Strana 1 z 1

Prevodovka SX4

Napísané: 09.08.2013 21:00
od používateľa kacir003
Zdravim,
ma niekto z Vas skusenosti s vymenou celeho piateho prevodoveho stupna aj s komplet synchronom? Jedna sa o Suzuki SX4 1.6 VVT, r.v. 2007, 5 stupnovy manual. Zveril som to samozrejme do ruk servisu, zaujima ma vsak, v akych cenach sa tieto diely pohybuju. Google je skupy prezradit mi to, ani tu som sa k nicomu nedopatral. Zaujima ma, na co mam byt pripraveny az dojde na zuctovanie. Dakujeem.

Napísané: 09.08.2013 21:29
od používateľa ivko1
No to ti mali prezradiť kolko bude stáť približne oprava, každý seriozny servis to tak robí, a ak sa objaví niečo neočakávané čo navyšuje cenu opravy, tak to konzultujú skôr ako to opravia

Napísané: 09.08.2013 21:53
od používateľa kacir003
Zatial je to len moj predpoklad, ze sa budu tieto veci menit, este to v servise neotvarali, takze sa presne nevie co tomu je a nevedli to nacenit. Stalo sa mi, ze klasicky som asi tak v 90ke preradil zo 4 na 5. No po pusteni spojky sa to chovalo ako v neutrale. Opatovne som podradil na 4, skusil znova, stale tam ta 5-ka nepadla. Tak som sa doviezol par kilometrov do ciela len na styroch prevodoch, postupne sa k tomu pridal aj plechovy rachot od prevodovky, pri zaradenom neutrali pri zastaveni ho bolo pocut najviac. Pre istotu som to do servisu nehal odviest odtahovkou.

Napísané: 09.08.2013 22:00
od používateľa kacir003
Tak dufam ze mas pravdu, vyrazne lacnejsia by bola ta oprava. Ale aj tak, kolko tie ozubene kola a synchrony stoja? Priblizne. 100e? 200e? nepredpokladam ze by to bolo menej...

Napísané: 09.08.2013 22:01
od používateľa mhlavaty
Bolo by fajn ak by sa ozval niekto u koho sa Suzuki dosť točí,žial u mňa nie.Hlavne z dôvodu že mnoho prevodoviek má päťku uloženú za nosným ložiskom a teda dostupné po odkrytovaní konca prevodovky.Mnoho aut nevyžaduje ani len iné než otvorenie zadného víka a je prístup na pätkové súkolie.Tu žiaľ neviem či to platí.Ak má niekto technický výkres tak stačí a aj z toho poviem čo čaká.

Napísané: 09.08.2013 22:10
od používateľa kacir003
Urcite je aj u tohoto auta patka krasne pristupna hned po odkrytovani, ked som to toiz doviezol do servisu, mechanik len narychlo vytocil volant a za lavym prednym kolesom sa krasne objavila ako na dlani.

Napísané: 09.08.2013 22:38
od používateľa mhlavaty
To je teraz iba o poctivosti...či sa bude a ako sa bude riešiť potreba riešenia,ciest je viac než veľa
Väčšia berie,poctivosť kontra zárobok

Napísané: 10.08.2013 22:02
od používateľa YxoYpsilono
klasicka kombinacia..

neinformovany zakaznik, znackovy servis, nedohodnuta ani ramcova cena = OBROVSKY CASH pre servis.

Stavime sa?

(Ukazte mi prosim JEDEN poctivy SK znackovy servis..)

Napísané: 11.08.2013 00:46
od používateľa seven549
predaj to kym sa to hybe.tie lacne sx4 su totalna katastrofa.

Napísané: 11.08.2013 00:51
od používateľa juro1111
suzuki motor kazdy chvali!ja som mal na posledy na octavke 1-kovej,1.6b-74kw tento problem ze na 5-ke skripalo bola prasknuta prevodovka vsetky ostatne rychlosti isli v pohode...

Napísané: 11.08.2013 01:00
od používateľa seven549
to mali aj vw golfy dokonca tdi

Napísané: 11.08.2013 08:08
od používateľa martincichy
tieto suzuki u nás v servise servisujeme, všetky sú to autá jazdiace po nespevnených cestách. U SX4 doporučujem prečítať návod na obsluhu auta, nakoľko sa tam nachádza niekoľko dôležitých informácii o prevádzke auta 4x4 a náročnosti na prevádzkové kvapaliny, čo veľa ľudí podceňuje.

Výrobca dopredu ráta s tým, že autá budú jazdiť aj ináč, ako klasické malé auto v meste a preto stanovil aj kratšie servisné intervaly pre výmenu rozvodov pre dieslový motor (75 tis km) prevodového oleja (tuším 60 tis km) a oleja v diferáku (tuším 30 tis km) pre prípad, že auto má častejšie studené štarty a menej jázd na 5. prevodom stupni (jazda po nespevnených komunikáciách). Všetko je to uvedené aj v návode na použitie.

A skrátiť výmenu rozvodového remeňa v prípade kratších jázd a jázd na krátkych prevodoch prudko doporučujem - mali sme prípad, keď sa u 1.9 ddis roztavila vodiaca kladka na rozvodoch (motor mal nabehané 105 tis km) a motor sa vypol o sekundu skôr, akobymu odbila hodina dvanásta... auto prišlo do dielne s rachotavým zvukom od bežiaceho motora....

takže teraz je tu otázka, či svoju SX4 používaš aj na jazdu mimo asfalt a nedodržal si pokyny výrobcu k výmene náplní.

málokto to o tom vie. napríklad, veľa ľudí podceňuje výmenu oleja v diferáku na toyote rav4 a tie diferáky odchádzajú...

je zaujímavé, ako sa identickému autu - suzuki sx4 a fiat sedicci postavili tieto dve automobilky. U suzuki je klasický interval výmeny oleja (1.6 benzín 88kw) stanovený na 15 tis km ale dealer fiata mi u sedicci povedal 20 tis km.... totiž chcel som si to auto kúpiť minulý rok a servisný interval je obligatórna otázka :)

Napísané: 11.08.2013 08:27
od používateľa bajo777
Sproste predlzene vymeny oleja, su vsetko skrz chore EKO hlavy z EU, SX4 je len dalsi dokaz :342a:

Napísané: 11.08.2013 09:07
od používateľa martincichy
prečo si to myslíš o suzuki?

Suzuki má normálne servisné intervaly na 15 tis km, intervaly na výmeny olejov - neoznačuje olej v prevodove za doživotný ako napríklad európa a férovo poskracovala intervaly v prípade drsnejšieho jazdenia, čo európania nerobia.

suzuki z hľadiska motorov je seriózny japonec. že sa to montuje v maďarsku a šetrí sa na kvalite plastov, lakovania... to patrí k cene a aj môj auris, ktorý je o kategóriu vyššie v kvalite plastov a spracovania interiéru ďaleko od suzuki neušiel, dovolím si povedať, že sú na rovnakej úrovni. ale základná technika u suzuki je dobrá a dobre sa to opravuje

Napísané: 11.08.2013 11:49
od používateľa bajo777
myslel som samozrejme fiat, ale je to jedno a to iste auto