Strana 1 z 2

Omega 2.6i Y26SE - premeranie lambda sondy osciloskopom

Napísané: 04.12.2011 20:46
od používateľa mobster-zv
Pekný deň prajem.
Chcem premerať lambda sondy na vyššie uvedenom aute. Viem, že sa to meria osciloskopom. Ten má môj kamarát, len nevieme ako čo zapojiť a čo vlastne merať. Zjednodušene povedané potrebujem nejaký stručný návod na meranie.

Aby ste vedeli prečo chcem lambdy zmerať. Motor za studena chytí a po pár sekundách ním začne trhať. Po nejakých 30-40 sekundách až niečo cez minútu trhanie prestane a ide ako má. Trhanie je pri jednom štarte miernejšie a pri inom zase silnejšie.

Na aute je vymenená váha vzduchu, sviečky a na skúšku boli vymenené aj moduly zapalovania. Diagnostika ukázala len vadné moduly zapalovania no po ich výmene problém pretrváva. V servise si s tým nevedia rady a preto by som chcel ešte skúsiť tie lambda sondy.

Ďakujem za odpovede.

Napísané: 04.12.2011 23:46
od používateľa mp3turbo
http://www.igniter.estranky.cz/clanky/d ... ambda.html

pravdepodobne cerpane z : http://www.fordfans.cz/technics/O2%20Se ... ostika.php



http://www.lambda-sonda.cz/cs/osciloskop


priame skusenosti a znalosti nemam, az buduci rok... tento som nestihol.

Napísané: 05.12.2011 08:13
od používateľa mhlavaty
Chlapi niekedy uvažujem či ešte ste normálny.To z akého prsta si vycucať o aký motor ide.Lebo je to viac než dôležité,lebo čo sa týka jedneho,netýka sa druhého a lambda je ozaj všehochuť na všetky spôsoby.

Už iba trocha z praxe,meria sa napäťovou sondou ,ja si nastavujem 0,1V/diel na obrazovke,na deličke sondy delené 10, vzorkovanie 1s korektný signál dáva sonda až v prevádzkovej teplote,trvá to rôzne podla motorizácie a umiestnenia sondy.Pri správnej behá napätie niekde medzi 0,2 a 0,9V za sekundu je cca 6 zvlnení

Napísané: 05.12.2011 08:22
od používateľa mhlavaty
Lubo ten krok si dobre uváž,je to najväčší zabiják času čo mám v dielni.A dopredu Ťa upozorňujem,že vlastníctvom osc sa dostaneš iba do bodu A a tam začnú starosti,sondy,deličky,prúdové kliešte,napätové klište,indukčné snímače,tlakové sondy,medzikonektory,vypichováky pinov,a môžeš sa začať hrabať za vzorovými diagramami a tisícoch informácií.Prečo myslíš že s tým robí desivé minimum ľudí ?
Pane,nevíte co chcete učiniť

Napísané: 05.12.2011 11:13
od používateľa mp3turbo
bohuzial viem co chcem :) a prave preto som to nezmakol tento rok.

Napísané: 05.12.2011 12:42
od používateľa mobster-zv
mp3turbo - Vďaka za info.

mhlavaty - je to opel omega 2.6V6 benzín, kód motora Y26SE, 132kw, bolo to v nazve témy, ale mi to upravili. a tiež Vám ďakujem za info.

Napísané: 05.12.2011 13:11
od používateľa mhlavaty
Vela úspechov,prvýkrát keď človek rozloží fidlátka to je zaujímavé.Veľa záleží od samotného prístroja,len tie ozaj drahé dokážu niečo vypotiť v rukách človeka čo s tým nerobil.Ale lacný zase chce dosť vedomostí a čosi skúseností,každopádne by som si to rád pozrel skrytou kamerou,či to pôjde tak ako si myslím.

Napísané: 05.12.2011 13:19
od používateľa mp3turbo
lambdy nemozes merat nijako inak a uz vobec nie voltmetrom lebo ten signal "osciluje" ako vidis na poskytnutych grafoch. Ty nepotrebujes vidiet "strednu" hodnotu amplitudy ale celu amplitudu = tu byva najcastejsi problem s lambdami, hnusnymi zlodejmi benzinu.

Toto je hlavna pricina preco riadiaca jednotka NESIGNALIZUJE chybnu lambda sondu i ked ta lambda objektivne je zla. Napadnu ma asi tri alebo styri situacie ktore proste riadiaca jednotka nedokaze spravne vyhodnotit a nedokaze rozsvietit akykolvek error ze "lambda v prdeli". Dalsie asi dva alebo tri problemy su identifikovatelne (lambda dava prilis nizke hodnoty, prilis vysoke hodnoty, skrat, neuzavrety obvod takze tusim styri).


Inak nazov temy veselo uprav - tak ako je teraz plus pridaj dozadu opel omega 2.6i Y26SE. Ja to spravit nemozem.

Napísané: 05.12.2011 17:40
od používateľa martin.bolek
Ale ak sa chcete do toho pustit, nejak zacat musite. Takze najskor potrebujete dat do kopy info:
Vyrobca motormanagmentu
Konstrukcia sondy
Pinout sondy...ale ten sa da aj meranim zistit
Ak aj sonda nebude (lebo v tomto pripadea ani nebude :) )mat vzorovy priebeh, stale to neznamena, ze je vadna. Treba nasimulovat rozne stavy zistit ci na ne reaguje a pripadne to podporit meranim analyzatorom vyfukovych plynov.
Kazdopadne o zabavu mate postarane : )

Napísané: 05.12.2011 20:20
od používateľa mhlavaty
Jasne že prvý predpoklad je vedieť o aký typ sondy ide,dnes už je variácií viac,samozrejme či sa jedná o prvú alebo druhú (ak na voze je)
Vzorový priebeh sa to volá,je to vodítko o približnom tvare.Skúsenosť Ťa naučí že priebeh môže mať odlišnosti,čo je v poriadku a čo už nie,čo sú kyslíkové šoky,čo je lenivosť sondy a pod.Poznať vzorový je tak trocha záruka,že ak sa ten náš na to celkom verne podobá bude to OK.Analyzátor je dobrá vec,ale k tomu treba povedať tolko,že ešte vždy môže byť výsledok ovplyvnený nefunkčným katalizátorom.Ten je za sondou.Tam kde sú dve sondy,a meraním mám overené že obe šlapú pekne,garantujem že je aj kat v poriadku.
Ak môžem otázočku,ako simuluješ rôzne stavy ?

Napísané: 05.12.2011 22:12
od používateľa martin.bolek
Mhlavaty rozne stavy myslim hlavne 2. Tj bohata a chudobna zmes. Ak mam lambdu na doraze, jasne ze to neznamena, ze je zla. Takze jej skusim dat zmes na chvuli opacnu ako v podstate ukazuje (teda nie zmes ale kyslik). Napr ked ukazuje stav bez kyslika, odpojim jeden vstrekovac. Na analyzatore musim vidiet obrovske HC (tzn vstrekovac funguje) a lambda musi ist na opacnu stranu nakolko sa mi objavi v plynoch cca 7 perc kyslika pri stvorhrnci. Opracny stav je prudka akceleracia bez zataze. To je sice tazko ked ten motor vela nasava mimo klapku, alebo priamo cez zvody vyfukove, ale vaczinou tam vidno aspon nejeku zmenu smerom od full kyslika. Ina vec je sirokopasmo. Na tu treba prudove meranie...

Napísané: 05.12.2011 23:42
od používateľa mhlavaty
Tak toto skúšať radšej nebudem,ostanem radšej pri svojom spôsobe simulácie.No a nemám v dielni analyzér plynov a už ho ani nikdy mať nebudem akosi som ho vlastne nikdy nepotreboval.

Napísané: 29.01.2012 12:47
od používateľa mp3turbo
>> Hociktorá lacná čínska OBD2 diagnostika ukazuje live data z lambdasond ;)

jasne, este ta poprosim o uvedenie frekvencneho rozsahu takejto lacnej diagnostiky a samplovacej frekvencie. A skus mi to porovnat s osciloskopom.





>> Ak už naozaj chceme vedieť z prvej ruky, čo sa deje na čiernom vodiči, pripojíme vhodnú ledku a sledujeme blikanie.

ked takymto sposobom dokazes diagnostikovat lambdu, zasluzis si minimalne nobelovu cenu.

Napísané: 29.01.2012 14:41
od používateľa mp3turbo
nechcem sa vadit, mne je to jedno - len ti chcem povedat ze minimalne styri rozlicne poruchy lambda sond nikdy so ziadnou LEDkou nechytis.

Ani s OBD diagnostikou.

Napísané: 19.05.2014 17:38
od používateľa salomen30
Nech nezakladám novú tému aká je rýchlosť prepínania klasickej lambda sondy za sekundu?Teda kolkokrát prepne z bohatej na chudobnú alebo koľko amplitúd za sekundu?