Strana 1 z 2

Renault motor 2,0 DCi

Napísané: 31.07.2014 01:37
od používateľa Dreams4
Caute, co vravite na tento myslim, ze konstrukcne zaujimavy motor od Renaultu? Ma retazovy rozvod, stvorventiovu hlavu, vodou chladene turbo, ..
Ma s nim niekto skusenosti? Ako je na tom so spolahlivostou, zivotnostou?
Turbo by aspon teoreticky malo by na tom lepsie s chladenim a nasledne aj so zivotnostou v porovnani s klasickymi turbami v 1,5 a 1,9 DCi.
Ako je tento motor na tom so spotrebou a vykonovymi parametrami, hlavne zakladna 110 kW verzia v porovnani napr. s 1,9 Dci 96 kW?
Velka vdaka za odpovede.. :)

Napísané: 31.07.2014 07:29
od používateľa jankode
Je to dobry motor,mame ho v rodine uz niekolko rokov v lagune, 127 kw,najazdene to ma cca.230 tis aide ako hodinky a co ma prekvapuje je tichy aj po tych km. Bez akehokolvek zasahu do motora,DPF tiez povodne. Auto bolo kupovane po 1 majitelovi pri cca 160 tis. Ja mam VW grupu aj v minulosti som mal a pri takychto km som uz na kazdej grupe mal ze sebou vymenu volnobezky alternatora,vymenu tlmica vybracii a podobnych km,Renault ma vsetko povodne a fakt ide po tichu,bez pazvukov,suchtania,piskania.

Napísané: 31.07.2014 07:30
od používateľa jankode
Je to dobry motor,mame ho v rodine uz niekolko rokov v lagune, 127 kw,najazdene to ma cca.230 tis aide ako hodinky a co ma prekvapuje je tichy aj po tych km. Bez akehokolvek zasahu do motora,DPF tiez povodne. Auto bolo kupovane po 1 majitelovi pri cca 160 tis. Ja mam VW grupu aj v minulosti som mal a pri takychto km som uz na kazdej grupe mal ze sebou vymenu volnobezky alternatora,vymenu tlmica vybracii a podobnych km,Renault ma vsetko povodne a fakt ide po tichu,bez pazvukov,suchtania,piskania.

Napísané: 31.07.2014 08:17
od používateľa mhlavaty
Jeden motor je práve na operačnom stole.Rozhodne sa nedá označiť ako zlý motor,výtku si zaslúži pre hlúpe bezzámkové ložiská kľuky.To si aj vyberie daň vo forme odpísaných motorov.Pre detailnú konštrukčnú chybu.Vodou chladenú turbínu mal už prvý motor 1,9 dT v Megane.Neskôr ho prestali montovať a Dci v napr v II Lagúne ho postrádala.Renault sa vydal čudnou cestou a napriek stúpajúcim výkonom (tlak všeobecnej požiadavky zákazníkov) robí stále horšie a horšie všetko.Nedrží sa výborných a jednoduchých riešení ani v maličkostiach,za každú cenu veci komplikuje nakoľko je to cesta k ďalším príjmom.Je to ako z babami,stále vyčančanejšie,ale zásadne hlúpejšie.Dnes táto značka patrí k jednej z mála ktorú by som obišiel a mám pre to sto dobrých dôodov.Či je pekné a či nie,aj tak je to všetko ako hromada transformerov z číny,chvílu fungujú

Napísané: 31.07.2014 11:14
od používateľa Hyundai1
Ja neviem ako to dnes už vlastne funguje . Robím s dodávkami kde pri skúsenosti mojich a konkurenčných dopravcov jednoznačne Renault čo sa týka spoľahlivosti je na tom najlepšie . Renault Master jazdi z 90% do 500 000-600 000-km bez problémov . Sprinter/Crafter a Tranzit r.v. 2007-a novšie málokedy zvladne hranicu 250 000-km bez vážnych problémov . Chcete povedať že Renault vie dodavky a nevie urobiť osobak ??? Renault Trafic 1,9 DCi 74-kw si kludne frčí pri 500 000-km - však to ma ten istý motor čo Laguna II 1,9 DCi 74-kw , 79-KW , 88-KW a 96-kw . 2,0 DCi je v Traficu tak isto - no z ním nemam skúsenosť .
Laguna II 1,9 DCi 79-kw kľakla pri 810 000-km - asi 3 krát sa preventívne menili ojničné ložiska inak klasika nejaké to turbo, 1x prevodovka , vstreky ..... Ale auto stále došlo . Jazdilo SK-ES-Sk .

Napísané: 31.07.2014 11:21
od používateľa iv@n
ja mám 1.9dci 96kW, tam je tiež vodou chladené turbo, má to 180 tisíc najazdené a ide zatial v pohode, nič okrem pravidelného servisu som zatial neriešil.

Napísané: 31.07.2014 11:25
od používateľa iv@n
Hyundai1 napísal:Ja neviem ako to dnes už vlastne funguje . Robím s dodávkami kde pri skúsenosti mojich a konkurenčných dopravcov jednoznačne Renault čo sa týka spoľahlivosti je na tom najlepšie . Renault Master jazdi z 90% do 500 000-600 000-km bez problémov . Sprinter/Crafter a Tranzit r.v. 2007-a novšie málokedy zvladne hranicu 250 000-km bez vážnych problémov . Chcete povedať že Renault vie dodavky a nevie urobiť osobak ??? Renault Trafic 1,9 DCi 74-kw si kludne frčí pri 500 000-km - však to ma ten istý motor čo Laguna II 1,9 DCi 74-kw , 79-KW , 88-KW a 96-kw . 2,0 DCi je v Traficu tak isto - no z ním nemam skúsenosť .
Laguna II 1,9 DCi 79-kw kľakla pri 810 000-km - asi 3 krát sa preventívne menili ojničné ložiska inak klasika nejaké to turbo, 1x prevodovka , vstreky ..... Ale auto stále došlo . Jazdilo SK-ES-Sk .
možno kvalitnejšie komponenty pri dodávkach ked sa predpokladá vyššia záťaž ale skôr by som tipol na iný štýl prevádzky - dlhé jazdy pri dodávkach versus krátke prískoky po meste. ja som kúpil scenica pri 130kkm dialničnej prevázdky a motoricky bol na tom fajn, všetko tiché, brzdy pôvodné.

Napísané: 31.07.2014 12:52
od používateľa mhlavaty
Áno,štýl prevádzky.Servisovanie na úplne inej úrovni,kedže sa jedná o chlebík.Robia sa úkony ktoré osobné snáď ani nepoznajú.
Iné prevádzkové podmienky,žiadne podtáčanie,štarty a kratunké vzdialenosti a všetky tie nectnosti nedelných šoférov.

Napísané: 31.07.2014 13:50
od používateľa markoimportauto
jankode napísal:Je to dobry motor,mame ho v rodine uz niekolko rokov v lagune, 127 kw,najazdene to ma cca.230 tis aide ako hodinky a co ma prekvapuje je tichy aj po tych km. Bez akehokolvek zasahu do motora,DPF tiez povodne. Auto bolo kupovane po 1 majitelovi pri cca 160 tis. Ja mam VW grupu aj v minulosti som mal a pri takychto km som uz na kazdej grupe mal ze sebou vymenu volnobezky alternatora,vymenu tlmica vybracii a podobnych km,Renault ma vsetko povodne a fakt ide po tichu,bez pazvukov,suchtania,piskania.
Veľmi ma teší, že Tvoj tato je s mojim ex vozidlom tak spokojný. :) Tak že pozdravujem a nech slúži aj naďalej rovnako dobre!

Napísané: 31.07.2014 13:55
od používateľa Factor
Pán Hlavatý, nedá mi neopýtať sa. Ktorý moderný dieslový CR motor považujete Vy osobne za konštrukčne najbližšie k dokonalosti a ktorý zas servisne najpriateľskejší (prístup k súčiastkam na výmenu, konštrukčné riešenie atd) ? Možno by bola otázka lepšie položená ako: čo považujete za najmenšie zlo v dieslovej problematike? Týka sa to osobných aut... :300f:

Napísané: 31.07.2014 16:33
od používateľa mjato
Na odpoved na tuto otazku som aj ja zvedavy!Viac ako na testy ADACu :d :D
Idealne by bolo kebyze vyberiete 3 najlepsie benziny a 3 naftaky.
p.Hlavaty uz ste to tu par krat nakusol,ale podla toho co som cital ste ziadne auto neuviedol.Mna by konkretne zaujmali aj tie starsie rocniky poctivo zinkovane.

Napísané: 31.07.2014 18:13
od používateľa dodik13
A tie starsie rocniky poctivo zinkovane boli ktore hm ? Na starsich boli poctivejsie motory ale kasne hnili ci na medvedovi alebo japoncovi

Napísané: 31.07.2014 18:26
od používateľa mjato
napr fiat ulysse r.v.1996 mozes sa prist pozret a ani volva neboli na tom tak zle.
Co ja viem extremne hnily do roku 03 fordy,mazdy,mercedesy...

Napísané: 31.07.2014 19:09
od používateľa mhlavaty
Factor napísal:Pán Hlavatý, nedá mi neopýtať sa. Ktorý moderný dieslový CR motor považujete Vy osobne za konštrukčne najbližšie k dokonalosti a ktorý zas servisne najpriateľskejší (prístup k súčiastkam na výmenu, konštrukčné riešenie atd) ? Možno by bola otázka lepšie položená ako: čo považujete za najmenšie zlo v dieslovej problematike? Týka sa to osobných aut... :300f:
Určite nemám šancu dať objektívnu odpoveď.Ak človek roky robí do rôznych značiek a teda logicky motorov začne byť ovplyvnený aj vecami ktoré sú subjektívne a nie sú práve merítkom kvality motora.Sú motory opravárensky priatelské,tj práca s nimi má logiku,sú dobre navrhnuté,nemajú kolízne miesta.
Ako výborné motory z minimom výhrad je určite jednotka 1,9 TDi od VW,tj stará rotačka tak 66 ako 81 kW.Ten motor už asi prekonaný nikdy nebude,tak svojou dokonalou jednoduchosťou,spolahlivosťou,úspornostou a servisnou prítulnostou,tj vyslovene sa výborne opravujú,fantasticky diagnostikujú,proste to je ten etalón opravárenského priateľa.
Na motor od PSA tiež nemožno povedať nič extra zlé,len zástavba do karosérie a opravy už nie sú tak prekrásne jednoduché,proste francúr je bordelár a nikdy na nemca mať nebude v poriadku a spôsobe ako veci usporiadaťbez chaosu.
Francúz je jeden velký chaos,všetko nahádzané na seba bez štipky premýšlania,v ničom nemajú poriadok.
Renault vlastne to isté.Vonkoncom nie zlý motor DCi ...len zase človek nedokáže pochopiť tvorcu motora ako ho môže napadnúť tak idiotské riešenie aby ložiská kluky nemali zámok proti pretočeniu.Ale ak to pominieme a majiteľ raz za 200 tis investuje cca 100 e.- do šálok tak ten motor vydrží neskutočne,je tiež veľmi úsporný.Ale zástavba je už tiež bordelárska a riešenia nič moc.
K PD motorom som sa už neraz vyjadril,ja ich považujem za jedny z najlepších z dôvodu nadčasovej myšlienky palivovej sústavy.Považujem ju za jeden zo zázrakov techniky v posledných desiatich rokoch.Žiaľ táto nadčasovosť ho práve pochovala,servisná sieť k nemu nedorástla a v jeho problematike sa stráca ako somár v hmle.Ja tie motory obdivujem a doslova milujem.
Pojem dokonalý motor CR ? V podstate sú všetky dokonalé.Výkony siahajú do úrovne kde už zastavuje rozum každého technika.Spoľahlivosť je často poplatná použitými komponentami.Systém Bosch,Siemens či iné to sú veci ktoré často rozhodujú o celkovej spolahlivosti.
CR motory od grupy by som posudzoval za 5-6 rokov,uvidíme.Nie je dobré chváliť deň pred večerom.
Posudzovať auto ako celok odmietam,názor je príliš subjektívna vec,a ja som určite ovlyvnený tým,ako sa ten ktorý opravuje.To sa prenesie do celkového názoru,a určite to nie je správne.Radšej sa vyjadrujem iba k technike.

Napísané: 01.08.2014 23:06
od používateľa 222romco
Ked k nam pride Renault do servisu, kolegovia sa okamzite pozru s uzgrnom na mna... Servisak to dava na starosti hned mne-nie ze by som sa v tychto autach vyznal-priam ich neznasam, ale vie, ze si s tym poradim...