Renault Kangoo 1.2 16v - chyby DF 112, DF165
Napísané: 28.09.2013 17:51
Ahojte,
mám u seba Kangoo, rv 2008, motor D4F, 180 tis km.
Motor po pár km stratí výkon, potom znovu obžije a tak sa to strieda.
Pri prvej návšteve motor išiel akokeby na 3 valce, 1-2 valec sa akokeby medzisebou hádali. Rovnaké chybové hlášky DF 112 a DF 165.
Osciloskopicky som si potvrdil nepravidelný signál na napäťových kábloch, obdržal som šľahu. Vymenené nové sviečky, nové vysokonapäťové káble NGK plus nový modul zapaľovania.
Po výmene ide motor zreteľne na 4 valce, otáčky kolíšu v rozsahu 30 ot.. Ale zase po pár km jazdy je výkon motora nerovnomerný.
Vykonané prečistenie palivovej sústavy. Počas jazdy sledované napätia lambda sondy. Keď motor funguje ako má, tak všetko ide ako hodinky, sonda vykazuje zmeny učebnicovo, na pridanie plynu ukazuje bohatú zmes (900mV), pri ubratí plynu klesne na 100 mV. Keď motor za jazdy stratí ťah, tak zošľapnutom plyne je sonda len na 20-30 mV, akokeby motor nedostával palivo (moja domnienka). Po vyhodení rýchlosti do neutrálu, otáčky motora zakolíšu a sonda je razom na 900 mV až sa po pár sekundách všetko vráti do normálu. Trvá minútu kým sa otáčky ustália.
Vykonané meranie tlaku paliva manometrom hneď za čerpadlom. na voľnobehu ako aj za jazdy. Na voľnobehu je tlak paliva 3,6 baru ako pribité. Za jazdy pod plynom je tlak 3,45 - 3,6 baru - ručička manometra prudko osciluje. Tlak paliva je spomínaných 3,45 - 3,6 baru aj v prípade, že motor ide dobre, aj v prípade, že motor stratí ťah, nemení sa.
Vstrekovače opticky rozstrekujú v poriadku.
Podtlakové hadičky sú v poriadku.
Vykonané meranie kompresie - hodnoty sú OK.
Skontrolované ozubenie na zotrvačníku pre signál otáčiek - čisté.
Keďže v kuse vyhadzuje DF 112, teda druhý valec, ostáva mi už len vstrekovač, ten sa opticky zdá byť v poriadku.
Nerozumiem DF 165, mne ju diagnostika vyhadzuje ako vynechanie zážehu z dôvodu znečistenia. Rozumiem tomu ako emisné kritérium, ale neviem si to spojiť.
Osciloskopické zobrazenie signálu z napäťových káblov nie je úplne ideálne.
Doplním - tlak paliva som meral aj pred rampou - 3,6 baru.
Čo vás napadá?
Ďakujem,
mám u seba Kangoo, rv 2008, motor D4F, 180 tis km.
Motor po pár km stratí výkon, potom znovu obžije a tak sa to strieda.
Pri prvej návšteve motor išiel akokeby na 3 valce, 1-2 valec sa akokeby medzisebou hádali. Rovnaké chybové hlášky DF 112 a DF 165.
Osciloskopicky som si potvrdil nepravidelný signál na napäťových kábloch, obdržal som šľahu. Vymenené nové sviečky, nové vysokonapäťové káble NGK plus nový modul zapaľovania.
Po výmene ide motor zreteľne na 4 valce, otáčky kolíšu v rozsahu 30 ot.. Ale zase po pár km jazdy je výkon motora nerovnomerný.
Vykonané prečistenie palivovej sústavy. Počas jazdy sledované napätia lambda sondy. Keď motor funguje ako má, tak všetko ide ako hodinky, sonda vykazuje zmeny učebnicovo, na pridanie plynu ukazuje bohatú zmes (900mV), pri ubratí plynu klesne na 100 mV. Keď motor za jazdy stratí ťah, tak zošľapnutom plyne je sonda len na 20-30 mV, akokeby motor nedostával palivo (moja domnienka). Po vyhodení rýchlosti do neutrálu, otáčky motora zakolíšu a sonda je razom na 900 mV až sa po pár sekundách všetko vráti do normálu. Trvá minútu kým sa otáčky ustália.
Vykonané meranie tlaku paliva manometrom hneď za čerpadlom. na voľnobehu ako aj za jazdy. Na voľnobehu je tlak paliva 3,6 baru ako pribité. Za jazdy pod plynom je tlak 3,45 - 3,6 baru - ručička manometra prudko osciluje. Tlak paliva je spomínaných 3,45 - 3,6 baru aj v prípade, že motor ide dobre, aj v prípade, že motor stratí ťah, nemení sa.
Vstrekovače opticky rozstrekujú v poriadku.
Podtlakové hadičky sú v poriadku.
Vykonané meranie kompresie - hodnoty sú OK.
Skontrolované ozubenie na zotrvačníku pre signál otáčiek - čisté.
Keďže v kuse vyhadzuje DF 112, teda druhý valec, ostáva mi už len vstrekovač, ten sa opticky zdá byť v poriadku.
Nerozumiem DF 165, mne ju diagnostika vyhadzuje ako vynechanie zážehu z dôvodu znečistenia. Rozumiem tomu ako emisné kritérium, ale neviem si to spojiť.
Osciloskopické zobrazenie signálu z napäťových káblov nie je úplne ideálne.
Doplním - tlak paliva som meral aj pred rampou - 3,6 baru.
Čo vás napadá?
Ďakujem,