Seat Alhambra - problém so spojkou vyriešený
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 1229
- Dátum registrácie: 12.11.2004 10:50
- Bydlisko: NM015 Zdieľať na Facebook
Seat Alhambra - problém so spojkou vyriešený
Pre všetkých ktorí majú problém so spojkou na Seat Alhambra (Sharan, Galaxy):
- ak Vám občas nejde zaradiť jednotka alebo spiatočka
- ak Vám obrčas nejde vyradiť jednotku alebo spiatočku
- ak Vám pedál spojky nejde vždy úplne hore
tak to vôbec nemusí byť vadné spojkové ložisko ani prítlačný tanier ani zotrvačník...
v jednom dobrom malom autoservise v Partizánskom mi mechanik zhodil prevodovku dole a hneď vedel že spojka sa menila zbytočne. Po pohýbaní hradelkou sa zistilo, že má veľkú vôľu a že je vadné axikálne ložisko v prevodovke. Vôľa hradele musí byť MAX 1mm a aj to je už zrejme veľká vôľa ak to spôsobuje problémy a je to vhodné dať repasovať.
Prikladám obrázky:
[img]http://www.freeimagehosting.net/uploads/th.4fcacc5211.jpg[/img]
vôľa hriadele musí byť max 1mm
[img]http://www.freeimagehosting.net/uploads/th.7583247925.jpg[/img]
repasuje sa ložisko ktoré je v zadnom puzdre
Repas vychádza na cca 250 EUR
- ak Vám občas nejde zaradiť jednotka alebo spiatočka
- ak Vám obrčas nejde vyradiť jednotku alebo spiatočku
- ak Vám pedál spojky nejde vždy úplne hore
tak to vôbec nemusí byť vadné spojkové ložisko ani prítlačný tanier ani zotrvačník...
v jednom dobrom malom autoservise v Partizánskom mi mechanik zhodil prevodovku dole a hneď vedel že spojka sa menila zbytočne. Po pohýbaní hradelkou sa zistilo, že má veľkú vôľu a že je vadné axikálne ložisko v prevodovke. Vôľa hradele musí byť MAX 1mm a aj to je už zrejme veľká vôľa ak to spôsobuje problémy a je to vhodné dať repasovať.
Prikladám obrázky:
[img]http://www.freeimagehosting.net/uploads/th.4fcacc5211.jpg[/img]
vôľa hriadele musí byť max 1mm
[img]http://www.freeimagehosting.net/uploads/th.7583247925.jpg[/img]
repasuje sa ložisko ktoré je v zadnom puzdre
Repas vychádza na cca 250 EUR
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
vidis to ma privadza na myslienku "typickej" chyby voyagerov... manualna prevodovka.
aj ja budem menit lozisko v prevodovke som sa ti zabudol pochvalit. To iste, axialna vola, hriadel. Mne sa ale prejavuje na volnobehu jasnym hrkotanim ako rozsypane spojkove lozisko. Nie vzdy, zhruba 50%, ale ked rachoce tak je to zvuk neprijemny - ja proste taketo veci nemam rad. Vies co mi povedali v autorizovanom servise na jarnej prehliadke?
Ze to robia vsetky dieslove a ze s tym mam jazdit tak ako to je ze sa nic nestane
takze lozisko za 80eur a vymena za zhruba rovnako u kamarata. Takto to dopadne ked sa na to vyprdnes:
http://77.247.224.52/chrysler/spojka/IMG_8082.JPG
to je sice spojkove lozisko ale to je jedno. Vola je vola a v ziadnom pripade nie je dobra.
aj ja budem menit lozisko v prevodovke som sa ti zabudol pochvalit. To iste, axialna vola, hriadel. Mne sa ale prejavuje na volnobehu jasnym hrkotanim ako rozsypane spojkove lozisko. Nie vzdy, zhruba 50%, ale ked rachoce tak je to zvuk neprijemny - ja proste taketo veci nemam rad. Vies co mi povedali v autorizovanom servise na jarnej prehliadke?
Ze to robia vsetky dieslove a ze s tym mam jazdit tak ako to je ze sa nic nestane
takze lozisko za 80eur a vymena za zhruba rovnako u kamarata. Takto to dopadne ked sa na to vyprdnes:
http://77.247.224.52/chrysler/spojka/IMG_8082.JPG
to je sice spojkove lozisko ale to je jedno. Vola je vola a v ziadnom pripade nie je dobra.
-
- Príspevky: 1669
- Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44 Zdieľať na Facebook
vy ale mate pevne nervy ...
ja po najazdeni Ford Galaxy TDi cca 25.000km som to vzdal a kupil som si radsej este jednu Previu 4x4 (starsia a viac KM ako Galaxy) aby som nemusel venovat viac casu opravam ako jazdeniu
inak bola to 66 kW TDi (ziadny vykon) a pritom tiez problem turbom, prevodovkou (spiatocka nesla skoro vobec zaradit), napravou, zhavicmi...
inak len tak - pytal som sa v Toyote ako casto menia zhavice (vseobecne) a odpoved priam SOKUJUCA :
mali sme tu raz jeden stary Pick-up (asi 2.4 D) a tam sme jeden menili ... Je to mozne ? (upozornil som ho nech si nerobi srandu a on trval na svojom)...
ja po najazdeni Ford Galaxy TDi cca 25.000km som to vzdal a kupil som si radsej este jednu Previu 4x4 (starsia a viac KM ako Galaxy) aby som nemusel venovat viac casu opravam ako jazdeniu
inak bola to 66 kW TDi (ziadny vykon) a pritom tiez problem turbom, prevodovkou (spiatocka nesla skoro vobec zaradit), napravou, zhavicmi...
inak len tak - pytal som sa v Toyote ako casto menia zhavice (vseobecne) a odpoved priam SOKUJUCA :
mali sme tu raz jeden stary Pick-up (asi 2.4 D) a tam sme jeden menili ... Je to mozne ? (upozornil som ho nech si nerobi srandu a on trval na svojom)...
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
> vy ale mate pevne nervy ...
noooo ja som bol prvykrat na servise za dva-a-pol roka, takze tie nervy zase az take pevne nemam. Okrem tohto naozaj len oleje a predne pneu a filtre a napln do klimy. Ani brzdy som este nemenil, ani vyfuk, ani zadne pneu (pred touto zimou pojdu do vecnych lovist) a mam to auto doma dva a pol roka. Vzhladom na to ze som tri-a-polrocne auto kupil LEN O milion dvestotisic korun lacnejsie ako vtedy stalo nove, prilis moc sa nestazujem. Za tu cenu (200.000korun) som mohol polovicku benzinovej FABIE bez vybavy. Menil som spojku (130eur bez roboty, lamela by este pol miliona kilometrov vydrzala ale aj tak som dal novu) a este musim vymenit toto lozisko.
Musim ako musim... nemusim ale chcem. Moje auto za posratych 80eur a poldna "roboty" nebude rachotat pardon vrniet ako stara ciganska gajda. Ine auta nech si rachocu pardon vrnia kolko chcu, to mna nezaujima. Sakra to nie je rachotanie, to je proste suchot ako ked spojkove lozisko zacina odchadzat.
Ale jasne to vsetko vypoveda o majitelovi - vacsina slovenskych obcanov neda 80eur za to aby mali vyrieseny problem, zato spusti na cenovke 1000eur pri predaji lebo auto nie je uplne v poriadku. Co dodat... za zivot som predaval asi desat ojazdenych aut a to boli vsetko priblizne 10 rocne "crepy" - ANI PRI JEDNOM Z NICH NIKTO NEPIPOL LEBO PROSTE NEMAL NA CO A KAZDE Z TYCH AUT KUPIL PRVY CLOVEK CO SA PRISIEL POZRET.
kto z vas sa niecim takymto moze pochvalit ? Este raz - vsetky svoje ojazdene stare auta som predal vzdy prvemu. Zato zoparkrat zaznelo ze "take dobre som este nevidel a uz ich mam minimalne desat za sebou".
noooo ja som bol prvykrat na servise za dva-a-pol roka, takze tie nervy zase az take pevne nemam. Okrem tohto naozaj len oleje a predne pneu a filtre a napln do klimy. Ani brzdy som este nemenil, ani vyfuk, ani zadne pneu (pred touto zimou pojdu do vecnych lovist) a mam to auto doma dva a pol roka. Vzhladom na to ze som tri-a-polrocne auto kupil LEN O milion dvestotisic korun lacnejsie ako vtedy stalo nove, prilis moc sa nestazujem. Za tu cenu (200.000korun) som mohol polovicku benzinovej FABIE bez vybavy. Menil som spojku (130eur bez roboty, lamela by este pol miliona kilometrov vydrzala ale aj tak som dal novu) a este musim vymenit toto lozisko.
Musim ako musim... nemusim ale chcem. Moje auto za posratych 80eur a poldna "roboty" nebude rachotat pardon vrniet ako stara ciganska gajda. Ine auta nech si rachocu pardon vrnia kolko chcu, to mna nezaujima. Sakra to nie je rachotanie, to je proste suchot ako ked spojkove lozisko zacina odchadzat.
Ale jasne to vsetko vypoveda o majitelovi - vacsina slovenskych obcanov neda 80eur za to aby mali vyrieseny problem, zato spusti na cenovke 1000eur pri predaji lebo auto nie je uplne v poriadku. Co dodat... za zivot som predaval asi desat ojazdenych aut a to boli vsetko priblizne 10 rocne "crepy" - ANI PRI JEDNOM Z NICH NIKTO NEPIPOL LEBO PROSTE NEMAL NA CO A KAZDE Z TYCH AUT KUPIL PRVY CLOVEK CO SA PRISIEL POZRET.
kto z vas sa niecim takymto moze pochvalit ? Este raz - vsetky svoje ojazdene stare auta som predal vzdy prvemu. Zato zoparkrat zaznelo ze "take dobre som este nevidel a uz ich mam minimalne desat za sebou".
Naposledy upravil/-a mp3turbo v 24.04.2011 15:25, upravené celkom 2 krát.
-
- Príspevky: 41
- Dátum registrácie: 22.12.2007 00:40 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 191
- Dátum registrácie: 22.01.2009 15:50
- Bydlisko: BA Zdieľať na Facebook
Myslim ze sa tym mozem ja pochvalit.Chlapik odo mna kupil 3 auta v priebehu necelych dvoch rokov. A ked kupoval tretie auto tak ho bral bez toho aby len na nom otvoril dvere. Vylozil peniaze so slovami " Od vas je radost kupovat auta."mp3turbo napísal:> - ANI PRI JEDNOM Z NICH NIKTO NEPIPOL LEBO PROSTE NEMAL NA CO A KAZDE Z TYCH AUT KUPIL PRVY CLOVEK CO SA PRISIEL POZRET.
kto z vas sa niecim takymto moze pochvalit ? Este raz - vsetky svoje ojazdene stare auta som predal vzdy prvemu. Zato zoparkrat zaznelo ze "take dobre som este nevidel a uz ich mam minimalne desat za sebou".
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
bodaj by nas "takychto" bolo viac... uprimne si to zelam. Tiez mam jedneho kamarata s ktorym som vyrastal a chlapcovi sa dari kusok viac ako mne, tiez som od neho zlajzol tri auta... na tretom som takisto ani dvere neotvoril, ked mi zavolal a povedal cenovku tak som mu poslal peniaze na ucet.
... uz som na tomto fore o nom pisal - hladajte zazracne slovicko Multivan co sa od neho chystam kupit o tri roky po skonceni leasingu
no a teraz naspat k teme - takato porucha je na prevodovkach sharanoidnych aut naozaj nie uplne bezna.
... uz som na tomto fore o nom pisal - hladajte zazracne slovicko Multivan co sa od neho chystam kupit o tri roky po skonceni leasingu
no a teraz naspat k teme - takato porucha je na prevodovkach sharanoidnych aut naozaj nie uplne bezna.
-
- Príspevky: 1669
- Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44 Zdieľať na Facebook
suhlasim, skor je problem s otocenym loziskom v obale = vymena obalu (prip. experimenty s lepenim, vymedzovanim ...) a nedaleko od prevodovky - dvojhmota ...mp3turbo napísal: takato porucha je na prevodovkach sharanoidnych aut naozaj nie uplne bezna.
ked sa presunieme od prevodovky a spojky dalej, tak tu mame motor no a potom tie ,,klasicke,, problemy s turbom takmer kazdych 120.000 km, vstrekmi, ktore ked zanedbas (nevsimnes) tak koncis s totalkou celeho motora (kluka a tak), predna naprava tiez nepatri medzi trvalky (hlavne na nasich cestach).
skratka kto si kupi nove, najazdi tych 100.000 km, tak moze naozaj len chvalit a tesit sa z nizkej spotreby PHM (spravnejsie PHL).
kto kupi jazdenku, tak zalezi samozrejme od sposobu pouzivania a pouziteho paliva + ciest kde to jazdilo ...
-
- Príspevky: 1229
- Dátum registrácie: 12.11.2004 10:50
- Bydlisko: NM015 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1229
- Dátum registrácie: 12.11.2004 10:50
- Bydlisko: NM015 Zdieľať na Facebook
Tak prevodovka nahodená, tá hriadeľka po repase mala minálnu vôľu v každom smere.
Teraz ide spojka ako nová, dokonca si nemôžem zvyknúť na to, že mi pri radeni z jedna
do dva a z tri do dva už nič neškŕka...
Ale podvedome na to pri radení čakám, že to kdesi škrne...
oprava aj s montážou a novým olejom 400EUR
Teraz ide spojka ako nová, dokonca si nemôžem zvyknúť na to, že mi pri radeni z jedna
do dva a z tri do dva už nič neškŕka...
Ale podvedome na to pri radení čakám, že to kdesi škrne...
oprava aj s montážou a novým olejom 400EUR
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných