Strana 1 z 1

Peugeot Boxer III 2015 - stierače idú len na najvyššiu rýchlosť

Napísané: 07.06.2022 20:33
od používateľa Pilotek
Dobrý deň, prosím o radu. Na Peugeot Boxer III 2015 mi známy (vodič, zamestnanec "štátnej" galérie umenia, takže si to len tak nemôže dovoliť dať do [značkového] servisu a zaplatiť stovky EUR) popisuje závadu stieračov takto:
- idú len na tretiu polohu - najvyššiu rýchlosť,
- keď ich z tej najvyššej rýchlosti vypne, zastanú kdekoľvek,
- keď dá ťuk do páčky na jedno zotretie, vyjdú do kolmej polohy a tiež sa nevrátia.

Nestretli ste sa s tým niekto na Ducato/Jumper/Boxer III (X290)? Majú stierače viac poistiek ako jednu (ak jedinú, vtedy by snáď nešli vôbec)? Vyzerá to skôr na problém v motorčeku, alebo v páčke, alebo to môže spôsobovať aj nejaké relé? Bohužiaľ auto je verzia s tempomatom a tým pádom celok podvolantových páčok bude pekne drahý... Alebo, ak by problém bol v samotnej páčke, je možnosť tempomatovú páčku "prehodiť" zo starého prepínača na nový lacnejší beztempomatový?

Ak by problém bol v motorčeku, dá sa rozoberať, je opraviteľný?

Nepoznáte v okolí ZA nejakého dobrého nezávislého elektrikára (čo má skúsenosti aj s novšími Ducato/Jumper/Boxer), ktorý by vedel problém posúdiť? Keď tak do SS.

Re: Peugeot Boxer III 2015 - stierače idú len na najvyššiu rýchlosť

Napísané: 08.06.2022 10:38
od používateľa tuninka
možno je odpoveď v tomto vlákne.... v tom 3 roky starom poste

https://www.caravan24.cz/forum/viewthre ... d_id=22228

Re: Peugeot Boxer III 2015 - stierače idú len na najvyššiu rýchlosť

Napísané: 08.06.2022 19:45
od používateľa Cumo
Spusti akúkoľvek polohu páčky na spustenie stieračov . Keď zaseknu všetko nechaj spustené ako bolo výstup z auta a skús ručne potrhať s ramenom stierača ak sa spustí dole je zodraty mechanizmus.

Re: Peugeot Boxer III 2015 - stierače idú len na najvyššiu rýchlosť

Napísané: 09.06.2022 10:56
od používateľa Pilotek
Chlapi, ďakujem za vecné odpovede, ktoré mi veľmi pomohli zorientovať sa v probléme. Momentálne sme na bode mrazu - zamestnávateľ (galéria) je na tom tak zle, že o akýchkoľvek výdavkoch nechce ani počuť... Vzhľadom na pomerne "mladé" (2015) a málo jazdené auto odhadujeme, že problém nemusí byť ani v páčkach (nové cca 400 EUR) a možno ani v motorčeku (v ňom je vraj aj "riadenie" rýchlosti a cyklovač - plošák a relé), ale vzhľadom na parkovanie auta vonku a len občasné jazdenie v nejakej banalite - zatečenie konektora/motorčeka, kabeláž - hlodavce, vyschnutie maziva/zapečenie čapov stieračov (niekedy sa nevracajú) a pod.

Ak sa k autu dostaneme na dlhší čas, začneme najprv týmito banalitami.

Re: Peugeot Boxer III 2015 - stierače idú len na najvyššiu rýchlosť

Napísané: 11.06.2022 16:20
od používateľa Pilotek
Takže Boxera sme mali možnosť v sobotu pozrieť. Medzičasom som vygooglil, ako systém stieračov na Ducato/Jumper/Boxer 250 presne funguje. Motorček má 5-pinový konektor, kde prvý a posledný pin (hrubšie káble) sú kostra a "pseudo-trvalé" plus (po zapnutí zapaľovania - cez stieračové relé a stieračovú poistku), ďalšie dva kábliky sú prvá a druhá rýchlosť stierania (posiela riadiaca jednotka BCM (Body Cotrol Module) v školiacich materiáloch nazývaná "Body Computer" - jednotka je pod prístrojovkou kdesi pod volantom a obsahuje aj blok relé a poistiek) - obe rýchlosti stierania sú z BCM spínané negatívne - t.j. na kábliky do motorčeka prichádza kostra. Posledný káblik je spätná väzba z motorčeka do BCM - dosiahnutie východzej polohy stieračov (aby BCM správne zastavoval stierače).

A z druhej strany - stieračová páčka dáva signály do BCM analógovo (píšu, že tiež negatívne - čo presne neviem, ako je myslené) - jednotlivé polohy páčky modulujú rezistormi napätie do BCM. Tak isto otočný krúžok nastavovania cyklovača dáva do BCM analógový signál (rezistory).

Začali sme teda rozpojením 5-pin konektora pri motorčeku, že to tam pomeriame a nasimulujeme. Netreba nič rozoberať, len dať dole ten gumový protidažďový kryt motorčeka a po uvoľnení západky zhora konektora ho rozpojiť. Konektor tesnený gumičkou bol ako nový (obe strany). Trošku sme to očistili, ošetrili sprejom na kontakty, zapojili nazad, vyskúšali stierače a stierače zrazu v poriadku.

Hlava mi to neberie, ale možno len BCM bol nejaký "zblbnutý" (možno podpätím pri štartovaní s pôvodnou cca 7 ročnou batériou po dlhšom odstavení auta?) a rozpojením konektora sa to "zresetovalo"? Alebo tam bola nejaká vlhkosťou spôsobená mikrooxidácia?

Tak sme sa vrhli na druhý problém - dorábanú čínsku cúvaciu kameru (dodaná zákazníkom a namontovaná v Peugeote) namiesto tretieho brzdového svetla. LCD monitorček hlásil "po zaradení spiatočky "No signal". Opäť všetko ako nové. Nebudete veriť, ale to isté. Aj pri monitore, aj pri kamere sme rozpojili 4-pinové kovové valcovité medzikonektory (jediný hrubší čierny káblik podobný tenkému koaxu ťahaný od kamerky až ku monitoru). Pri kamerke sme pomerali, či sa na jednom z káblikov po zapnutí zapaľovania a zaradení spiatočky objaví +12V a objavilo. Popozerali kamerku (či sa to celé dá rozobrať), zistili, že sa dá zatlačením nastavovať jej vertikálny sklon, poskúšali to nastavovanie... A zrazu kamerka funguje ako má. Tu mám len hypotézu, že čína, no... Možno raz pôjde, inokedy nie - v závislosti od vonkajšej teploty a vysušenia prípadnej nakondenzovanej vlhkosti v kamerke a pod.