Strana 1 z 1

Subaru XV 1.6i - skusenosti

Napísané: 31.12.2018 10:09
od používateľa kubo99
Zdravím. Potreboval by som info ako je to s motorom 1.6 čo je v XV-ku kod motora mýlim že je FB16.Viem že je to dosť slabé .Skôr ma zaujíma spoľahlivosť- s boxerom nemám skúsenosť. Všade iba info na FB20.Ako je to s vôľou ventilov- kedy sa robí... Musí motor von? Ďakujem za každé info.

Napísané: 31.12.2018 18:38
od používateľa martincichy
Neporadim Ti, co sa tyka ventilovej vole. Ale fb20 mal problemy okolo spotreby oleja, ale to je dan dnesnych motorov vyzadujucich ultrariedke oleje, kvoli co najmensiemu treniu a teda co najnizsim emisiam.

Pri kupe auta, po skusobnej jazde skontroluj hladinu oleja. A opytaj sa predavajuceho, kolko treba doliat od vymeny do vymeny. USA fora odporucaju skratenie intervalu vymeny oleja na 7500 km.

Napísané: 31.12.2018 21:08
od používateľa hjundai
moja žena jazdila hybridom dialnicu s plynom na podlahe a ani s OW20 to nebralo nič - žiadne dolievanie sa nekonalo. Teraz rovnako turbobenzin od suzuki, ľahkobežná 5W30 a rovnako olej neberie. Tak to nebude o oleji ale o konštrukcii.
Zato klasický starý nissan kde sa výmeny zanedbali bral celkom hojne až som pri 5W50 a niečo si stále vezme ale už prijateľne.

Napísané: 31.12.2018 23:27
od používateľa YxoYpsilono
Subaru nebrat, toboz s primitivnym a zastaranym atmo motorom

Napísané: 01.01.2019 15:37
od používateľa ivko1
Ty už prosím ťa prestan s tým primitívnym motorom, lebo niekto ten primitívny atmo motor zrovna chce

Ked už XV tak určite 2.0i spotreba len mierne vyššia a aj nejaká výkonová rezerva

Nastavenie ventilov - je to problém hlavne áut s vysokým nájazdom a dosť problém áut s LPG.
Lenže FB motory sú priamovstrekové a tam LPG moc ludí asi nemá. Neviem ako to je presne riešené u FB, ale u starších EJ boli hrnčekové zdvihátka a pre nastavenie vôli bolo treba nové a jedno stálo cca 25€. Takže samotné vybratie motora nie je nejaká položka (iba problém pre mechanikov čo to v živote nevideli), cenu tvorí hlavne spotrebný material