NV200 na camping

Diskusia ohľadne vozidiel značky Nissan

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

_

Príspevok od používateľa cicmanec »

Acon napísal:aj to sa týkalo hlavne starej techniky, keď malo turbo veľkosť šalátovej misy.
Tie súčasné malinké sa hrejú menej? :41c2:
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

nie, ale nechladené turbá odchádzali preto, že sa teplom roztiahli lopatky, opreli o stenu turba a zlomili. Čím väščia súčiastka, tým väčší nárast veľkosti z tepla. Pritom vôla medzi lopatkou a stenou je rovnaká či je turbo veľké, alebo teraz malé. Aj materiály sú kvalitnejšie s menšou tepelnou rozťažiteľnosťou. Len teoretizujem, no dnes sa už s polámanými lopatkami nestretávame, ale v 90 rokoch to bolo celkom bežné. A k závade došlo vždy po opätovnom naštartovaní po predchádzajúcom vysokom zaťažení motora.
jarokukla
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 13.11.2008 14:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jarokukla »

SOm majiteľom NV 200 5-miest s 1,6 (81Kw) . Za 6 mesiacov najazdených 35 000Km, Mám to prerobené na plyn spotreba plynu sa pohybuje okolo 9L/*100Km. Za tento čas som mal problémy so spojkou (vymenené na 2x v záruke ,ale vozidlo dlho stálo v servise lebo nemohli odhaliť vadnú súčiastku-spojkový valček) . Inak lacné auto, s jednoduchým motorom, lacnými kolesa R14, nezničiteľnou nápravou (listové pružiny) , nikoho nezaujíma žiadnych zlodejov ani nenechavcov . Je to veľmi nízkonákladové auto s obrovskou užitočnou hmotnosťou už pri predaji mi predajca tvrdil že bez problémov sa môže preťažovať hlavne kvôli tým listom. už som mal v nom naložené aj 1200Kg ( užitočná je cca 900Kg) a bez problémov. ťažné môže ťahať 1200kg-.
Auto je veľmi svižné benzínmový motor sa rád vytáča a nevadia mu vysoké otáčky.
AK hladáš nízkorozpočtové auto tak asi lepšieho kandidáta na trhu nenájdeš! Bez problémov sa tam vyspia 2 osoby, ja mám 190cm a nemám problém sa tam natiahnúť po sklopení sedadiel
Pilotek
Príspevky: 869
Dátum registrácie: 05.06.2008 12:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Pilotek »

Aká je akustika benzínovej 1.6 pri 130km/h skutočných na diaľnici (t.j. cca 138km/h tachometrových)? Asi to točí dosť vysoké otáčky, však? A aerodynamický hluk a hluk od kolies? Inými slovami - šiel by si s tým čojaviem 1000km na dovolenku?

Koľko stála prerábka na plyn (a aký systém)? Kde dali nádrž a aký má objem?
ga5tan
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 11.08.2012 16:33
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ga5tan »

Tak sme nakoniec poriesili Sharana 2001, AUY motor, bolo treba vymenit tesnenei pod hlavou a od vtedy chodi bez problemov, nakych 7tis km.
NV200 je stale este ako alternativa do buducnosti, ked toto dosluzi, ale inak sme spokojni. treba uz len naku postel dorobit, nech nemusime prekladat batozinu pred spanim...
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

jeeeee tak to mas to iste co mam ja. Nech ta poslucha a pozor na bufik, ide zima.
ga5tan
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 11.08.2012 16:33
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

bufik

Príspevok od používateľa ga5tan »

co je to bufik? ako nan mam davat pozor?
ideme na zimu prec, tak chcem zaparkovat auto do garaze, nake tipy, ze ci plnu ci praznu nadrz a tak ?
Pilotek
Príspevky: 869
Dátum registrácie: 05.06.2008 12:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Pilotek »

Naftový príhrev (Zuheizer, ľudovo "bufík") je zariadenie, ktoré sa na dieselovom Sharan/Alhambra/Galaxy I. aj II. nachádza zospodu auta v úrovni ĽZ sedadla (stredná rada sedadiel). Vedú doňho hadice s chladiacou kvapalinou a trčí z neho malý výfuk s tlmičom.
Pri studenom motore a nízkej vonkajšej teplote zohrieva chladiacu kvapalinu (a tým vlastne celý motor) v malom "kotlíku", kde horí malý naftový "horáčik". Zapína sa automaticky podľa teploty motora a vonkajšej teploty.
Čiže za chladného dňa pri studenom motore naštartuj, nechaj bežať motor, vystúp a pozri sa zospodu auta v mieste kde je ĽZ sedadlo. Po čase by malo byť počuť štarovať "bufík" - cvakanie membránového čerpadielka nafty a hukot (ako malá "stíhačka") vzduchového ventilátora bufíka.

Na množstve áut (nielen VW Group) je bufík nefunkčný, lebo majiteľ často ani nevie, že ho má a ako ho má skontrolovať a servisy... (no comment).
Nefunčnosť Zuheizer-u spravidla odhalí aj diagnostika.

Bufík sa dá prerobiť na tzv. nezávislé kúrenie, kedy je možné používať ho (na zohriatie motora a/alebo aj vykúrenie interiéru) aj bez naštartovaného motora (predhriatie auta v zime pred výjazdom a rozkúrenie v aute/odmrazenie skiel).
Ovláda sa to vtedy spravidla časovacími hodinami, alebo diaľkovým ovládaním.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

perfektne. A ja uz len dodam ze rozhodne plnu nadrz. Dovod : kondenzacia.

Celu zimu sa VZDY snad mat co najviac plnu nadrz, ci jazdis alebo nejazdis. Ja dotankuvavam priblizne po 15 litrov paliva, cize plna, vyjazdim radovo 170 az max. 200km (ano, tolko zozerem na 200km v tej posratej Bratislave v zime s neustalym vyuzivanim nezavisleho kurenia), natankujem zase plnu.
jarokukla
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 13.11.2008 14:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jarokukla »

Akustika je pri dialničných rýchlostiach dosť nelichotivá avšak dá sa na to zviknúť , motor točí pri tacho 140 okolo 4300ot min.Je to jednoducho dodávka avšak myslím si že nieje problém odhlučniť karosériu je tam totižto len plech žiadna akustická izolácia a ja mám nyvyše zadnú podlahu (pôvodne filcovanú) vymenenú za plastovú takže aj to prodáva na hluku. Inak ešte predtým jedna rada za žiadnych okolností nejazdite s vozidlom Nissan do servisu point žilina. je to katastrofa , arogantný a nekomunikatívny a nevzdelaný ludia v obore!!!! Pozor na nich mám s nimi veľmi negatívne skúsenosti. Pozor na NISSAN servis POINT ŽILINA !!!

Návrat na "Nissan fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 41 neregistrovaných