Range L322 3.0TD6 - slabo sa zohrieva motor

Diskusia ohľadne vozidiel značky Rover

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

Nepomohlo to. Dnes jazdy v mraze a teplota kolíše. Taktiez jazda po dialnici a teplota sa len tak tak vyšplhala ale ani zdaleka na prevadzkovu - kedze aj webasto stale pomahalo. Proste ked som zastavil tak dokurovalo.
Prijemne zistenie je ze dnes sme opätovne merali pritomnosr CO2 v chladive, ktore cele bolo vymenene za nové - a ziadne CO2 nebolo namerane. Takze EGR, hlava, tesnenie to nebude. Teplomerom bolo namerane ze cely system sa zohrieva asi na 70°C - to by sa javilo na EGR termostat ale ten je novy BEHR. a dnes som v zufalosti namontoval stary nas5 ale zmena žiadna. Fakt neviem pri tak jednoducho konštrukčnom prevedeni (bez modernych termostatov a pod) ze nevie nikto prist na zavadu. Pritom všetko zacalo vymenou plastovej priruby. Ale na tom sa neda nic pokazit. Nic tam nie je..
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Zober obidve termostaty pre egr a otestuj ich ako pracuju, aj ked je novy ten behr. Ked su obidve v poriadku teplota musi drzat.
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

jop jop. Heh. Riesim to este s jednym mechanikom co ma landrover servis v CR. Presne ako keby ste sedeli vedla seba. Jak cez kopirak mi povedal vsetko presne ako ty. Takze dnes pride druhy EGR termostat - skusim ho, a typek povedal ze ho potom mozem vratit. Takze okolo 14h cakam dovoz dielu a skusim to. :3035:

Ten motor ma proste dva okruhy. Jeden je cez EGR termostat, druhý cez hlavný termostat. Takže k.ur.a absolútne žiadna kozmická veda. Všetko funguje ako má. To je normálne neuveriteľné. Jakože - vozil by som sa aj tak, leeen mi vadí že to chudátko webasto proste kúri počas celej cesty hocikam ideš. Len občas si oddýchne - ked sa teplota vyšplhá na prevádzkovú. Inak by mi to bolo jedno už asi uplne :D
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

Dnes vymenený v poradí vlastne 3 EGR termostat. BEHR. Všetky 3 sú BEHR. Bez zmeny. Aj ked je vonku -10C.. ale teda.. auto sa zohreje, dole kopcom ochladí.
Už jediné čo môže byť je vodná pumpa - ale to by sa mega prehrievalo, alebo snímač teploty že by haproval. Ale to je asi jedno, kedže infrateplomerom namerané hadice mali okolo 70C.. takže to čidlo bude asi dobré. Každopádne končím. Ide to do servisu. Ja už neviem čo s tým. :40bd:
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Vodna pumpa nie, ta nema ziadny dosah nato aby padala teplota. Ale prisaham, ze ma nenapada nic co by ochladzovalo vodu mimo vadneho termostatu ak tam nema range rover nejaku extra vec mimo toho motora polozeneho v bmw. Keby bol benzinovy motor ten ma este v telese termostatu regulaciu je tam ohrev ktory vyhrieva na poziadavku teleso termostatu aby otvorilo skor ale diesel toto nema. Ak ma chladic egr plynov su tam 2 termostaty jeden hlavny a druhy maly na chladici egr plynov, ktory otvara malicky ohruh od hlavnej hadice co ide na hlavny termostat, ci ako keby otvoril "desatinku" hlavneho velkeho okruhu cez chladic. Ak myslis tu prirubu co si menil co je pod sanim na hlave tak jej vymena nemoze mat ziaden vplyv na ohrievanie vody. Hladat uz len tam kde ochladzuje okruh, ktory je este mimo velkeho okruhu cez chladic.
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

Jop. Ale ja uz som kapituloval. V pondelok ide do servisu. Lebo nikto nevie co este by mohlo byt v hre. Nijako to nevychadza s nicim. Ten typek z ciech mi este pisal ze aby som skusil merat teplotu olejovych hadic co idu z prevodovky. Ze by to nejako suviselo?
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
Loslamos
Príspevky: 124
Dátum registrácie: 16.01.2020 18:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Loslamos »

a skúšal si pozrieť či je snímač teploty chladiacej kvapaliny v poriadku ? neviem ako v tomto motore ale v alfe keď mne to blblo tak sa motor nedokázal zohriať ... ale tam som na to rýchlo prišiel lebo tam ukazoval reálnu teplotu a nie strednú ako väčšina aút ... takze tam ručička lietala hore dole a krásne bolo vidieť kedy otvory termostat veľký okruh... kedy sa zopne na sahare prvý stupeň druhý atd ... takze ja by som skontroloval na diagnostike hodnoty ktoré dáva snímač teploty kvapaliny
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

U bmw napr. e46 o tohto motora a automatu je na spodku chladica taky malz vymennik ako je vymennik olej/voda na telese olejoveho filtra, taky maly obdlznik/kocka, do ktoreho vchadza a vracia sa olej do prevodovky, ulohou vody je chladit tento olej, nie naopak ze olej bude chladit vodu. Mas tam vsetko zakrytovane ako ma byt, kde by mohlo ochladzovat vodu webasto atd, atd.
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

Napadol ma snimac teploty, ALE - my sme infrateplomerom merali hadice, chladic, vodu, vsetko co sa dalo merat a ukazovalo to okolo 70°C . Ale samozrejme uz som typkovi hovoril ze prve co bude nech pozrie na diag teplotu aka vychadza zo snimaca a realnu teplotu nech to porovna. Uz ma napadlo aj to kedze zaciatok celeho problemu bola prasknuta priruba hore na motore a ta prasklina bola tak - že voda smerovala smerom na ten snimač (dozadu motora) takze ci to nejako nedoondielo ten snimac. Lenze hovorim - voda v aute nie je zohriata. Realna teplota vody je nizka.
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

xentry napísal:U bmw napr. e46 o tohto motora a automatu je na spodku chladica taky malz vymennik ako je vymennik olej/voda na telese olejoveho filtra, taky maly obdlznik/kocka, do ktoreho vchadza a vracia sa olej do prevodovky, ulohou vody je chladit tento olej, nie naopak ze olej bude chladit vodu. Mas tam vsetko zakrytovane ako ma byt, kde by mohlo ochladzovat vodu webasto atd, atd.
To netušim toto. Nepozeral som. Ale je pravda ze v den ked umrela ta priruba jazdili sme cely den po terene. Mozno sa nieco urvalo. Too som nepozeral. Všetko to preverim :300f:
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
Loslamos
Príspevky: 124
Dátum registrácie: 16.01.2020 18:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Loslamos »

vo veľkom okruhu nebude teplota vody 90* lebo termostat už otvára pri 88* to čo ti ukazujú budíky je iba nejaká stredná hodnota proste sprostosť ... na alfe mi ukazovalo reálnu teplotu a bolo tam pekne vidieť ako pri jazde tuším mne pri 86 stupňoch otvorilo termostat a ručička spadla presne na tých 70... o športovej jazde alebo na diaľnici keď som vošiel do zápchy zase tiež bolo pekne vidno ako otvorilo termostat ale voda sa nedokázala ochladiť na potrebnú teplotu a tak pri 95 stupňoch zopol ventilátor ... a už to slo pomaly dole
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

oukej. Ale my sme merali teploty vody..chladica..vsetko malo okolo 70c. Maaalo sa to zohrieva. Stupis na plyn...zaťažíš motor...a teplota (aj ručička) ide hore. Krasne drží v strede. Neprehrieva sa. Das nohu dole z plynu..odlahčíš motor dolu kopcom a klesa teplota. A to mam stale zmontovanú viskospojku. Takze ta keby tam bola este by to asi bolo intenzivnejsie ochladzovanie.
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Tu si prestuduj

http://duud.ee/LR-manualid/Range_Rover_ ... l_L322.pdf

26-1-1 kapitola chladenie
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

dakujem totooo je velmi fajn :300f:
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322
VinicP
Príspevky: 910
Dátum registrácie: 03.04.2010 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VinicP »

Ahojte. Dnes som auto priniesol zo servisu. Umrela prevodovka 5L40.. takže pohoda (bolo to očakávané). Je komplet repas. ALE k téme: Keď som auto viezol do toho servisu - stále bol problém, že dole kopcom sa auto ochladilo. Dokonca asi po 50km kým som prišiel do toho servisu na repas - kedže servis bol na konci Modry - takže stále dole kopcom, tak ked som odstavil auto - stále išlo webasto. Proste sa tak ochladilo.
Auto som dnes priniesol s repasovanou prevodovkou. A UŽ SA AUTO NEOCHLADZUJE. Ako je to možné? Spravil som dnes asi 200km.. a bolo okolo 0stupňov čo bolo podstatne menej ako ked som auto viezol na repas AT!!.. a teplota sa držala ako má, mohol som ísť aj dole Soroškou. Teplotu drží tam kde má.
Viete mi vysvetliť ako môže prevodovka súvisieť s ochladzovaním motora, alebo je to len nejaká blbá náhoda?
1)Mercedes w140 500SEL
2)GOLF 4, 1.9PD
3)Range rover L322

Návrat na "Rover fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný