval tiež a vtedy ak som pri stláčaní akceleračneho pedala počul a citil,že motor sa začal dusiť , tak som vytlačil spojku, na chvíľu naprázdno pretúroval , a viac už to nerobilo.
Neviem ,čo by pomohlo v probléme zadavateľa témy , ja som opísal situaciu mojho motora..
Tipujem na problem v elektrike... Nezdochýňa pri vyradení rýchlosti a dojazde na voľnobeh ??
EDIT: Ak akcelerácia trva 2x dlhšie ako obvykle , tak problem može byť v nedostatočnej dodávke plynu do sania..
Nie je niečo upchaté, zalomená hadica, alebo reduktor nezamrza ??
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
Re: Suzuki Vitara 2.0 V6 - nemá výkon
Aspoň čítať keby si sa konečne naučil!nahradnediely90 napísal: výkon je taký istý pri obidvoch palivách.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5454
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3064
- Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 380
- Dátum registrácie: 03.03.2010 21:55
- Bydlisko: PD Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Re: Suzuki Vitara 2.0 V6 - nemá výkon
Keď on píše ,že výkon je taký istý pri oboch palivách, tak som pochopil,že je O.K. nie že sa na niečo sťažuje...cicmanec napísal:Aspoň čítať keby si sa konečne naučil!nahradnediely90 napísal: výkon je taký istý pri obidvoch palivách.
A potom píše ,že na LPG mu "rozbehnutie na požadovanú rýchlosť 90-100 km/h trva 2x dlhšie ako obvykle.."
Tak som tomu porozumel.
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 380
- Dátum registrácie: 03.03.2010 21:55
- Bydlisko: PD Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 380
- Dátum registrácie: 03.03.2010 21:55
- Bydlisko: PD Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 36 neregistrovaných