Strana 1 z 1

Nissan Micra K12 - elektrika

Napísané: 11.10.2015 15:55
od používateľa paddy705
Čaute,
vyskytol sa mi takýto trošku zvláštny problém s elektrikou na
Micra K12, CR14DE, 9/2009, s takýmito príznakmi:

1. Ak je zatlačený brzdový pedál a zároveň zapnutá pravá smerovka tak pravá smerovka začne blikať rýchlejšie.

2. Ak sú zapnuté predné stierače tak zatlačením brzdového pedálu alebo zapnutím pravej smerovky za zapne zadný stierač.

3. Pri odbáčaní vpravo a akcelerácii akoby klesal výkon.

Záhadné je aj to, že sa to začalo prejavovať po výmene baterky, čiže baterka je teraz nová, napätie v poriadku, nabíjanie funguje, všetko zmerané ...
Zároveň svieti chyba P0138 lambda za katom ...

Máte niekto nejaký tip v čom môže byť problém alebo viete odporučiť niekoho v BA a okolí kto by sa na to skúsil pozrieť ?

vďaka
Paťo

Napísané: 11.10.2015 16:10
od používateľa bajo777
Vitaj na forume kamarat Paddy za tychto neprijemnych okolnosti !, trebalo by volakoho s diagnostikou na to auto, neviem jak to maju hosi nissan - renolt poriesene, ci to jeden kram ? @cviro123 co myslis :) ? Chyba bud v kabloch alebo RJ, bez diagnostiky/ schemy asi dlha cesta :(

Napísané: 11.10.2015 16:39
od používateľa bajo777
Paddy este ma napadlo, nemala pani volaky tukanec, ze pohnute volaco ?
Auto je u prvej majitelky, cize zname nakomplet vsetko :-\

Napísané: 11.10.2015 21:50
od používateľa VLADY
A čo tak len nejaký hokej v kábloch z dôvodu že sú prelámané v prechodke k zadným kufrovým dverám? Tam za občas dejú škaredé veci

Napísané: 11.10.2015 23:19
od používateľa sjaro
Zaujimava zavada,všetko je to ovplyvnene brzdou,ktora ide z poistky cez spinač na pedali priamo k zadnym žiarovkam akurat paralelne k tomu ide jeden drat za spinačom do riadiacej jednotky motora (ECM).Ostatne z tych veci čo popisuješ okrem tej lambdy do ECM nejdu.
Smerovky su zapojene do BCM-ky,spolu s centralnym zamykanim,dialkovym ovladanim,elektrickymi oknami,akustickou signalizaciou,svetlami,osvetlenim interieru,zadnym stieračom a zadnou hmlovkou.
Predne stierače,ostrekovače,vyhrievanie zadneho skla,predne hmlovky,imobilizer su zapojene do IPDM ale prepojene s BCM.
IPDM najdeš pod lavym svetlom je sučast releovej a poistkovej skrinky,R.J.(ECM) je za nou a BCM je za budikmi pod pristrojovkou.
Vyzera to na skrat dratu do brzdovych svetiel (žlty drat),resp.toho dratu čo ide do ECM (biely drat)
Ešte otazka,je to manual alebo automat?
A ešte jedna vec ma napadla,ked si čitam znovu ten prispevok,myslim že to bude vadnou kostrou na pravom zadnom svetle,lebo zadny stierač sa pušta automaticky pri pusteni prednych stieračov a spiatočkovych svetiel,tam chyba kostra a ide to cez ostatne žiarovky a ten vykon bude asi ovplyvneny tou lambdou,alebo tou pravou smerovkou ktora cez žiarovku brzdy dava info do R.J.o brzdeni.

Napísané: 12.10.2015 15:36
od používateľa paddy705
bajo: no motorček zadného stierača má nálepku Renault, ťukanec nie, len taký ošuchanec :) a ešte niekto zlomil ramienko zadného stierača, ale to už je záležitosť stará rok ...

VLADY: toto poznám, zažil som svojho času na felde polámané káble, pozeral som to aj na micre a vyzerá to v poriadku

sjaro: dík za podrobnú analýzu a tip, pozriem to ukostrenie. je to manuál.

Napísané: 24.11.2015 12:08
od používateľa paddy705
tak nakoniec to bola úplná blbosť, ako spomenul sjaro kontakty resp. kostra na PZ svetle ...
aj keď na pohľad všetko v poriadku, žiadne zoxidované kontakty vo svetelnej lište, všetko na pohľad ako nové, ani nič ohnuté, poškodené ...
len som vybral žiarovku smerovky aj zadných svetiel, poprezeral, a namontoval tie isté žiarovky a odvtedy všetko ide ako má.