Opel Astra 1,6 - chod motora

Diskusia ohľadne vozidiel značky Opel

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

Na otázku Dušan dostal 5 odpovedí z toho bola ponuka od avelmaka,následný útok na miesto poďakovania. Ešte snaha zo strany diskutujúcich jedna rada,a jedna informacia o pomoci. Následne moja reakcia,avelmak potvrdenie že Dušan ignoruje komunikáciu, moja reakcia a následne Váš plač útok. Určite môžte čakať že Vám niekto pomôžte. A ak ste sa takto správali v servisoch, vaš opel je najlepšej ceste na vrakovisko, totižto takouto komunikáciou sa k oprave nedostanete.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Tiež som rovnakého názoru.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

Prosím Maja442 ukludni sa,nikto tu tvoj osamelý názor z tretej ľudovej v cigánskej osade nezdiela. Spytuj si svoju čiernu dušu a čítaj pozorne po sebe čo píšeš a Ty s Dušanom sa verejne ospravedlňte, tým čo mu dávali radu.
cehotic
Príspevky: 29
Dátum registrácie: 05.03.2020 09:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cehotic »

Vymenením menovaných súčiastok určite chybu nespôsobili. Odkedy výmena funkčných súčiastok za funkčné poškodí auto?
Skôr je to čudný spôsob diagnostiky, ale občas lacnejší ako voziť auto do servisu...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Hmm...Odkedy výmena funkčných súčiastok za funkčné poškodí auto?
Poškodí nie je asi najvýstižnejší výraz,použil by som - navodí novú chybu.Aby sme nekecali si zoberme zoznam udávaný zadávateľom témy tie veci kde to možné je

*** Vymenené boli takmer všetky "sprostosti"(sviečky, snímač škrt.klapky, krok.motorček voľnobehu, snímač kľukového hriadeľa, lambda sonda, snímač klepania motora, vyčistené vstreky, zmerané tlaky vo valcoch, odpojený alternátor, klimatizácia) a motor sa správa viac ako pol roka tak isto.***

snímač škrt.klapky ...pokiaľ raz si RJ prestane rozumieť zo škrt.klapkou z dôvodu že nerozumie naučenému rozsahu,výmena hoci za novú môže stav nezmeniť alebo zhoršiť.Pritom za samozrejmosť sa má že vec je "vybavená" ...ibaže nie je

vyčistené vstreky ...nezodpovedateľné,nik nevie spôsob čistenia,nik nepozná stav ani pred ale ani po čistení,čiže nie je zrovnanie,teoreticky stále možná chyba netesnosti ktorá sa demontážou a montážou jedine ak zhorší ak nedôjde k výmene tesnítka

Krokový motorček voľnobehu.Jeho výmena bez vedomosti aktuálneho postavenia rozsahu vedie automaticky k problému.Nový je bežne v polohe kraj.dorazu...po montáži si prestane z RJ rozumieť úplne

Lambda sonda...použitie novej a neoriginálnej je bežné že nepracuje správne,u širokorozsahoviek takmer pravidlo

Kompresia...sú dve,statická a dynamická,môžu sa značne odlišovať,pretože aj kompresia je závislá napr na vade hydra,alebo upchatého katu (po rozpadnutí voštiny upchatý výtok) a pod.Statická dopadne ok,dynamická zle

Odpojený altík...vedia až k zničeniu,altík nesmie bežať bez zaťaženia

Snímač klepania...prvý adept na problém.Je prudko závislý na stlačení pri novej montáži,pokiaľ nedáva správny rozmer signálu RJ mení časovanie prác zapalovania,kontrola jedine osciloskop.Ten je neznámy pojem aj v autorizákoch.Oni ho síce povinne vo výbave majú,ale zapadnutý prachom v sklade.Viem od chlapcov zo školení oscilo...ani nevedia ako ten ich vyzerá,ale na školenie ich pošlú.

Takže môžme doradu ísť bod po bode a stále sme tam že...nevieme čo bolo,a nevieme tiež čo je teraz.Nie je meranie pred (výpis,graf,log,protokol a pod) a nie je po výmene.Nie je jasné či sa siahalo na súčiastku správnu alebo nesprávnu.
Je úplne mimo rozumného diskurzu či to takto robil iba nejaký truhlík alebo tri autorizované servisy.

To najdôležitejšie....ako má (a môže vyzerať rada) ? Veľmi cielene ak sú podklady na pochopenie toho čo sa z motorom deje dobré a ideálne podložené výsledkom merania,výpisom diagnostiky,logom zo skúšky,grafom z oscila,ideálne zdrojovým záznamom (s tým sa dá pracovať akoby bolo auto práve u mňa)
Ak je všetko čo je napísané len hmla,nechytiteľné rozmery,nijaké dáta,nič čo sa dá považovať za technickú informáciu.Ak ešte nie sú ani základné popisy mechanizmu poruchy ktoré rozlišujú stavy studený/teplý,po štarte,v akcelerácii či decelerácii,na nízkom či vysokom pr.stupni proste okolnosti ktoré musí majiteľ vedieť...no to môžete poslať rovno konštruktérovi motora,ibaže zbytočne.

Preto je nutné sa príkro ohradiť pred naivnou myšlienkou ako výmena dielu nemôže spôsobiť plus o jednu závadu viac.Lepší matematik nech spresní ako rastie počet kombinácií ak sa stretnú závady dve,tri atd.Ako sa znižuje predpoklad vyriešenia opravy písať ani nemusím,na zanedbateľné číslo predpokladu v %.Tu musí nastúpiť diagnostik "par excellence" systémovo pracujúci tak v OBD-ku ako v oscilu ako v každej dostupnej forme diagnostiky.Netreba mať obavy že takých niet,reklamu nikomu verejne robiť nemôžme.Keď si ľudia vedia vygugliť všetky hlúposti sveta,nech zapracujú aj pri rozumných veciach navyše ak majú pomôcť práve im samým
dsimov
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 11.02.2010 13:54
Zdieľať na Facebook

Re: Opel Astra 1,6 - chod motora

Príspevok od používateľa dsimov »

Dobrý deň všetkým, ktorí sa zapojili v snahe pomôcť, či filozofovať nad mojim problémom s mojim oplom.
Problém vyriešil p. Šimon z Dubovca - zodpovedný odborník aj na vozidlá značky Opel. Závada bola zjavne v motore, nakoľko auto bolo dlhší čas nepoužívané a po výmene uložení ventilov, ložísk a ďalších mne neznámych súčiastok sa problém so zhasínaním motora a zlými emisnými výsledkami odstránil.
Aj touto cestou mu za kvalitne odvedenú prácu ďakujem.
PS: pred odovzdaním celý motor vyčistil, takže som bol príjemne prekvapený.
D.Šimov, LC
dsimov
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 11.02.2010 13:54
Zdieľať na Facebook

Re: Opel Astra 1,6 - chod motora

Príspevok od používateľa dsimov »

Zabudoval som dodať, že tu figuruje pod menom: avelmak z RS
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Opel Astra 1,6 - chod motora

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Dobrý koniec všetko dobré.Trochu vysvetlím prečo sa človek unúva čo to vysvetliť,hoci čo niekto robiť mal a neurobil.Veď to napokon aj v reále vidím na dennej báze.Bola jedna dve tri opravovne...ale z nich nie je ani len para a nie nejaká správa,protokol je už úplné scifi.Proste holé nič.Ak z opravy idete takto "oboznámený" tak ste asi na dobrom mieste neboli.A že neviete čo máte robiť ? čoho sa dožadovať,na čo sa pýtať ? Hold to vám bolo poskytnuté len sa minulo účinkom.Ludia nie že nevedia,oni vedieť ani nechcú.Čakajú hotovú vec,zhltni tabletku a budeš zdravý.Nič netreba,len Povedať že mám problém a daj recept.Ešte aspoň že auto sa dostalo do dobrých rúk.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Re: Opel Astra 1,6 - chod motora

Príspevok od používateľa avelmak »

P.Simov dakujem za pochvalu,trosku by som vas opravil.Chyba bola v motore,bol uplne zakarbonovany,zalepene kruzky do piestov a podpalene ventily.Emisne hodnoty boli merane aj pred opravou,aj po oprave,ktore boli ukazkove /CO 0,000 - HC 0 - lambda 1,004, a pred opravou CO 0,333-HC 282 - lambda 0,998/kto neveri,mozem poslat aj fotky.Motor zacal zrat olej,a nemal ani vykon,pricom kompresia bola OK.Ostatne hodnoty tiez boli v poriadku,veci predomnou boli zbytocne vymenene.Cistenie motora neprebiehala po oprave,ale pocas opravy,lebo kazdu jedinu suciastku si cistim,este pred montovanim,zato vyzeral tak krasne motorovy priestor.Po oprave motora sa este doplnila oprava klimy,ktora je uz tiez funkcna.Som rad ze ste spokojny,prajem vam stastne kilometre.

Návrat na "Opel fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných