preplach
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 278
- Dátum registrácie: 21.04.2009 19:51 Zdieľať na Facebook
preplach
Zdravím damy ak tu nejake su a panov. Mam mensiu dilemu. Panko najazdil na aute cca 100k km a olej menil pravidelne kazdych 30k.... Auto ma momentale 160k a od tej doby ma za sebou 2x tolko vymen nez po prvych 100k. Je vidiet ze je tam bordel. prstom sa da cez nalievaci otvor rozotriet a po par 100km sa to miesto vycisti same. Otazka znie pouzit preplach alebo to nehat. Ked ano tak TEC2000 alebo nieco od liqui moly?
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Na toto asi budú protichodné názory.Ja by som to podmienil konkrétnemu motoru a teda konštrukcii.Kto bol pri podobnej aplikácii tka vie že motor z prídavkom aditiva beží nejakú dobu.Keď sa vypúšta tak tečie ako voda.Tak isto kto má trochu prehlad vieže niektoré motory používajú bezzámkové ložiská kľuky.A naparované ložiská,tj velmi tenučká výstelka.A teda treba uvážiť či zariskovať rapídne zníženú nosnosť olejového filmu ktorý má zabezpečiť že sa kovové veci mechanicky nedotýkajú.Pokiaľ sa dotknú,je len na konkrétnom štádiu stavu že to proste drapne a potočí.Ak nepotočí,zadá zárodok do budúcna.
Ďalej si treba uvedomiť že ak sa sediment rozpustí a táto zmes sračky bude kolovať motorom,dostane túto super zmes do hydroštelov,dostane na enormne namáhané miesta (PD motoru to je smrť),dostane do turbíny atd.Tiež platí fyzika,že v mieste spomaleného prúdu sa sediment uloží.
Bol som prítomný pri podobných preplachoch,ja ich nerobím len som požičal dielňu aby si vymenili olej sami.Všetky tie výmeny skončili klepaním motoru,raz dokonca pred potencionálnym kupcom (slúbili že je v cene nový olej) Takže,čo som videl dopadlo zle,na to sa môže povedať že zhoda okolností.Ale nech si akokoľvek predstavím čo sa teraz v motore deje...okamžite tú myšlienku vyhlasujem za nesmierne riskantnú.Mnoho zárodkov vnikne a v danom okamžiku sa nič nedeje.Toto je jeden z tých prípadov,koleduje sa o priekak. Takže ja mám postoj taký že nikdy.Presne ako nikdy nestriekať žiaden sajrajt do DPF,nikdy nepoužiť utesňovače chladiča, nikdy nové diesle grupy z G13 nehnať hodiny po D dianiciach vysokou rýchlosťou.Čo má prísť príde,ale odstup spôsobuje že sa už nespojí čas príčiny a dôsledku
Ďalej si treba uvedomiť že ak sa sediment rozpustí a táto zmes sračky bude kolovať motorom,dostane túto super zmes do hydroštelov,dostane na enormne namáhané miesta (PD motoru to je smrť),dostane do turbíny atd.Tiež platí fyzika,že v mieste spomaleného prúdu sa sediment uloží.
Bol som prítomný pri podobných preplachoch,ja ich nerobím len som požičal dielňu aby si vymenili olej sami.Všetky tie výmeny skončili klepaním motoru,raz dokonca pred potencionálnym kupcom (slúbili že je v cene nový olej) Takže,čo som videl dopadlo zle,na to sa môže povedať že zhoda okolností.Ale nech si akokoľvek predstavím čo sa teraz v motore deje...okamžite tú myšlienku vyhlasujem za nesmierne riskantnú.Mnoho zárodkov vnikne a v danom okamžiku sa nič nedeje.Toto je jeden z tých prípadov,koleduje sa o priekak. Takže ja mám postoj taký že nikdy.Presne ako nikdy nestriekať žiaden sajrajt do DPF,nikdy nepoužiť utesňovače chladiča, nikdy nové diesle grupy z G13 nehnať hodiny po D dianiciach vysokou rýchlosťou.Čo má prísť príde,ale odstup spôsobuje že sa už nespojí čas príčiny a dôsledku
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
suhlas.
>> Panko najazdil na aute cca 100k km a olej menil pravidelne kazdych 30k....
tam sa stala chyba...
>> Auto ma momentale 160k a od tej doby ma za sebou 2x tolko vymen nez po prvych 100k.
ktora by nemala byt fatalna kvoli tvojmu zasahu. Pokracuj v 10.000km intervaloch a nic lepsie pre ten motor nemozes spravit.
>> Panko najazdil na aute cca 100k km a olej menil pravidelne kazdych 30k....
tam sa stala chyba...
>> Auto ma momentale 160k a od tej doby ma za sebou 2x tolko vymen nez po prvych 100k.
ktora by nemala byt fatalna kvoli tvojmu zasahu. Pokracuj v 10.000km intervaloch a nic lepsie pre ten motor nemozes spravit.
-
- Príspevky: 278
- Dátum registrácie: 21.04.2009 19:51 Zdieľať na Facebook
jedna sa o 1.4 tjet. tiez som si tym neni isty. podla navodu treba naliat a nehat vrcat 15-20min a potom vymenit olej s filtrom. Chcel som potom este raz po par sto kilometroch vymenit olej z filtrom. Ide hlavne o ten hlavny proces cistenia ked sa to cele zacne uvolnovat. Aj ked viaceri maju akoze dobre skusenosti no kym nevidim a nepocujem na vlastne oci tak neverim.
-
- Príspevky: 711
- Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 278
- Dátum registrácie: 21.04.2009 19:51 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
100.000km zase nie je az taka sialena porcia. Ide o to ake to su kilometre - ked bolo vsetko najazdene v meste na kratuckych trasach a'la 4km kde sa motor/olej nestihol poriadne zohriat atd, tak je to uzasne vacsi problem nez ked auto nahodili a presli 150km medzi mestami alebo po dialnici.
Takisto je dolezite ci je motorček oturbena posrana jedna-stvorka / jedna-dvojka ktore maju kvoli cenovej optimalizacii vacsiu tendenciu kolabovat alebo ci je to 3.0d s olejovou naplnou 9.5 litra ktorej takyto interval prakticky nevadi pretoze toci minimalne otacky.
Nepisal si ake konkretne je to auto a kolko ma rokov a aky je to konkretne motor ; Clio asi nebude typicky dialnicny trhač a Talizmanom sa nezvykne jazdit len z Dubravky do Dubravky... v kazdom pripade 100.000km nebyva typicky fatalna hranica.
Keby to jazdilo 300.000km s intervalmi 30.000 tak je to jasny pruser.
Takisto je dolezite ci je motorček oturbena posrana jedna-stvorka / jedna-dvojka ktore maju kvoli cenovej optimalizacii vacsiu tendenciu kolabovat alebo ci je to 3.0d s olejovou naplnou 9.5 litra ktorej takyto interval prakticky nevadi pretoze toci minimalne otacky.
Nepisal si ake konkretne je to auto a kolko ma rokov a aky je to konkretne motor ; Clio asi nebude typicky dialnicny trhač a Talizmanom sa nezvykne jazdit len z Dubravky do Dubravky... v kazdom pripade 100.000km nebyva typicky fatalna hranica.
Keby to jazdilo 300.000km s intervalmi 30.000 tak je to jasny pruser.
-
- Príspevky: 278
- Dátum registrácie: 21.04.2009 19:51 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
spotreba oleja je tam od novoti, to mas aj ochranu, ze sa tam nieco nove leje za 30000km , men to po 10 a zi kludne s tym, co sa ma posrat sa poserie a tie motory nestoja majland, vyhodis do smeti a das iny, netrap sa s dalsim dnom, ten sa postara o seba , 1.5 deci je zdravy motor, konkretne tento typ...
apropo ja lejem barzjaky olej, na zaciatku som tiez lial seleniu, ale je plno olejov co ma fiat normu prislusnu, namatkovo BP, total, elf, aral, mas to jedno a ja ked som presiel na ine, tak som usetril polku penazi...
km sa blizim k 200t a ta spotreba oleja je stejna, apropo jazdim kludne aj 500m, to len na margo strojarskej filozofie
apropo ja lejem barzjaky olej, na zaciatku som tiez lial seleniu, ale je plno olejov co ma fiat normu prislusnu, namatkovo BP, total, elf, aral, mas to jedno a ja ked som presiel na ine, tak som usetril polku penazi...
km sa blizim k 200t a ta spotreba oleja je stejna, apropo jazdim kludne aj 500m, to len na margo strojarskej filozofie
-
- Príspevky: 5429
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných