Strana 1 z 1

LR Discovery 2,5TD

Napísané: 03.01.2015 19:44
od používateľa Bavor
Ahojte chalani, chcel by som sa spýtať LR Discovery 2,5TD 83kw r.v. 1996 - 2000 je uz common rail? Máte niekto skúsenosti s daným motorom? ďakujem za každú odpoveď

Napísané: 03.01.2015 20:13
od používateľa Acon
V tých rokoch, resp po 98 mal CR len Fiatgroup. LR do 98 je Disco1 a to je rotačka, jednoduchý a spolahlivý motor z Ford Tranzit. 98-2004 Disco2 je 5valec PD. Mimochodom oba motory v danom objeme najživšie v offroadoch. Zvlášť ten 5valec
U D1 by som si dal bacha hlavne na hrdzu.

Napísané: 03.01.2015 20:35
od používateľa Bavor
Hrdzu pozriem a Acon nepoznas dakeho fachmana na LR? chcel by som jeden pozriet samozrejme nia zadara v ramci Bratislavskeho kraja :) Co som aj cital na LR fore tak tam ludia casto menia tesnenia pod hlavou :( neviem ci to choroba dakych motorov ale hlavne tie D2

Napísané: 03.01.2015 21:48
od používateľa Acon
Bavor napísal:..Co som aj cital na LR fore tak tam ludia casto menia tesnenia pod hlavou :( neviem ci to choroba dakych motorov ale hlavne tie D2
To si kde čítal? Jediný problém ktorý by sa možno, hovorím MOŽNO, dal nazvať charakteristickým je presakovanie nafty do oleja okolo O krúžkov vstrekovačov. No reálne viem na SK o 2 defenderoch a v CZ to riešilo možno pár ľudí inak tie motory idú a idú. O nejakých popraskaných hlavách neviem. Rozhodne nie viac jako u vačšiny iných áut. Motoru či 200, 300 alebo TD5 sa báť určite nemusíš. Disko skor nie je vhodná na nejaký hard trial a z toho vyplývajú nejaké technické věci.

Napísané: 04.01.2015 08:23
od používateľa Acon
2,5 RR sú motory BMW. Tam je problém ten, že ten motor s tým autom skrátka nevládze hýbať.

Napísané: 04.01.2015 11:31
od používateľa Acon
Keď nie si pretekár tak to stačí. Stále to jazdí lepšie jako zbytok 2,5l offroadov z toho obdobia. Navyše je pohdlný a jako jediný off s trvalým pohonom 4x4, rámom a ruhými nápravami, nehnije. Akurát je tam elektrika, ktorá si po tých rokoch žije vlastním životom. No za cca 300-400€ sa to dá vyriešiť tak, že je to doživotne spolehlivé. Skrátka sa vyradia nezmyselné prepojenia komfortu s funkčnosťou. Poznám mnohých čo to majú a nedjaú na to dopustiť ale aj takých čo si vydýchli keď to odišlo. Navyše P38 vie aj ťažký terén. Ale toto je téma o Disco...

Napísané: 04.01.2015 13:42
od používateľa mensahservice
jediny? nehnije? to snad nemyslis vazne :4090:
inak ak uz 2.5 TD tak jedine od VM Motori, ale ten sa do tohto typu zrejme nedaval ( opravte ma ak sa mylim ), daval sa asi len do Range Rovera.

Napísané: 04.01.2015 18:21
od používateľa Acon
P38 ak nebola opravovaná tak nie je hnilá ani zdaleka tak jako iné offroady (zvlášť japonci). Sú povodné autá z prvej série bez známok korózie. Možno ešte Američania no úprimne priznávam, že tých nepoznám.

mensahservice: VM boli fajn, dokonca veľmi dobré po prvé prdnutie tesnenia pod hlavou. A že prdlo to bola u tohoto motoru 100% istota. Potom to už nedal dokopy ani pánboh. Nepoznám nikoho čo kúpil LR s VW a nevymenil ho za 300ku.
VM sa dával do RRC pre Taliansky trh.

Napísané: 05.01.2015 08:58
od používateľa Bavor
FUTURA29, nerozmyslal som zatial nad inym, rozcitacvam sa, co by bolo take vhodne a pracovite, spolahlive, nakolko to potrebujem na chatu lebo osobak nechcem nicit po rozbitej ceste a hlavne v zime neudrziavanej. Nechcem zas moc investovat do auta nakolko premna je auto len na presun z bodu A do bodu B. Dakujem zatial za prispevky vsetkym :3dcline:

Napísané: 05.01.2015 10:22
od používateľa Acon
LR má veľmi rozsiahlu fan komunitu. Na našom fóre dohladáš info o čomkoľvek a ND sú ľahko dostupné za takmer bezkonkurenčne nízke ceny.
Realita je taká, že LR sa hodne kupuje srdcom a aj keď ja na Disco2 nemožem povedať jediné krivé slovo a to si so mnou za 6r. užila svoje (jazdím prakticky len po lesoch, ťažím drevo, navijakujem, ťahám príves..) a poznám prevažne spokojných majiteľov no pravda jetaká, že sú aj takí čo si s tým autom užili svoje. No pravda je aj tá, že od toho auta očakávali viac jako by bolo vhodné. Mnohí z nás to auto potrápili v Rumuckých, Albánských,Ukrajinských a čojaviem akých horách bez infraštruktúry, sú takí čo absolvovali 30 000km expe po Afrike a dokonca aj matérsku rallye Budapest-Bamako kde sa rozpadlo mnoho áut. Asi takto:
Disco z daného obdobia ponúka rozhodne pohodlie a dynamiku ktorú iné offy z daného obdobia vačšinou neponúkajú. Zvlášť D2 je oproti Japoncom s motormi do 3l celkom živé auto so spotrbou okolo 10l. D2 karoséria nehnije a rám zvykne mať povrchovú líšku. Daj bacha aby bol čitateľný VIN za zadným pravým kolesom. Japonci z toho obdobia majú rámy jako rešeto o karosérii platí to isté. Zasa sú blbovzdornejšie, hlavne Patroly ale cestovať s tým na dlhšie trasy je za trest podobne jako Mitsu. Disco má vinuté pružiny alebo vzadu mechy ostatný vačšinou listy a to je zabijak pohodlia. Disco má najpomalšiu redukciu čo skvelé na druhej strane ni ekaždá má uzávierku medzinápravového difu. Niekde stačí dokúpiť ovládanie, niekde to nejde. D2 má ale TC ktorá fungije veľmi dobře (údajne najrýchlejšie z toho obdobia a reaguje po 1/4ot kolesa) Ak to nepotrebuješ na řažký terén tak to úplne stačí.Ja hájim LR lebo som sa po dlhom porovnávaní tak rozhodol a je mi jasné, že při tej značke zostanem. No majitelia iných značiek budú mať rovnaký postoj k tej svojej. Všetky autá majú svoje + a -
Skús študovať http://www.landroverforum.cz/forum/index.php
pre orientáciu ceny ND z e-shopov v CZ http://land-rover.eliott.in/ alebo http://www.litep4x4.cz/
Keď tak mi napíš ss