Strana 1 z 2

Peugeot - motor 1.2 Puretech 82 k

Napísané: 02.02.2016 19:29
od používateľa j.h.
Má niekto skúsenosť s týmto motorom ? Skoro všade pchajú trojvalce už aj do 308 reálne skúsenosti potešia .Ď Pozerám po 208 alebo 2008 ale nebránim sa ničomu ani jazdenke s jasnou históriou

Napísané: 02.02.2016 21:02
od používateľa laura
lubos, este aj mechanikov je zbytocne sa pytat, co ja viem, ziadny problem zatial ...

Napísané: 03.02.2016 00:18
od používateľa wilz
Ja som pred cca rokom robil niečo pre Peugeot, tak som chodil po servise a pri tej príležitosti som vyzvedal u mechanikov že čo a ako s pežotmi.
V podstate som sa dozvedel, že oni by si Peugeot určite nekúpili.
No a keď som v priebehu času kupoval nejaké diely do našej Xsary a bol som s ňou v servise na nastavenie kľúča, dozvedel som sa približne to isté, ale o Citroene.
Pritom na tú našu Xsaru som za 12 rokov nemohol nič zlé povedať. Do 220 tis.km okrem spotrebného materialu a opráv po nejakých menších nárazoch nebolo treba absolútne nič robiť.

Napísané: 03.02.2016 05:39
od používateľa laura
:-) aky paradox ... u nas v autorizovanom Peugeote maju vsetci mechanici aj servisaci aj skladnik Peugeot, alebo Citroen

Napísané: 03.02.2016 07:23
od používateľa bajo777
Par rokov som robil s vyhladom na predajnu a servis skoda, ako sukromne tam mala skodu iba upratovacka a to 120cku :4012:

Napísané: 03.02.2016 17:53
od používateľa Ridick030
Kupovať auto podľa toho kto čo povie,dovi do po,a ešte k tomu keď sa začnú vyjadrovať vymieňači v servisoch!!! :4090:

Napísané: 04.02.2016 20:14
od používateľa Pilotek
Aj ja by som sa pridal s otázkou, či sa niekto hlbšie vyzná v aktuálnych maloobjemových benziňákoch PSA PureTech a VTi od 1.2 cez 1.4 do 1.6. Ktorý je ktorý (technicky aký presne, 3-4 valec, ktorý je prepĺňaný (a akým turbom či kompresorom) napriek rôznym mätúcim označeniam a najmä ktorým motorom sa radšej vyhnúť.

Na 1.6 VTi (asi ten nesprávne považovaný za technickú kooperáciu s BMW, hoci vraj išlo iba o kapitálovú kooperáciu) mám z najbližšieho okolia veľmi zlú referenciu (auto kupované ako nové).

Napísané: 29.03.2016 17:18
od používateľa j.h.
Tak som ho kúpil a ide v pohode mnoho ,špecialistov' ani netuší že išli v trojvalci alebo že pri ňom stoja.

Napísané: 05.04.2016 22:25
od používateľa puretech
j.h.aky mas motor? Ja cakam na 2008 puretech 1.2 60 kw. Ak mas ten isty,ako si spokojny? Dik

Napísané: 06.04.2016 16:08
od používateľa FadeRising
1.2 60kw Puretech nie je pokial viem nic ine, ako o nieco vylepseny (vyvazovaci hriadel) klasicky 1.0 montovany aj do Toyoty roky rokuce. Remen je namoceny v oleji. Ziadna retiazka ako pri 1.4/1.6. Tie motory boli naozaj robene s BMW a montovalo sa to kade tade (preto su s nimi problemy aj pri inych znackach a BMW malo problem pokial viem s rozvodmi aj na 2.0 - jedna s buchnutou retiazkou po 81 000 km a dva mesiace po zaruke mi stoji pri dome-oprava 2870Eur). Osobne mam doma 2x 1.2 60kw v 208. Na jednom 56 000 na druhom 13 xxx km. Do oboch sa od vyroby leje Quartz 9000 5W-40. Som z MT ale servisovat to chodim do TO (aspon kym to je v zaruke). Olej meneny na oboch pravidelne po cca 10-12 000 km. Uprimne za mna zatial najlepsi Peugeot servis, ktory som navstivil ale nejdem robit reklamu :-) K motoru - To ze je to trojhrniec spoznas iba von. Vnutri ziadne vibracie, dokonca to ma celkom pekny zvuk, ked sa tomu ,,osoli". Bezproblemov ten maly prd zvlada dialnicnu 130 pri spotrebe DO 6,5 (posledna trasa MT-Dunajska Streda a nazad rovnych 6), mesto (MT) s prehladom do 6, mimo mesto (obuval som teraz nove kolesa 195/55/16) momentalne 4,8 pri normalnej tempomatovej jazde, sem tam nejaka predbiehacka, proste ziadny eco run. Pisem o aute s 13 000 km, na tom jazdim najviac osobne. To ze kazdy tara o tom, ze trojhrniec prd vydrzi je irelevantne. Bavil som sa s clovekom, ktory pri tych motoroch priamo je a poznam ho roky. Osobne povedal, ze z hladiska zivotnosti by dal urcite vacsiu sancu trojvalcu s rovnakym objemom, ako stvorvalcu. Minimalne teda v pripade PSA. Vacsie piestiska, menej pohyblivych casti, nieco to snad logicky aj ma do seba. Inak 208 ako celoko zatial teda nemozem povedat ani makke F. Na jednej bola v zaruke menena hadicka ostrekovaca zadneho okna, inac zhola nic, ziadne mrznutie dotykaca, motor bezproblemu, prevodovka rovnako. Isiel by som do toho urcite znova. Mozno by som dal sancu aj tomu turbu i ked tam oproti atmo 60kw verzi je uz priamy vstrek, turbinka atd. atd. - Pre mna dalsie potencionalne veci umoznujuce vznik problemu :-) Za mna teda vyborny motor. Vacsina kolegov to hadala na 1.4/1.6 motor, ked sa so mnou viezli. Jeden nechcel verit, ze to je trojhrniec, kym som neotvoril kapotu. Mnoho ludi ked sa povie trojvalec, vynori sa v pamati zazitok(ak nejaky bol) prve HTP a to je chyba...

Napísané: 07.04.2016 10:32
od používateľa puretech
dakujem za nazor. uz som zacal aj spekulovat.ci som si dobre objednal.vela mudrych mi oponovalo. ale ja jazdim do prace 5 km a na dialnicu idem asi 6 krat za rok. t.j 10000 km za rok. kupil som ho v akcii 7 dni a proste ma chytil na prvy pocit. mam forda a tu silu motora ani nevyuzijem na nasich cestach.a ta spotreba ani nevravim.takze jednym slovom v pohodke tento hrncek?

Info

Napísané: 07.04.2016 11:18
od používateľa FadeRising
Ono az cas a skutocne km ukazu spolahlivost, ale predpoklady ma na to motor dobre. Jednoducha konstrukcia, nepriamy vstrek, ziadne turbo atd. Ja by som si ten motor urcite kupil znova. Na zahranicnych forach su na predaj aj auta, ktore maju kludne cez 100 000 km a zjavne jazdia. Zhodou okolnosti sme mali na dielni na vymenu rozvodov 1.2 HTP od koncernu. Viem ze priame porovnanie nie je mozno uplne na mieste, kvoli retazi, ale v hatapke uz na pohlad (co samozrejme nie je meratelna velicina) vsetko vyzeralo tak nejak poddimenzovane. Videl som aj rozobraty 60kw puretech a v podstate to ma presvedcilo o kupe. Kazdych 10-12 000 sa meni na tom olej. Od vyroby Quartz 9000 5W-40, ziadne dolievacky alebo ,,zratie" oleja sa nekona a celkovo tomu motoru nie je co vytknut. Po nejakych 5000 km by som mozno zvazil po-zabehovu vymenu oleja (ale to som robil v siroko dalekom okoli len ja) ak chce byt clovek pedant a musi to sluzit. Inak zaruku mam na oboch 4 roky, alebo 60 000. Olej si nosim vlastny, zbytok nechavam na autorizak. Mudrlantov a inzinierov su na SR plne krcmy. Osobne som ani na anglickom 208 fore nenasiel ziadny velky problem.Bola zvolavacka na par motorov, kvoli roznym rozmerovym odchylkam na kluke tusim, ale to bolo v roku 2012 a kod motorov bol 10B206 myslim. Odvtedy zhola nic...Ako budu na tom turbinkove 1.2 este len uvidime.

Napísané: 07.04.2016 14:50
od používateľa puretech
dik za poznatky.tymto padom nedam na krcmove mudrovanie.lebo by som sa nepohol z miesta. presne az cas ukaze. ale verim,ze konecne som kupil dobre. vzdy som mal jazdenky a kazdy mesiac som vrazal dukaty.vymenit olej po zabehu je asi dobry nápad. lebo od zaciatku budem vediet čo do neho dám,takže verim ,ze mi to vráti.....uz len nech mi cinknu,že je tu...zatial som v uliciach este nezbadal ani jednu 2008cku.

Napísané: 07.04.2016 15:14
od používateľa FadeRising
2008 stretavam bezne. 208miciek som v MT napocital tiez dost, takze nejak ojedinele auto to nie je. Uvidite sam, ako budete spokojny. Ja si neviem vynachvalit posed a budiky hore. Nemam osobne ziadny problem, ze by som nevidel, alebo ze by mi ich volant prekryval. Mam 183cm, takze nie som ani uplne najnizsi :-) v 208 je ten motor super. 2008 bude mozno o nieco lenivsia, kedze je tazsia, vyssia a pod. Na bezne jazdenie ale musi smelo stacit.

Napísané: 23.04.2016 19:24
od používateľa j.h.
Zatial 900km auto je žive aj ja som mal obavy ale neľutujem .Na reči cowboyov že 60 kw je malo kašlem ja jazdím normálne rally patrý na okruh neboj budeš vysmiaty keď sa povozíš :d :D