Subaru Forester 2. a 3. generácie
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 141
- Dátum registrácie: 31.08.2010 05:44 Zdieľať na Facebook
Subaru Forester 2. a 3. generácie
Zdravím. Zaujímalo by ma ako je to s nápravami pri SF. Dočítal som sa, že pri 2. genarácii začali montovať nejaký pomocný rám prednej nápravy. Zaujímalo by ma ako je to stým rámom, či je to podobné ako u Grand Vitary od r.v. 2006 (integrovaný rám) alebo je to niečo iné?
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 141
- Dátum registrácie: 31.08.2010 05:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
Neviem o ničom takom čo by bolo dodávané v serii, možno že sa dá dokúpiť nejaký pomocný ram, viem že sa to robí pre WRX, ale tam ide v prvom rade o zamedzenie "krútenia".
Ale to sa dá vyrobiť určite aj samodomo taký pomocný ram
[img]http://www.showoffimports.nl/images/cac ... da4e4c.jpg[/img]
Ale to sa dá vyrobiť určite aj samodomo taký pomocný ram
[img]http://www.showoffimports.nl/images/cac ... da4e4c.jpg[/img]
-
- Príspevky: 141
- Dátum registrácie: 31.08.2010 05:44 Zdieľať na Facebook
Už keď je založená téma, tak sa opýtam či je forester v teréne rovnako schopný ako nová Grand Vitara. Či sa dá zodvihnúť napr. na Ironmane. Akú má svetlú výšku od výroby? Je druhá generácia schopnejšia v teréne ako tretia? Tretia už vyzerá ako SUV oproti druhej, ktorá mala vzhľad skôr ako kombi. Grand Vitaru mám momentálne a v teréne je pre ňu obmedzením iba obutie, samozrejme nemyslím tým brutálny offroad.
-
- Príspevky: 144
- Dátum registrácie: 15.08.2007 15:08 Zdieľať na Facebook
Grand Vitarách som jazdil iba asi 10 km po nespevnenej ceste(ziadny teren, pri kusku snahy prejazdne aj feliciou) a 50km po spevnenej. Výhoda je redukcia takmer 2:1. SG Forester s atmosferickym motorom ma redukciu len zhruba 1,5:1. Bohuzial na takom som sa nevozil. Ale som vlasnikom preplňovaného Forestra bez reducie. Myslim, že keby tam redukcia bola, bolo by to v terene omnoho lepšie. Takto sa človeku stane ked potrebuje prejsť cez nejaky teren pomaly a dokopca trosku da zahuliť spojke.
Nedavno som odstavil Forestra vedla Jimnyho a trochu som sa zapozeral na svetlu vyšku z predu. Poviem Vám nebol o moc ten Jimny vyšší. Myslim že GVitara na tom bude velmi podobne. Jej výhoda ešte podla mňa môže spočívať v lepších nájazdových uhloch.
Ale zase čo sa týka jazdy na ceste tam sa na Forestra GVitara nechytá. Keď pripočítame najčastejší motor 1.9DDiS(Dci-renault) alebo alternativu 2.0i(s tymto motorom mi pride auto dosť hluché).
Poslednú vec čo by som chcel ešte zmieniť je dostupnosť a cena náhradných dielov. Na Forestra sa dajú v druhovýrobe zohnať skoro všetky bežné veci zatiaľ čo so Suzuki je to oveľa vačší problém. Spomeniem napriklad prednú(regulačnú)lamda sondu. Na forestra (naštastie nie mojeho ale známeho s rovnakým motorom) 160€ Denso. Na vitaru len org. 340€-jednalo sa o 2,0i 2007.
Nedavno som odstavil Forestra vedla Jimnyho a trochu som sa zapozeral na svetlu vyšku z predu. Poviem Vám nebol o moc ten Jimny vyšší. Myslim že GVitara na tom bude velmi podobne. Jej výhoda ešte podla mňa môže spočívať v lepších nájazdových uhloch.
Ale zase čo sa týka jazdy na ceste tam sa na Forestra GVitara nechytá. Keď pripočítame najčastejší motor 1.9DDiS(Dci-renault) alebo alternativu 2.0i(s tymto motorom mi pride auto dosť hluché).
Poslednú vec čo by som chcel ešte zmieniť je dostupnosť a cena náhradných dielov. Na Forestra sa dajú v druhovýrobe zohnať skoro všetky bežné veci zatiaľ čo so Suzuki je to oveľa vačší problém. Spomeniem napriklad prednú(regulačnú)lamda sondu. Na forestra (naštastie nie mojeho ale známeho s rovnakým motorom) 160€ Denso. Na vitaru len org. 340€-jednalo sa o 2,0i 2007.
-
- Príspevky: 5454
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 144
- Dátum registrácie: 15.08.2007 15:08 Zdieľať na Facebook
Akurat som sa do IC katalogu pozeral. Sice to bolo asi pred rokom ale ja ju tam nevidim. To ze tam ma intercars napisane ze je to regulacna sonda neznamena ze je. Vsetky sondy co tam maju su diagnosticke (za katalyzator). Možno teoreticky ten činsky 4MAX. Ale čo som pozeral OE čisla pri tak všetky sú na zadnú lamdu. OE čislo sondy nech sa paci 1821365J00.
Naposledy upravil/-a stynx v 18.08.2014 09:50, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 144
- Dátum registrácie: 15.08.2007 15:08 Zdieľať na Facebook
O tom presne hovorim ivko. Na forestra je pekne denso nahrada. Na GVitaru bohuzial. Aspoň vtedy keď sa to riešilo nebola. Skušali sme aj uni tiez od densa ale auto slo horsie ako predtym. Možno to nebol najlepší príklad. Chcel som len poukazať na to že na subaru skôr zozeniem ako na suzuki, čo bolo pre mňa a mnoho ludi aj je prekvapujuce.
-
- Príspevky: 5454
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 141
- Dátum registrácie: 31.08.2010 05:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 144
- Dátum registrácie: 15.08.2007 15:08 Zdieľať na Facebook
GVitara má podla môjho názoru redukciu primárne do terénu, zatial čo Forester na tahanie prívesu. Na sa ale dá radiť za jazdy. Pri tej spoľahlivosti záleží akú motorizáciu zvolíš. Diesel má svoje typické problémy či pri vitare alebo pri novšom forestri(SH). Myslím ale že markantný rozdiel v spolahlivosti tam nebude. Treba kúpiť zachovalý kus a nemáš sa čoho báť.
L60508H - poviem to asi takto. Presne takto vyzerala lamda za katom = diagnosticka - podľa zásuvky. Možno keď tu zásuvku prerobíš tak bude fungovať o tom nemôžem polemizovať lebo to sa neskúšalo.
http://suzuki-czesci.pl/pl/p/Sonda-lamb ... 65J00/1172
Takáto lamda tam bola a taká sa tam aj dala.
L60508H - poviem to asi takto. Presne takto vyzerala lamda za katom = diagnosticka - podľa zásuvky. Možno keď tu zásuvku prerobíš tak bude fungovať o tom nemôžem polemizovať lebo to sa neskúšalo.
http://suzuki-czesci.pl/pl/p/Sonda-lamb ... 65J00/1172
Takáto lamda tam bola a taká sa tam aj dala.
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 141
- Dátum registrácie: 31.08.2010 05:44 Zdieľať na Facebook
Ahojte. Tak nastal čas už konečne niečo kúpiť. Rozhodujem sa medzi GVitara 2,0i 103kw alebo SForester 2,0i 116kw. Je to tak 80:20 v prospech Forestra. GVitaru som mal 2,4i 122kw ale v trojdverovom prevedení preto som ju predal nakoľko som potreboval aj kufor a hlavne ďalšie dvere. Motor na GVitare bol výborný do 10 l s pneu BF Goodrich AT sa dalo jazdiť aj s kombináciou Ľahšieho terénu. Teraz ma láka SForester. Potrebujem to ako na cestu tak aj do ľahšieho terénu. Čo poviete na tieto kúsky: http://auto.bazos.sk/inzerat/42751889/S ... ma-4x4.php
http://subaru-forester.autobazar.eu/20i ... 74006.html
http://www.autoscout24.cz/Details.aspx? ... 00&asrc=st
http://subaru-forester.autobazar.eu/20i ... 74006.html
http://www.autoscout24.cz/Details.aspx? ... 00&asrc=st
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 44 neregistrovaných