Opel Astra J, 1.7 - dpf regeneracia na studenom motore

Diskusia ohľadne vozidiel značky Opel

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

twinkie13
Príspevky: 94
Dátum registrácie: 31.01.2009 22:08
Zdieľať na Facebook

Opel Astra J, 1.7 - dpf regeneracia na studenom motore

Príspevok od používateľa twinkie13 »

Pozdravujem,
Po hľadaní na iných fórach ohladne mojej chyby som nenašiel ani jeden príspevok.
Problem je že moja Astra 1,7 cdti 81kw, 2013, A17DTE, začala v poslednej dobe regenerovať príliš skoro 150-350km. Jazdim prevažne dialnice 75% a mesto 25% Najviac ma hnevá to že regenerácia DPF filtra začína vačšinou na studenom motore. Ručička teploty vody je na 60stupňoch a vtedy to začne. Biely kúdol dymu z výfuku (nechceli by ste ísť autom za mnou) Je to normálne kedže dpf nie je zahriate keď dýmí. Prosím o radu na čo sa hlavne zamerať. Diagnostika nevypisuje žiadne chyby, Snímače sú podľa diagnostiky ok.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Opel Astra J, 1.7 dpf regeneracia na studenom motore

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Snímače môžu a nemusia byť správne,aj keď ich diagnostika nevyznačuje,úplne stačí že napr teplota čidla je rj akceptovaná,ale predsa hodnotove nesprávna.Systém ako taký je evidentne ešte plne funkčný ale má pomýlený algoritmus....treba zistiť prečo.Treba si dať dokopy info...koľko je teplotných čidiel ? má systém širokopásmovú lambdu ? aký je systém filtra - má katalizátor integrovaný do telesa filtra alebo je predsunutý.Z týchto vecí potom automaticky vychádza z akými hodnotami systém pracuje.A teda aj to,aké hodnoty ma budú zaujímať pri logovaní (nahrávanie dat za jazdy).Takým spôsobom sa zistuje čo sa deje a ako.Samozrejme nutne sa vychádza z predpokladových vecí,aké km,aké zaplnenie filtra,čo bolo nebolo riešené a možné súvislosti z históriou opráv,proste všetko naľavo napravo.
Pre takúto anomáliu musí mať systém dôvod ju robiť.Register chýb je 1% vecí a vedomostí ktoré su tu nutné,a to ešte keby aj chyba bola,iba sa berie v úvahu,nemusí byť pravdivá,záleží od jej konkrétneho znenia.
Takže si treba nájsť diagnostika ktorý vie z akými hodnotami systém pracuje a aké sú ich systémové konkrétne hodnoty pre tento typ motora..Nemá zmysel písať že tu by sa uplatnil perfektne výstup z osciloskopu ako pracuje palivový systém.Časovanie predvstreku a hlavného vstreku,a hlavne dovstrek ktorý sa spúšta pri regenerácii.Aj tu sa dá logovať a zároveň sledovať teploty,hodnoty kyslíka v systéme (lambda) aj vývoj tlaku vo filtry.Teda presnejšie zmysel písať má,je otázka správneho diagnostika nájsť,v autorizákoch je to zabité a bez šance,ale sú zoznamy týchto ľudí.
Napísať odpoveď

Návrat na "Opel fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 68 neregistrovaných