Strana 1 z 1

Opel Corsa C 1.3 cdti 51kw 2003

Napísané: 21.05.2015 11:55
od používateľa didoop
Dobry den,
Chcel by som poprosit o radu od tunajsich specialistov.
Vcera som sa ako do prvej opravy svojho zivota pustil do vymeny termostatu 1.3 cdti.
Problem je, ze to auto jazdilo podchladene minimlane 1 rok (kludne aj dlhsie) !!!!
Po rozobrani sme nasli kopu cierneho (pravdepodobne sadze) smerom k EGR ventilu.
Po uspesnej vymene, auto podstatne stichlo. Po zohriati na 90C, hned praskla prepadova trubicka :).
Otazka znie, ci ma zmysel vycistit sanie (je predpoklad ze je take zasrate?), alebo staci len EGR ? Na internete daval jeden brit navod ako vycistit bez rozoberania celeho sania, dost roboty by mi to usetrilo (

Kód: Vybrať všetko

https://steptoesyard.wordpress.com/2015/02/06/combo-corsa-1-3-cdti-egr-valve-service-poor-starting-solved/
)
Auto samo o sebe, ma tah, ale az od vyssich otacok (2000), potom klasicky zvadne okolo 3500. Na opelclub.cz pisali ze to ma za nasledok prave to EGRko. Tiez aj kontrola motora sem tam vybehne, takze symptomy na to, ze egr je zatuhne som si isty. Nasiel som aj temu na tomto fore, kde pise ze staci vycistit a pojde pekne.
Co poradite ?

Foto hadice k egr:

Kód: Vybrať všetko

https://drive.google.com/file/d/0B1gUYXMiG4DjUEJ2eDVDYWVSQmc/view?usp=sharing
Foto egr:

Kód: Vybrať všetko

https://drive.google.com/file/d/0B1gUYXMiG4DjRlBoQlY3czhaYVE/view?usp=sharing
foto egr po jemnom vycisteni servitkou a molitanom:

Kód: Vybrať všetko

https://drive.google.com/file/d/0B1gUYXMiG4DjanBVYmt3b3JxT3c/view?usp=sharing

Napísané: 21.05.2015 12:25
od používateľa mhlavaty
Treba vyčistiť celé sanie komplet,sú to predsa plúca toho motora a prierez jednotlivých prieduchov je nesmierne zmenšený.Má to dopad na množstvo vecí vrátane spotreby,ale zároveň je to nesmierne nebezpečná vec ak spôsobí padnutie do núdzového stavu napr pri predbiehaní.Ukážky ako to čistiť nastrekovaním tekutiny za chodu motora...ani nekomentujem.Vyčisti to,rb to na hárok papiera a potom až to bude na hromádke ako vysypaný kilogram cukru iba v čiernom,si predstav že by to mal ten motor akože "spapať" ako to ukazuje chytrák na videu
** potom klasicky zvadne okolo 3500.
Nie,to nie je zásluha EGR,ten je v danom režime otáčok už uzavretý,je to neschopnosťou motora sa nadýchnuť cez tie zúžené prierezy
Rozobrať všetko aj sacie potrubie,najprv mechanicky lyžičkou mechanicky,potom "chemicky" - benzín,Mafra,ultrazvuk a pod
Dá sa to vyčistiť do stavu nového

Napísané: 21.05.2015 12:50
od používateľa didoop
dakujem velmi pekne p. Mhlavaty, vo vasu radu som dufal.
Uvidim ci sa este do toho pustim sam s kamaratom - on rozoberal sanie aspon na 1.9 tdi 66, alebo to posuniem strykovi.

Napísané: 21.05.2015 13:06
od používateľa avelmak
Ked je uz tak zanesene ako na fotkach,odporucujem vycistit aj hlavu,teda ventily.Ale to nie je robota na zaciatocnika.bez demontaze sa to neda.

Napísané: 21.05.2015 21:28
od používateľa mhlavaty
U Tdi sa dá vcelku slušne vyčistiť aj sací kanál v hlave,ale je to práca viac než pre vraha a je potrebné mať porobené tvarové "lyžičky" a dá sa to povyťahovať von.Je ovšem nutné robiť kanál z uzavretým ventilom a po skončení omrvinky vyfúkať dlhším sosákom tlakom vzduchu von až od tanierika ventilu.Nechutná práca