Strana 1 z 1

Renault Laguna 1.9 DTi - neštartuje

Napísané: 02.04.2012 18:43
od používateľa feriaci
Dobrý deň! Mám auto Renault Laguna 1.9 DTi, rok výroby 1999 a mám problém naštartovať na prvý krát. Neviem kde je problém. Vymenil som čidlá aj žhaviče. Viete niekto poradiť? Ďakujem

Napísané: 02.04.2012 20:10
od používateľa mhlavaty
Aj keď na to ideš systémom pokus-omyl,predbežne sa nič zásadne zbytočné neurobilo.Treba teda veriť že zo žhavením je všetko v poriadku.Čo by som považoval za rozumný ´další krok by bolo si overiť že sa do palivového systému neprisáva vzduch a zároveň overiť regulačný ventil palivového tlaku.Až potom ak sa ukážu tieto veci ako z určitosťou dobré má zmysel ísť do zložitejšieho vecí.

Napísané: 03.04.2012 04:33
od používateľa martin.bolek
No ventil tlaku paliva je v DTi z 99 roku len jeden a ten je v cerpadle. Plus este tlak paliva v cerpadle ovplyvnuje prepadovy ventil. Tiez je na cerpadle. Ak DTI nestartuje dobre studene PRVE co treba skontrolovat je predvstrek....ale nie cez diagnostiku. Pekne demontovat trubky, odchylkomer, kolik na kluku a uz to mas :)

Napísané: 03.04.2012 11:08
od používateľa mhlavaty
Presne ako píšeš Martin,problémom zrejme ale bude že málo dielní má výbavu na základné nastavenie aj keď je to primitívna záležitosť,a dnes už tomu dokonca málokto rozumie.Tak trochu ale pochybujem o tomto probléme a potrebe ho kontrolvať,snáď vtedy ak bolo čerpadlo hýbané,inak by sa základné postavenie nezmení.Ak by bol z predvstrekom problém predsa len bol,tak by to ukazovalo na ďaleko vážnejší problém.Ale ventil tlaku by som určite kontroloval medzi prvými vecami.Je ale ešte jedna zákernejšia možnosť,hoci odhaliť sa dá,to je netesnoť pri gufere čerpadla,pod rozvodovým kolom.Na tú sa na 99% zabúda a odhalí ju až čerpadlár,čo býva hlúpe a drahé,pretože pretesniť ho vie každý mechanik,keby chcel.

Napísané: 03.04.2012 15:28
od používateľa martin.bolek
Vymenit gufero je uplne jednoduche a ani netreba rozobrat cerpadlo. Ale ma zaujima ako nastavite cerpadlo ak ho kompletne rozoberiete...A co sa tyka predvstreku casto si ludia ani neuvedomia,ze napriklad vlete vymenili rozvody a tym samozrejme aj casovanie. DTi jena to velmi citlivy. V teplych ranach az taky rodiel nebadat....ale prihlasi sa zima...a uz je to tu.

Pre výmenu gufera ide dole iba rozvodové kolo.Tak pre pravdivosť treba uviesť že....Bosch čerpadlo často vykuchám (až na náhonovú osku čo nesie remenicu) rovno na motore tj bez sundania čerpadla.Je to dané iba prístupom.Rozhodne to ušetrí šialene času.Nastavenie ? triviálne,ak to čerpadlo dobre poznáš.Návod,to sa neuraz dávať nebudem,to čo o tom človek vie,sa ozaj učil dlhé roky a na vlastných omyloch.. Iná situácia je u Lucasa,tie neoperujem,ak už je problém,vymením za Bosch. Ak by si bol mechanik,tak poviem že dobehni,jedno si spolu urobíme,vykostíme,zložíme,nastavíme. Ale do placu to dávať,to nie.Aj ja som taký šikovný že by mi kardiochirurg iba raz ukázal čosi,a mohol by do dôchodku.

Napísané: 03.04.2012 20:20
od používateľa oliabibi
Kazdy studeny start je taky? Podskakuje otackomer pri tom zlom starte? Spadnuta nafta? A druhy start je OK? Alebo je trochu tazsi?

Neštartuje mi auto

Napísané: 06.04.2012 11:20
od používateľa feriaci
Ďakujem za rady. Auto už ide. Bol problém, že štartér mal vymlatene puzdrá a tým pádom nemohol pretočiť dostatočne motor :28b7: